2011-11-07, 04:49
Medlem
Man undrar ju hur färäldrarna kan låta son 16-åring vara ute sena kvällar och nätter.
Ja, jag vet att det är fler ungar i samma ålder som är ute - lika dåligt av deras föräldrar.

Den där Erik verkar vara en kaxig typ (såg videon).
Kanske är det så att föräldrarna säger nej, men han går ut ändå.
Då är det hög tid att ta fram föräldraauktoriteten och se till att han lyder - för hans eget bästa.
Föräldrar, ta ansvar för era barn - då händer inte sånt här.
Citera
2011-11-07, 04:57
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Du verkar ogilla vår statsministers son. Jag förstår inte varför! Känner du honom personligen?

Jag beklagar, att vår svenska skola har misslyckats att lära dig att stava. Dina särskrivningar är ett ytterligare bevis på att din svenskalärare var urusel; eller så var det du som var inkompetent och icke läraktig.

Felstavningar, särskrivningar och fåniga smilies innebär självfallet, att ett inlägg eller en kommentar får ett löjets skimmer över sig och inte kan tas på allvar.

Alltid lika kul när folk ska hoppa på nån om "särskrivningar" när dom själv särskriver.

Är det bekräftat att Erik har Adhd ? Är det åxo bekräftat att detta bråk har med Eriks politiska åsikter att göra?
Citera
2011-11-07, 05:20
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russelhammond
(...) Jag var på festen i Alvik innan själva Eriks misshandel skedde och där de först började bråka. (...) Jag var inne på festen vi detta tillfälle men det här är vad jag hörde av min polare som var där ute och såg allting.
Citat:
Ursprungligen postat av Wilsh
Jag var ögonvittne till händelsen på festen i Bromma, det första bråket skedde på terrassen.
En person som vi kan kalla (...)
När alla inser att det inte kommer bli någon fight skingrar de sig och börjar lämna platsen och gå mot hållplatsen för Nockebybanan. Av någon anledning börjar alla springa så jag följer efter för att se vad som händer.
I en trädgård ligger en kille ner (...)
Alla börjar tåga upp mot stationen och där går vi på Nockebybanan. Killarna längst fram för ett jävla liv så att tåget väntar på stationen tills polisen anländer. (...)
Har Daniel Nyst**m eller Ott* Swenson nån roll i det hela?
Citera
2011-11-07, 05:46
Medlem
waffleboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Rätt åt honom. Med en sån landsförrädare till farsa förtjänar man inget annat än att åka på stryk.

Det var ju den dummaste teorin som möjligen gick att komma med!
dock så håller jag med dig om att han förtjänade lite stryk pga en extremt dryg och äcklig personlighet!

MVH våffelpojken
Citera
2011-11-07, 06:23
Medlem
Det florerar ju uppenbarligen rykten om att ER återkommande är inblandad i bråk. Att det på kort tid tillkommit två polisutredningar där han är inblandad styrker möjligen det. Att döma av rapporteringen så verkar det vara rutin att han springer ute på nätterna i Stockholms innerstad bland våld och droger. I den situationen så finns det ju två alternativ; antingen så tillåter hans vårnadshavare det eller så klarar inte hans vårdnadshavare av att sätta gränser. Oavsett vilket så är det hög tid för de sociala myndigheterna att gripa in.

Beträffande sonen så kan inte han skyllas för att hans far är en värre landsförrädare än Palme. Det kan rentav vara så att sonen har motsatta åsikter. Att det finns brister i uppfostran verkar vara uppenbart men det faller till övervägande del tillbaka på föräldrarna.
Citera
2011-11-07, 06:36
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Han tillåter det eftersom han låter det ske. De uppenbart urusla, släpphänta och ansvarslösa föräldrarna Filippa och Fredrik Reinfeldt borde omedelbart tillrättavisas av sociala myndigheter, polisen samt Hem och Skola.
Det är bara att anmäla:

Det är Toni Mellblom på Familjeenheten man kontaktar:

toni.mellblom@stockholm.se
08 - 508 10 360

http://www.stockholm.se/OmStockholm/Forvaltningar-och-bolag/Stadsdelsforvaltningar/Ostermalm/Organisation/Socialtjanst/
Citera
2011-11-07, 06:37
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastermind34
Erik Reinfeldt är rätt kaxig må jag säga......

se länk

http://www.youtube.com/watch?v=hHD4t-_rM2Y

Han fick nog inte flaskan i huvudet för att pappan är statsminister, snarare trots detta. Ger man sig ut bland människor med en sån attidyd och vokabulär som på filmen så får man räkna med problem. Om pojkstackaren har ADHD går nog inte att säga utifrån filmen, men något är det som brister. Det kan ju vara ett utslag av hybris, det har drabbat barn till andra högt uppsatta samhällsmedborgare.
Citera
2011-11-07, 06:54
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
Lol vafan har hans stavning att göra med att lill-reinfeldt posar med jaktgevär och säger att han ska ut på sosse-jakt, förringar hans stavning på något sätt det han beskriver?

Nej, det gör det inte.

Självklart är det viktigt att man kan uttrycka sig korrekt på svenska eftersom vi bor i Sverige.
Den som däremot kan uttrycka sig bättre på engelska än svenska, skall givetvis göra det!

Minimiåldern på flashback är 18 år och det är förvånande, att myndiga svenskar inte behärskar sitt modersmål.

Du verkar tycka att det var helt i sin ordning, att Erik Reinfeldt blev sparkad och slagen med en flaska i huvudet på Stureplan och fördes blödande till akuten. Varför?

Jag ogillar verkligen Vänster- och Miljöpartiets politik. Allianspartiernas politik överensstämmer inte heller med mina åsikter. Socialdemokraterna med Göran Persson som partiledare, genomförde flera viktiga och genomgripande ekonomiska förändringar, vilket vi kan glädja oss över i dag när EU är på väg att gå ner på knä p.g.a. skuldbergen som tynger deras axlar.

Oavsett mina politiska åsikter, skulle jag aldrig nedlåta mig till att vara skadeglad om någon av
partiledarnas barn eller andra familjemedlemmar blev misshandlad.

Jag hoppas att Erik återhämtar sig och blir helt återställd!
Citera
2011-11-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi_II
Tycker det ser ut som en bild ur någon adventskalender.

Nu verkar bilden vara borta, men grabben till vänster om sebbe var där på stureplan och tror han slog nån
Citera
2011-11-07, 07:39
Medlem
DirectXs avatar
Anser det relevant att visa sonens ställning till denna tråden då det kan hjälpa några att få en uppfattning av som hänt / inte hänt.

Detta statusmedelande gjorde han på sin facebook för 4 timmar sedan (kl 4am)

Citat:
Flashback är nog fan det roligaste forumet som finns, dem sitter där och försöker luska fram sannigen men det enda jag kan läsa är lögner och skit snack. sjukt roande att se alla dra egna slutsatser om vad som hände! love to Flashback ♥
Citera
2011-11-07, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McPower
"När det gick upp för polisen vem offret på Stureplan var satte de in stora resurser för att gripa gärningsmannen".
för alla människor är tydligen inte lika värda.hade det varit nån random snubbe så hade inte samma resurser satts in då eller?

Om GM kände till vem killen var kan det finnas politiska motiv bakom misshandeln och då handlar det om ett brott som enligt lagen är mycket mer allvarligt än misshandel, därav inte konstigt att att de sätter in fler resurser
Citera
2011-11-07, 08:01
Medlem
GlennGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Anser det relevant att visa sonens ställning till denna tråden då det kan hjälpa några att få en uppfattning av som hänt / inte hänt.

Detta statusmedelande gjorde han på sin facebook för 4 timmar sedan (kl 4am)

Hans svenska var fan inte mycket att hänga i granen. Mer hade man förväntat sig.
Kul att han uppskattar forumet...
Undra om far hans är stolt över hans handlingar och nedsmutsningen av familjens namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in