Citat:
Ursprungligen postat av Sextanos
Bara mer än rätt gjort! Den killen förtjänar verkligen en rejäl omgång, ett bra bevis på att moderater är äckliga parasiter som tror sig kunna styra å ställa över alla. Sen finner jag det väldigt skumt att polisen sätter in extra insatser och hela skiten bara för ungen råkar vara son till en rik jävel.
Du förstår väl att de extra insatserna sattes in för att det var statsministerns son det rörde sig om, inte för att det var "en rik jävels son"? Självfallet skall statsministerns barn åtnjuta vissa privilegier - skall statsministern styra detta land måste han kunna lägga all fokus på sitt arbete, och inte behöva bekymra sig för sina ungars säkerhet. Det är något alla tjänar på, och detta säger jag trots att jag inte röstar på alliansen.
Däremot så kan jag hålla med om att det är opassande att han vid så ung ålder vistas i bråkiga områden nattetid. Visserligen är det något de flesta ungdomar håller på med, men statsministerns son är förstås särskilt utsatt. Pojken borde skickas till internat.