Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
Jag förstår inte snacket om fler ungdomsgårdar. Det är ju för fan inte där ungdomar hänger en fredagskväll. Dagens ungdom vill ut och röja. Supa sig redlösa för att sedan ha något att snacka om efter helgen. Inget negativt i det om ni frågar mig då det är en del av livets skola.
Varför slänga pengar på ungdomsgårdar när dom inte kommer att göra någon som helst nytta. Ni tror väl knappast att de inblandade ungdomarna i det här fallet hade suttit och spelat schack på en ungdomsgård om det fanns någon sådan i närheten, istället för att hänga på den här hemmafesten där dom kunde röja utan gränser?
Föräldrar får ta sitt ansvar, vara hemma(kanske inte vara mitt i vimlet) när ungarna styr fester o.s.v.
Ta ansvar för sina barn och uppfostra dom på rätt vis. Dom ska inte gå runt och tro att dom är något, för då blir det som med exempelvis Erik. Antingen blir man gärningsman eller brottsoffer. Det är ytterst sällan även brottsoffret är helt oskyldigt i de här fallen.
Föräldrarna ska ta ansvar för sina odrägliga ungar. Ungarna blir vad föräldrarna gör dom till.
Absolut jag hör dig, och du har många kloka poäng.
Menar inte kanske att just 16 åringar ska sitta på ungdomsgårdar, mer i yngre ålder där vet jag att det skulle göra nytta, kreativitet och gemenskap bli sedd utav andra vuxna, än föräldrar samt umgänge med jämnåriga, en gemenskap.
Någonting är ju fel när 90 % av dagens kvinnliga ungdom har bloggar där dom fläker ut sig för bekräftelse, samt 90 % av dagens manliga ungdom vevar och spöar på varandra?
Nej jag har ingen "käll-info" om procentantal, undermeningen är min uppskattning.
Naturligtvis har föräldrarna det yttersta ansvaret, men dom är ju ofta fullt upptagna med att ta hand om sina karriärer...