2011-11-08, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgKavaj
Hahaha fyfan, jag gillar pojkvännen som står och flexar i bakgrunden D

Ex-pojkvännen...
Det är ju helt otroligt, i två dygns tid har jag följt tråden och tittat igenom inblandades Facebooks, konversationer relationer samt fotografier, jag vet mer om deras vanor än deras föräldrar förmodligen vet...
Och då känner jag ingen inblandad personligen-s k r ä m m a n d e...
Sveriges statsminister som faktiskt i detta fallet "enbart" är en far, borde se efter sin son bättre, om Jag kan få full inblick i deras vanor och leverne, så kan även illasinnat folk få det, kanske något för dessa alkade kriminella småglin att tänka på?
Nä just det, det behöver dom ju inte, dom ringer ju bara efter Säpo, när det hettar till
Citera
2011-11-08, 02:39
Medlem
Alla som sitter och skriver att man dricker eller är ute klockan 01:00 på kvällen när man är 16. Vad fan gjorde ni när ni var 16? Tror att det är vanligare i det svenska samhället att ungdomar vid 16års ålder dricker nån öl klockan 01:00 än att dom sitter framför world of warcraft och failar raiden som dom innerligt väntat på.
Citera
2011-11-08, 02:43
Medlem
Shambolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
1: Var i mitt inlägg provocerar jag? Jag återger bara var jag har fått höra från flera håll. Sätt på dig glasögonen!

2: Även om jag skulle ha provocerat så är det inget brott att filma folk. Läs gärna på i lagboken!

3: Om du bara funderade litet grand så skulle du inse att mitt inlägg lika gärna kan vara ett sätt att framföra information till ER (som följer tråden själv eller genom vänner) eftersom jag av olika skäl inte kan kontakta honom direkt.

Summa summarum vore det klädsamt för ditt eget rykte om du för det första läste de inlägg du svarar på ordentligt. Och för det andra vore det ännu bättre om du funderade igenom inläggens mening och syfte innan du kastar dig på tangenterna.

Jag förstår, du återgav alltså snacket på stan och jag läste fel.

Nej, det är inte olagligt att filma folk. Det är brottsprovocation att uppmana folk att starta slagsmål, vilket inte heller är olagligt. Du förstår förhoppningsvis vad jag menar om du tänker efter, men munnen går före förståndet. Varför börjar du argumentera emot om snömos som du inte ens har sagt?

Det spelar inte någon större roll för mitt internetrykte om jag försöker agera korrekt gentemot något jag anser är fel. Det enda du kan beskylla mig för är att jag läste ditt inlägg fel i affekt och sade vad jag tyckte. Fine, det kan jag leva med.
Citera
2011-11-08, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pillow
Alla som sitter och skriver att man dricker eller är ute klockan 01:00 på kvällen när man är 16. Vad fan gjorde ni när ni var 16? Tror att det är vanligare i det svenska samhället att ungdomar vid 16års ålder dricker nån öl klockan 01:00 än att dom sitter framför world of warcraft och failar raiden som dom innerligt väntat på.

Vad har det för relevans vad "vi" gjorde, när vi var 16?
Nu är det ett gäng småglin som som super och slåss dit samhällets, redan ansträngda ekonomi går till i form säpo samt polisutryckningar advokater rättegångar...
-vore det inte bättre att ungdomsgårdarna som lagts ner fått vara kvar, så man slapp denna oerhört osunda ungdoms samhällstrend, som råder precis överallt i dagens Sverige?
Citera
2011-11-08, 03:23
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vad har det för relevans vad "vi" gjorde, när vi var 16?
Nu är det ett gäng småglin som som super och slåss dit samhällets, redan ansträngda ekonomi går till i form säpo samt polisutryckningar advokater rättegångar...
-vore det inte bättre att ungdomsgårdarna som lagts ner fått vara kvar, så man slapp denna oerhört osunda ungdoms samhällstrend, som råder precis överallt i dagens Sverige?

Jag förstår inte snacket om fler ungdomsgårdar. Det är ju för fan inte där ungdomar hänger en fredagskväll. Dagens ungdom vill ut och röja. Supa sig redlösa för att sedan ha något att snacka om efter helgen. Inget negativt i det om ni frågar mig då det är en del av livets skola.

Varför slänga pengar på ungdomsgårdar när dom inte kommer att göra någon som helst nytta. Ni tror väl knappast att de inblandade ungdomarna i det här fallet hade suttit och spelat schack på en ungdomsgård om det fanns någon sådan i närheten, istället för att hänga på den här hemmafesten där dom kunde röja utan gränser?

Föräldrar får ta sitt ansvar, vara hemma(kanske inte vara mitt i vimlet) när ungarna styr fester o.s.v.
Ta ansvar för sina barn och uppfostra dom på rätt vis. Dom ska inte gå runt och tro att dom är något, för då blir det som med exempelvis Erik. Antingen blir man gärningsman eller brottsoffer. Det är ytterst sällan även brottsoffret är helt oskyldigt i de här fallen.

Föräldrarna ska ta ansvar för sina odrägliga ungar. Ungarna blir vad föräldrarna gör dom till.
Citera
2011-11-08, 03:31
Medlem
Den här odågan behöver nog lite uppfostran. Kul att dem säger att han tror att han är "kungen". Jag hoppas verkligen David Polisanmäler och berättar för media vad pojkspolingen gjort. SÄPO ska inte slösa resurser för att ungen kaxar och skaffar sig fiender.

Det är skandal att tidningarna inte vågar skriva om ER:s härjningar. De är FEGA. De daltar alltid med Reinfeldt. Finns det någon journalist som vågar berätta vad som VERKLIGEN hände? Eller ska ni bara ge Reinfeldts version?

Vad är det med er? Får ni inte intervjuer med Reine om ni skriver saker han inte tycker om? Om så är fallet gör en story om det OCKSÅ. Var är er heder?
Senast redigerad av Lararen 2011-11-08 kl. 03:33.
Citera
2011-11-08, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Jag förstår inte snacket om fler ungdomsgårdar. Det är ju för fan inte där ungdomar hänger en fredagskväll. Dagens ungdom vill ut och röja. Supa sig redlösa för att sedan ha något att snacka om efter helgen. Inget negativt i det om ni frågar mig då det är en del av livets skola.

Varför slänga pengar på ungdomsgårdar när dom inte kommer att göra någon som helst nytta. Ni tror väl knappast att de inblandade ungdomarna i det här fallet hade suttit och spelat schack på en ungdomsgård om det fanns någon sådan i närheten, istället för att hänga på den här hemmafesten där dom kunde röja utan gränser?

Föräldrar får ta sitt ansvar, vara hemma(kanske inte vara mitt i vimlet) när ungarna styr fester o.s.v.
Ta ansvar för sina barn och uppfostra dom på rätt vis. Dom ska inte gå runt och tro att dom är något, för då blir det som med exempelvis Erik. Antingen blir man gärningsman eller brottsoffer. Det är ytterst sällan även brottsoffret är helt oskyldigt i de här fallen.

Föräldrarna ska ta ansvar för sina odrägliga ungar. Ungarna blir vad föräldrarna gör dom till.

Absolut jag hör dig, och du har många kloka poäng.
Menar inte kanske att just 16 åringar ska sitta på ungdomsgårdar, mer i yngre ålder där vet jag att det skulle göra nytta, kreativitet och gemenskap bli sedd utav andra vuxna, än föräldrar samt umgänge med jämnåriga, en gemenskap.
Någonting är ju fel när 90 % av dagens kvinnliga ungdom har bloggar där dom fläker ut sig för bekräftelse, samt 90 % av dagens manliga ungdom vevar och spöar på varandra?
Nej jag har ingen "käll-info" om procentantal, undermeningen är min uppskattning.
Naturligtvis har föräldrarna det yttersta ansvaret, men dom är ju ofta fullt upptagna med att ta hand om sina karriärer...
Citera
2011-11-08, 04:27
Medlem
bluemeanies avatar
http://imageshack.us/photo/my-images/213/skrmavbild20111108kl041.png/
Citera
2011-11-08, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluemeanie
http://imageshack.us/photo/my-images/213/skrmavbild20111108kl041.png/

Ja, hoppas bara att media blir informerade om vad som hände. Det är allvarligt att han med gäng fegt anfaller andra. Det är inte konstigt att fick däng.
Citera
2011-11-08, 04:46
Medlem
Kapitano-Hooks avatar
Och vad menas med kommentaren från 30e sep under logg-fliken?:

"Shiren Norman: Alla vi som vill att Max Kotro och Sebastian Nilsson ska komma hem
den 30 september 2010 kl. 11:51 · Gilla · Kommentera"

http://www.facebook.com/group.php?gid=287640467469&v=wall
Citera
2011-11-08, 04:52
Medlem
bluemeanies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitano-Hook
Och vad menas med kommentaren från 30e sep under logg-fliken?:

"Shiren Norman: Alla vi som vill att Max Kotro och Sebastian Nilsson ska komma hem
den 30 september 2010 kl. 11:51 · Gilla · Kommentera"

http://www.facebook.com/group.php?gid=287640467469&v=wall

Folk kanske inte ville att han skulle gå på internatskolan Lundsberg(han har iaf skolans logga på sin jacka, http://imageshack.us/photo/my-images/402/skrmavbild20111108kl044.png/ )
Citera
2011-11-08, 05:07
Medlem
Kapitano-Hooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluemeanie
Folk kanske inte ville att han skulle gå på internatskolan Lundsberg(han har iaf skolans logga på sin jacka, http://imageshack.us/photo/my-images/402/skrmavbild20111108kl044.png/ )

Nu tänkte jag mer på att de två som suttit anhållna är just "Alla vi som vill att Max Kotro och Sebastian Nilsson ska komma hem".

Kotro låter ju inte så svenskt heller. Taget namn eller utländskt påbrå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in