2011-11-07, 18:01
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil rich
Vad ska de göra, menar du? Låsa in honom i källaren efter klockan 10? Om man inte är socialt missanpassad i Sverige, utgår från stockholm, umgås man med sina kompisar på fester, middagar med mera. Det är helt normalt för en 16-åring som alltså går i gymnasiet att festa med sina kompisar, inte minst i bromma/danderyd/östermalm. Påstår du att du var hemma varje helg innan kl 10 eller hur menar du?

Jag vet massor med 16-åringar som inte är ute på Stureplan klockan 02:00.
Som jag tolkar det är det nog barnen till föräldrar som inte bryr sig utan jobbar förmycket och inte är så närvarande. Det stämmer ju riktigt bra med det du skriver om Bromma/Danderyd /Östermalm.
Ytliga familjerelationer med andra ord.
Citera
2011-11-07, 18:03
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vad gör en 16-åring som ER på Stureplan kl 2 på natten. Var han på väg till Sturehof?
Var ska han annars ta vägen? Pappa har ju stängt alla ungdomsgårdar..

OnT:
Vad kan GM tänkas få för straff? Om han fälls?
Är GM minderårig oxå?
Citera
2011-11-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Det där köper jag inte alls. Upp till bevis.

Han har helt rätt. Du kanske bara inte vill erkänna det, för att du var en utstött liten skitunge när du var liten.
Citera
2011-11-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Var ska han annars ta vägen? Pappa har ju stängt alla ungdomsgårdar..

OnT:
Vad kan GM tänkas få för straff? Om han fälls?
Är GM minderårig oxå?
Gm verkar ha lite mer på sin brottslista hos farbror blå, så kanske händer ingenting alls.
Citera
2011-11-07, 18:10
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Han har helt rätt. Du kanske bara inte vill erkänna det, för att du var en utstött liten skitunge när du var liten.

Inte alls, hade och har många vänner. Men inte fn var vi ute 02:00 och rände hela tiden och inte på stureplan. Tror inte alls det här har med hans far att göra utan att han är en gapig fan.
Ska vända pannkakor nu, im out.

Edit: trycker mest synd om han som har växt upp i en karriärs-familj.
Senast redigerad av fuska 2011-11-07 kl. 18:13.
Citera
2011-11-07, 18:13
Medlem
Citat:
Inte alls, hade och har mycket vänner. Men inte fn var vi ute 02:00 och rände hela tiden och inte på stureplan. Tror inte alls det här har med hans far att göra utan att han är en gapig fan.

Om Fredde hade varit en bra pappa hade han inete tvingat iväg sonen till skolan idag, då hade han tagit ledigt en dag från jobbet och umgåtts med sin son.. Försökt ta reda på hur han mår.
Citera
2011-11-07, 18:14
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepdog
Är det Sebastian Nilsson som har varit i farten igen? Han får väl fan ta och tagga ner nån gång

Har killen inga föräldrar som bryr sig?
Vad arbetar dom med ?
Citera
2011-11-07, 18:20
Medlem
Citat:
Du har inte så bra koll på ungdomar va? De allra flesta 16-åringar är ute och härjar på nätterna, de som sitter inne eller ligger och sover är antingen utstötta, sjuka eller väldigt religiösa.

Har rätt bra koll på det pga att jag så sent för bara några år sedan jobbade nätter på just Stureplan. Och jag kan knappast tro att det bara på ca: 2 år har förändrats så mycket. Barn var det tack-och-lov ont om då och om man såg något alls så var det mestadels tragiska blattegäng...

Men skit i det. Den här historien handlar om ett negroid/judiskt stadsministerpar som låter sina ungar driva omkring vind för våg i Stockholms City på nätterna. Och det är uppseendeväckande!
Citera
2011-11-07, 18:22
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Du har inte så bra koll på ungdomar va? De allra flesta 16-åringar är ute och härjar på nätterna, de som sitter inne eller ligger och sover är antingen utstötta, sjuka eller väldigt religiösa.

Det där köper heller inte heller jag!
Förmodligen är du en förälder som låter din omyndiga avkomma vara ute nätterna precis som vår statsminister tydligen gör!

Enligt uppgifter i tråden har ju Erik Reinfeldt tidigare varit i slagsmål, bråk, varit allmänt dryg och till med vid ett flertal tillfällen utnyttjat säpobeskydd, då han har varit när att kissa på sig i rädsla för att folk vill ge igen!
Tycker du det är rätt? Tycker du att det är okej att vår statsminister vad det verkar, accepterar att hans son verkar vara ute efter att provocera, starta bråk men sedan utnyttjar skattebetalare och säpo för att komma undan?

Hans far har ju som jag tidigare jag tidigare skrivit, manipulerat väljare genom att nöta in orden "vi skall vara rädda om våra skattepengar" i mer lättpåverkade väljares hjärnor.
Är det då okej att han totalt brister i sitt omdöme, låter sin 16-årige son vara ute och ställa till med en massa skit som genererar insatser och skattekostnader av olika slag?

Erik borde för övrigt studera istället för att vara ute och festa! Vilka resurser kommer behövas från samhället för att han skall få godkända betyg?
Tidigare i tråden uppgavs det att han skulle studera vid Oxford-universitet? Stämmer detta?
Hur skall detta kunna bli verklighet när han inte ens behärskar svensk grammatik enligt en print tidigare i tråden?

Men det är klart, Pappa Fredrik med lite kontakter fixar detta!
Usch för människor som tror sig vara lite mer än andra, som Fredrik! Usch för deras avkommor som redan vid den "respektabla" åldern av sexton år anser sig vara lite bättre, större och vackare än andra!

Skäms på dig Fredrik!
Citera
2011-11-07, 18:23
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Inte alls, hade och har många vänner. Men inte fn var vi ute 02:00 och rände hela tiden och inte på stureplan. Tror inte alls det här har med hans far att göra utan att han är en gapig fan.

Men han bor ju vid Stureplan (eller några hundra meter därifrån) och var på väg hem (eller hem till en kompis som bor i krokarna) från en fest i Bromma och det är höstlov. Vad är det som är så jävla extraordinärt att vara ute på natten man är ung och ledig?

Hela den här "ute sent-argumentationen" är fullkomligt irrelevant och närmast frikyrklig.

Jag vill veta mer om det här gänget "Stockholms Bröder"! Ett gäng riktiga snorvalpar som slår ner blicken när man går förbi dem. Gick förbi några med de tröjorna förra veckan vid Odenplan
Citera
2011-11-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Om attacken förvärrades av att det var sonen till statsministern som var offret så skall det ges större resurser. Då är det nämligen en attack på vår demokrati eftersom alla skall kunna väljas och representera väljarna utan fara för sin eller sin familjs hälsa.
Det där var ta mig fan det dummaste jag läst idag! För det första är det en attack på vår demokrati att vissa får större prioritet när de blivit utsatta för brott de själva provocerat fram endast pågrund av det faktum att de är statsministerns avkomma. För det andra kan man fråga sig hur i helvete du resonerar, i en demokrati skall nämligen ALLA medborgare vara valbara om människor har förtroende för en viss människa, detta gäller inte endast Fredrik Reinfeldt pågrund av det faktum att han är statsminister och blivit förtroendevald förut. Det du säger är egentligen att man ska bana vägen för honom så han har lättare att bli förtroendevald igen än andra människor som därför ska prioriteras bort pågrund av detta, jävlar vad demokratiskt att endast vissa personer ska kunna väljas!
Citera
2011-11-07, 18:28
Medlem
MSN publicerade det här och två andra artiklar om fallet.

http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=159709515
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in