Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Självklart. Menar du själv att Ku Klux Klan är kristna bara för att dom säger sig vara kristna?
Jag vet inte om jag har frågat dig, anser du dig själv vara kristen?
Jag antar det eftersom du försvarar bibelställen som förbjuder ätandet av blod.
Anser du att alla som påstår sig vara kristna är sanna kristna? Finns det falska kristna?
Vad anser du själv om Pingstvänner och mormoner? Är Jehovas vittnen sanna kristna?
KuKlux Klan är inte kristna. Rörelsen är inte en kyrka, men den är klart antikristlig. Men här finns en kalldusch för JV: John Adam Bohnet, som var en av de främsta förkunnarna bland biblelforskarna och senare JV (dog 1932), skrev uppskattande om Ku Kuks Klan, som klart dokumenteras i boken RUTHERFORD´S COUP.
Visst finns det falska kristna. Dit räknar jag både mormonerna och de Mariadyrkande katolikerna. Pingstvänner i allmänhet är kristna, men det finns pingstvänner som menar att Jesus och Fadern är samma PERSON, de s. k. "oneness" pingstvännerna, en minoritet, knappast representerad i Sverige. Jag anser inte att de är kristna.
Det finns säkert kristna BLAND Jehovas Vittnen, men rörelsen som sådan är knappast kristen. Lärorna om 1914 och "slavens" tillsättande 1919 är grundfalska. Man har varit sysselsattta med att förkunna falska budskap, som att Jesus kom tillbaka 1874 (ändrades inte förrän i slutet av 20-talet till 1914, lika falsk lära) och att miljoner som levde 1918 aldrig skulle dö. Och så har man man förbjudit vaccinationer med hänvisning att man inte skulle beblanda sig med djur (!) Det ändrade man 1952.
Själv räknar jag mig själv som kristen, en bibeltroende sådan.