2011-11-06, 18:50
Medlem
Smart unge 16 år och går omkring och kallar folk blattesvin. Varför ens hålla på om man inte kan försvara sig.
Citera
2011-11-06, 18:51
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Om det som står i tråden stämmer så har Reinfeldt junior gjort sig skyldig till följande:

- Hets mot folkgrupp (Kallat festdeltagare "jävla blattesvin")
- Skadegörelse/Anstiftan till skadegörelse (Han och kamraterna har haft sönder ett balkongräcke och krossat blomkrukor i villan där festen ägde rum
- Misshandel (på spårvagnen jabbades han för att visa hur han slagit andra på käften)
- Anstiftan till misshandel (hans kamrater har misshandlat folk som junior inte gillat och junior har på intet sätt försökt stoppa detta.
- Störande av allmän ordning (polisen kallades till Nockebybanan för att det var sånt liv)

Det är en rätt lång och allvarlig lista för en 16-åring och dessutom statsministerson. Kan den verkligen stämma? Och om det stämmer att han även vid andra tillfällen kallat folk för "blatte" och liknande kan man börja undra om killen möjligen är ren rasist?

Sen kan man fråga sig om junior verkligen var inbjuden till festen. Var han inte det är det inte otänkbart att olaga intrång bör tillfogas till listan.

Jag hoppas verkligen att ägarna av villan där festen ägde rum kräver familjen Reinfeldt på ersättning fullt ut för de skador de åsamkades samt ett ordentligt belopp för det psykiska lidande som alla villägare drabbas av när deras hus vandaliseras av pöbelgäng.

Stämmer hälften av det som nämns i denna tråd så kan den driftige göra en anonym anmälan till de sociala myndigheterna. En 16-åring ska ju inte supa, misshandla och irra omkring på Stureplan om nätterna. Sedan går det ju bra att tipsa media om att det har kommit in en anmälan. Då rör man om i Reinfeldts gryta.

Nu kanske någon tycker att detta skulle vara elakt men faktum är att Reinfeldts pojk onekligen verkar behöva stöd från vuxenvärlden innan det går på tok överstyr. Och han verkar inte få det stödet hemma.
Citera
2011-11-06, 18:51
Medlem
Dohasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Hihi
Aftonbladet är väl ganska "röd" i politisk färg om jag inte misstar mig, tippsa dom om den här tråden vetja.

Dom läser den nu.
Citera
2011-11-06, 18:52
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Failatlife
Skulle kännas rätt onödigt att hänga ut en 16-åring som begår mindre brott (ändock ganska allvarliga) i Sveriges största tidning, eller alla andra tidningar för den delen. Vare sig det är Reinfeldts son eller vilken annan tonåring som helst.

Det går inte riktigt att försvara en sådan uthängning från mediernas sida heller, dessutom skulle det behövas mycket efterforskningar för att hitta seriösa källor.

Vad killen behöver är att föräldrarna läxar upp honom om vad som är rätt och fel, annars kan det gå utför, närmare störtdyka för både killen och hans omgivning.

Skall tilläggas att jag tycker killen verkar totalt ouppfostrad och har agerat helt sjukt i dom fall man läser här, det finns ju trots allt en printscreen och någon video här vilket talar för sig.

Ja, på ett vis kan jag hålla med dig, Fredrik är ju som sagt statsminister, och det är mer än ett 08 - 16 jobb, det är mycket möjligt att ungarna kanske blir försakade när föräldrarna måste jobba 24/7. Och att det kan vara en av orsakerna till dessa bekymmer.

Edit: Vad jag menar är att föräldrarna kan få svårt att hinna med både karriären och familjen.
Senast redigerad av NEXUS100 2011-11-06 kl. 18:54.
Citera
2011-11-06, 18:53
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Alla barn till föräldrar som dessa bereds en plats i den framtida toppen av företagare eller politiker eller vad det nu kan tänkas bli i hans fall.

Kravlistan på en chef motsvarar alltid en person med ADHD och att vara otrevlig och barsk är ett absolut måste för en chef som ska få kontroll på sina slavar.

Erik kommer bli en av landets mest framstående entreprenörer och det är mitt tips.
Nej detta stämmer inte alls.

Jag känner väldigt många (både i min generation och i efterföljande) som växt upp under de förhållanden du nämner, och det är tämligen få som nått högre positioner i samhället.

Visst finns det en och annan som ärver ett företag av föräldrarna eller där föräldrarna kan se till att barnet får ett bra instegsjobb. Men avancerar gör man väldigt sällan på föräldrarnas meriter. Sånt har man inte råd med i näringslivet.
Citera
2011-11-06, 18:53
Medlem
Powergirls avatar
Vad jag inte fattar är vad ungjävel hade på Stureplan att göra mitt i natten men jag är väl för gammal att begripa det. Skit samma egentligen vems son han är men något säger mig att synapserna komunicerar dåligt hos sonen.
Senast redigerad av Powergirl 2011-11-06 kl. 18:56.
Citera
2011-11-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Stämmer hälften av det som nämns i denna tråd så kan den driftige göra en anonym anmälan till de sociala myndigheterna. En 16-åring ska ju inte supa, misshandla och irra omkring på Stureplan om nätterna. Sedan går det ju bra att tipsa media om att det har kommit in en anmälan. Då rör man om i Reinfeldts gryta.

Nu kanske någon tycker att detta skulle vara elakt men faktum är att Reinfeldts pojk onekligen verkar behöva stöd från vuxenvärlden innan det går på tok överstyr. Och han verkar inte få det stödet hemma.
Både polis och socialtjänsten skulle ju kunna få denna tråd.. Misshandel lyder väl under allmänt åtal..
Citera
2011-11-06, 18:54
Medlem
toppslatskivlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john1983
När aftonbladet uppmärksammade Juholts "skandal", som inte var skandal tycker jag dom borde ta tag i detta istället då detta är ett riktigt scoop.

Att själva Statsministerns son är rasist, finns ju ingen tvekan om det.
Att skriva ett hjärta till att någon kallar en Adolf, om man hade kallat Fredrik det hade han väl blivit riktigt frustrerad(iaf utåt sett).
Har han inte uppfostrat sin son?

Erik kallar folk blattesvin osv, folk som är smygrasister gör inte ens det. Man kan ju nästan konstatera att Erik är en uttalad rasist.

Vet inte om folk innan mig har skrivit samma sak men, du borde söka jobb på aftonhoran.
Citera
2011-11-06, 18:55
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane

Håller helt med, och det är därför jag drar upp detta i tråden trots att jag egentligen borde vara den siste att dra upp kritik mot något som kan skada Reinfeldts intressen.

Men sätter inte föräldrarna stopp för sonens framfart nu så har de ett mycket större problem att ta tag i om ett år eller två.

Obegripligt att inte föräldrarna tagit tag i detta för länge sen.
Citera
2011-11-06, 18:57
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Nu blev det alldeles fel; var ser du att jag gjort någon jämförelse med bidragsfusk? Det är du som gjort inte jag. Läs inte in saker som inte finns i andras inlägg!

Självklart är det betydligt mer allvarligt att en politiker bidragsfuskar än att hans/hennes barn spårar ur!

Det enda jag säger är att din bedömning att ingen bryr sig om att statsministerns barn spårar ur, är felaktig.

Att du sedan tydligen tror att jag är sosse visar bara att du hade alldeles för bråttom när du skrev ditt svar.
Du citerade mitt inlägg där jag svarade på en person som hävdade att juholts "skandal" inte var en skandal och att det här är mycket värre. Som jag skrev, jämförelsevis, är det ingen som bryr sig om att reinfeldts son har attitydproblem. Det är nästan naturligt att ett av hans barn agerar ut när han inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Det är ett relativt vanligt problem i överklassfamiljer vars fäder prioriterar karriären framför familjen. I detta fall är jag faktiskt glad att Reinfeldt spenderar mer tid på kontoret än med sin familj, ur ett egoistiskt perspektiv alltså. Det är bättre för landet.
Citera
2011-11-06, 18:57
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Ja, på ett vis kan jag hålla med dig, Fredrik är ju som sagt statsminister, och det är mer än ett 08 - 16 jobb, det är mycket möjligt att ungarna kanske blir försakade när föräldrarna måste jobba 24/7. Och att det kan vara en av orsakerna till dessa bekymmer.

Edit: Vad jag menar är att föräldrarna kan få svårt att hinna med både karriären och familjen.
Ja, men som statsminister måste man vara ytterst duktig på att delegera arbetsuppgifter i parti och minut. Och detta på ett sätt som ger bra resultat.

På samma sätt måste man då kunna delegera barnuppfostran till någon eller något på ett sätt som också ger bra resultat.

Det verkar ju som om statsministern faktiskt är mycket duktig på att delegera i jobbet.

Frågan är då varför han inte lyckats när det gäller yngste sonen.
Citera
2011-11-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Någon som vet om Jacob Bergström var inblandad i slagsmålet?
En kille letade efter Jacob och frågade var han var, och då kom Erik och frågade vad han höll på med och så började bråket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in