2011-11-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Hihi
Aftonbladet är väl ganska "röd" i politisk färg om jag inte misstar mig, tippsa dom om den här tråden vetja.

Aftonbladets "reportrar" kollar med största sannolikhet redan in den här tråden..
Citera
2011-11-06, 18:35
Medlem
Svatopluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilsh
Det där var väl onödigt? Varför lägger du ut hennes namn när det är Reinfeldt som är idioten?

Det är rent antropologiskt intressant att kolla bratsens vanor. Hon är ju fejjan-vän med både BO och GM. Är den hon vars pappa är höjdare inom managementkonsulting?
Citera
2011-11-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenskSkotter
Jag har nu hört mig för angående detta och bråket ska ha skett mellan Erik Reinfeldt och Micke Sjöholm!

Erik ska ha betett sig dräggigt mot Mickes flickvän vilket fick Micke att säga ifrån, Reinfeldt började då käfta emot och puta på Micke som ringer några av sina "Kontakter", när Kontakterna kommer dit uppstår bråk mellan Eriks "Kontakter" och Mickes "Kontakter", Det slutade med att Erik med sällskap lämnade Vega Karlssons fest (I bromma) och att grupperna sedan stötte på varandra inne på Östermalm. återkommer.
Nej, Erik var kompis med killen som hade betett sig illa mot den andres flickvän.
Citera
2011-11-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Är det konstigt att statsministerns son prioriteras högre än en vanlig 16-åring? Jag tycker det är självklart - och rätt.
Så andras barn är inte lika mycket värda då eller? Hade du tyckt detsamma om det hände din son och han inte fick samma uppbackning som Erik?
Citera
2011-11-06, 18:37
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
Hur var ni själva som 16 åringar?

Som sextonåring drog jag inte omkring med gäng och sökte bråk. Gjorde du?
Citera
2011-11-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjoernbygg
Det är verkligen inte konstigt men det är VERKLIGEN inte rätt heller.

Varför inte?

Blir gemene man misshandlad sätter de in resurser för att finna "En misstänkt gärningsman för misshandel".
Blir ett barn vars föräldrar har makt misshandlade sätter de in resurser för både en vanlig misshandel men även resurser för om det rör hot mot tjänsteman.. Typ: ("Slutar du inte med invandring får din förste son sätta livet eller vad det nu kan vara"), och ifall det skulle varit något sådant så hade polisen fått så mycket skit för att de inte betraktade fallet som möjligt hot..!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Hihi
Aftonbladet är väl ganska "röd" i politisk färg om jag inte misstar mig, tippsa dom om den här tråden vetja.

Skulle kännas rätt onödigt att hänga ut en 16-åring som begår mindre brott (ändock ganska allvarliga) i Sveriges största tidning, eller alla andra tidningar för den delen. Vare sig det är Reinfeldts son eller vilken annan tonåring som helst.

Det går inte riktigt att försvara en sådan uthängning från mediernas sida heller, dessutom skulle det behövas mycket efterforskningar för att hitta seriösa källor.

Vad killen behöver är att föräldrarna läxar upp honom om vad som är rätt och fel, annars kan det gå utför, närmare störtdyka för både killen och hans omgivning.

Skall tilläggas att jag tycker killen verkar totalt ouppfostrad och har agerat helt sjukt i dom fall man läser här, det finns ju trots allt en printscreen och någon video här vilket talar för sig.
Citera
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
Hur var ni själva som 16 åringar?

En slampig nörd som inte hade några begränsningar över vem som fick ta del av mitt möra kött!

Men man var ju absolut inte en douchebag som muckar gräl och ber om att få en flaska i huvudet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralkaka
Så andras barn är inte lika mycket värda då eller? Hade du tyckt detsamma om det hände din son och han inte fick samma uppbackning som Erik?

Polisen reagerade eftersom det är statsministerns son. Inte alls konstigt

Erik förtjänar en smäll dock. Med honom räcker inte ord
Citera
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Kanske dags att starta en facebookgrupp där vi kräver att Erik ska få mer tid med sina föräldrar.. Inte fan vill vi ha en sån ute på stan på nätterna...

Flashbackare för föräldraransvar i politiken!
Citera
2011-11-06, 18:39
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Det är fullständigt självklart att folk har mindre förtroende för en statsminister som inte klarar av uppfostra sina barn. Statsministerjobbet ställer oerhört mycket högre krav än barnuppfostran och klarar man inte den enkla uppgiften (att uppfostra barnen) kommer alla att fråga sig hur han i så fall ska klara av den svåra uppgiften (att sköta landet).

För övrigt kan man bara konstatera att tidigare moderatledares barn (Carl Bildts och Gösta Bohmans) är synnerligen väluppfostrade och skötsamma.
Nej du har fel. Bidragsfusk är mycket värre än att ens 16-åriga son är inne i någon slags rebellperiod. Det är en viss skillnad att uppfostra sina barn med ett 9-17 jobb än när man i princip aldrig är ledig. Han får nog ta mycket skit pga hans pappa är statsminister och agerar därefter. Men okej, för en sosse är bidragsfusk inget märkvärdigt, det förstår jag. Men i mina ögon är bidragsfusk ett värre brott än att inte hinna uppfostra sin son.
Citera
2011-11-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenskSkotter
Precis så där var det för mig när Erik var på mig...
Ja man kan ju undra vad Fredde kallar Filippa för hemma vid köksbordet.. eller tvärtom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in