2011-11-06, 20:27
Medlem
brianmolkos avatar
jaha nu klgas det på polisen när de gör något, vart var ni vid andra fall ni som klagar då gick det inte klaga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppslatskivlin
Jobbigt att bli hotad helt plötsligt?

wtf? :P vill bara inte sprida falska grejer, vem skulle ha hotat mig?
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Det skall bli intressant att se hur Fredrik Svinfeldt kommer agera. Uppenbarligen kommer sonen
ifråga att behöva någon form av hjälp!
Kommer Fredrik då att utnyttja skattepengar till detta, den vård eller omsorg som kanske kommer att behövas för att förändra sonens beteende
Om han eller Filippa tar en timeout kommer skattepengar användas för att betala "fuskande föräldrar" för att styra upp en vilsen 16-årings liv. Jag har ingenting emot att skattepengar används till att hjälpa en tonåring i uppenbar kris men det men det har Fredrik Svinfeldt!
Han har själv genom sin politik anklagat människor som är sjuka eller misslyckats på annat sätt för att fuska och därmed rättfärdiga förändringar i det sociala trygghetssystemet.

Jag undrar om det inte är dags att vi börjar kalla vår statsminister för "den sovande statsministern"?
Jag har under en längre tid tyckt att han även borde kallas den "uppsvällda, självgoda och sovande statsministern"

Uppenbarligen har han varit extremt trött eller sovande i sin uppfostran av yngste sonen!

Jag hoppas verkligen detta kommer tas upp i media för det är INTE okej att skriva en bok och kalla det Svenska folket i allmänhet för "det sovande folket"!
Jag tycker det är oerhört obehagligt med en statsminister som kallar majoriteten av det svenska folket sovande, samtidigt som han själv har brustit något så oerhört i sin uppfostran av sin son att han, har skapat en avkomma som misshandlar, är ute och beter sig som ett svin, och som redan har kostat en massa skattepengar!
Skattepengar har vi väl alla hört honom nöta in i våra hjärnor tusentals gånger?

Men det är klart, Fredrik ser sig som lite mer, lite finare, lite bättre än alla andra utan att förstå hur dålig människosyn han egentligen har. Enligt mig är han lika störd som sin son!
Citera
Medlem
tjuvholts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dino-ZaUrie
Ding-Dong indeed.

Man kan ju inte ta ifrån honom att han är rätt så söt. Filippa och Fredrik kanske är en bra blandning?

I alla fall så även om Erik är knäpp så är det rätt så skönt att han inte är en robot likt hans farsa. Detta ger ju i alla fall lite mer själ till familjen Reinfeldt.

Fredrik var väl ändå rätt hunkig när det begav sig? Att Filippa är en dröm är ju ingen hemlighet. Även en purung som mig kan idka självbefläckelse till hennes karisma.

Jo, Erik kommer nog få ned fötterna på jorden när han passerar 20 eller något. Han verkar drabbats av någon slags hybris och denna osunda narcissism är nog bakomliggande skäl till dessa händelser. Verkligheten springer nog ikapp honom
Citera
Medlem
Klassiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Det som är mest uppseendeväckande i alltv et här är inte att Lill-Reinen springer omkring och drygar sig. Det kommer nästan med hans roll som tonåring till två heltidspolitiker. Revolt, dålig kontakt osv.

Hans storebror är å andra sidan den raka motsatsen; mycket väluppfostrad, jordnära och en icke-översittartyp. Detsamma gäller Carl Bildts barn. Vore intressant att veta om Erik faktiskt har en bokstavskombination som gör honom ovanligt svårkontrollerad...
Citera
2011-11-06, 20:28
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
jaha nu klgas det på polisen när de gör något, vart var ni vid andra fall ni som klagar då gick det inte klaga

Vad vill du få sagt?
Citera
2011-11-06, 20:29
Medlem
Vinterlandskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan det röra sig om fotbollstjafs som spårat ur? Erik Reinfeldt håller väl på Djurgården? Nu vet jag inte vilket lag majoriteten i Östermalmstrakterna håller på men jag gissar att det är AIK.

Ungarna håller på Djurgården, vilket är laget de flesta på Östermalm håller varmt om hjärtat.

Ifall ni undrar hur jag känner till deras lagsympatier gick jag i samma skola som hans äldste son när jag själv var yngre, ämnet kom på tal med honom någon gång då och då.
Citera
2011-11-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klassiskt
Hans storebror är å andra sidan den raka motsatsen; mycket väluppfostrad, jordnära och en icke-översittartyp. Detsamma gäller Carl Bildts barn. Vore intressant att veta om Erik faktiskt har en bokstavskombination som gör honom ovanligt svårkontrollerad...
Om så är fallet så behöver han sina föräldrar ännu mer...
Citera
Hamilkars avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hamilkar 2011-11-06, 20:30
Moderator
Ett trettiotal inlägg från trådens senare sidor rensade. Detta är en tråd i Aktuella brott och kriminalfall. I det här fallet verkar det som om brottsoffrets allmänna personlighet och förhållningssätt har viss relevans för brottet, varför dessa måste kunna diskuteras, men detta är likafullt inte en skvallertråd om brottsoffret, och än mindre om hans föräldrar. Vill ni ha en tråd för allmänt skvaller om Erik Reinfeldt, starta en i Kändisskvaller och se om modsen där tolererar den! Och filosoferande om vilka vidriga undermänniskor moderater är allihopa hör till Politik-inrikes och hör inte hit det heller. Här diskuterar vi misshandeln av honom och därmed förbundna ting, och inget annat!
/Hjälpmod.
Senast redigerad av Hamilkar 2011-11-06 kl. 20:33.
2011-11-06, 20:41
Medlem
Inte.viktigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McPower
"När det gick upp för polisen vem offret på Stureplan var satte de in stora resurser för att gripa gärningsmannen".
för alla människor är tydligen inte lika värda.hade det varit nån random snubbe så hade inte samma resurser satts in då eller?
Nope.
Citera
2011-11-06, 20:43
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte.viktigt
Nope.

hur menar du? har du någon koll på hur myndigheterna reagerade när dom fick reda på vem BO var?
Citera
2011-11-06, 20:43
Medlem
https://www.flashback.org/t1706949 Här kan vi fortsätta skvallra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in