2011-11-06, 10:48
Medlem
skogspromenads avatar
Är man statsministerns son får man troligen utstå en hel del olika saker från olika personer som gillar bråk, även vi helt vanliga svenssons har, om man inte har levt helt isolerat, varit med om personer som börjar bråka av ingen som helst anledning. Jag antar att Erik inte vill få skit, och sedan vara den killen som springer till pappa/polisen. Utan han tjaffsar ju tillbaka, och då är ju allting igång. Att dem är hormonstinna pubertetspojkar spelar nog in lite också.

Det är i alla fall min teori, någon söker bråk med Erik, han tjaffsar tillbaka och sedan slutar det med han får en flaska i huvudet, för att GM ansåg att han hade rätt att göra det för Erik tjaffsade emot.

Alla ni som säger att han får skylla sig själv osv för att Reinfeldt är hans pappa är ju bara dumma, man kan inte välja sina föräldrar. Att han är ute kl 1-2 på natten är väll ändå inget farligt? Bara för att era barn är ute och eldar bilar samt förstör saker för att "ge tillbaka mot samhället" som behandlat dem "dåligt".
Senast redigerad av skogspromenad 2011-11-06 kl. 10:51.
Citera
2011-11-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Alla ni som säger att han får skylla sig själv osv för att Reinfeldt är hans pappa är ju bara dumma, man kan inte välja sina föräldrar.
Absolut, men vem fasen vet vem en random 16-åring är på stan? Reinfeldt JR. är ju knappast ett så pass offentligt ansikte att man känner igen honom direkt.

Tror absolut att om man hänger på stureplan en fredagsnatt och råkar bli utsatt för oprovocerat våld (knuff/istötning) och som respons skriker "MIN PAPPA ÄR STADSMINISTER JAG SKA SÄTTA DIG I FÄNGELSE" eller liknande, så kan detta provocera fram en våldsam reaktion.
Citera
2011-11-06, 10:54
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Vad härligt med alla sossar som visar sin rätta sida när de svänger sig med sitt favoritord empati och i samma andetag njuter av att en 16-åring blivit misshandlad bara för att hans far han annan politisk åsikt än er. Arvssynd kallas det och är bara katoliker, muslimer och sossar som tror på.
Citera
2011-11-06, 10:55
Medlem
Är det samma unge som slogs ner på sin skolgård för inte så länge sen? måste verkligen börja minnas namn känns det som. iallafall ungen blev slagen och alla hans vänner fanns där som vittnen. hemskt som fan. och nu kanske det hänt igen. bara för att ens farsa är politiker så förtjänar inte ungen stryk. jaja får hålla lite koll och hoppas alla mår bra trots situationen.

p.s. sd människor kommer inte bli besvarade.
Citera
2011-11-06, 10:57
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Absolut, men vem fasen vet vem en random 16-åring är på stan? Reinfeldt JR. är ju knappast ett så pass offentligt ansikte att man känner igen honom direkt.

Tror absolut att om man hänger på stureplan en fredagsnatt och råkar bli utsatt för oprovocerat våld (knuff/istötning) och som respons skriker "MIN PAPPA ÄR STADSMINISTER JAG SKA SÄTTA DIG I FÄNGELSE" eller liknande, så kan detta provocera fram en våldsam reaktion.

Sant, det kan det nog göra. Men nu hade dem ju träffats på en hemmafest innan stureplan. Så GM visste med största sannolikhet att Erik skulle till denna hemmafesten och gick dit för att tjaffsa. Kollar man på GMs brottshistorik så är det inte alls omöjligt. Tror inte Erik brukar skrika att han är statsministerns son. I våras när han hamnade i bråk så ska han ju ha sagt "Jävla blatte" när han tjaffsade med en annan.

Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Är det samma unge som slogs ner på sin skolgård för inte så länge sen? måste verkligen börja minnas namn känns det som. iallafall ungen blev slagen och alla hans vänner fanns där som vittnen. hemskt som fan. och nu kanske det hänt igen. bara för att ens farsa är politiker så förtjänar inte ungen stryk. jaja får hålla lite koll och hoppas alla mår bra trots situationen.

p.s. sd människor kommer inte bli besvarade.

Vet att han var i bråk i februari, har jag för mig. Tror han blev nedslagen även då, än om inte så farligt.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Det bor ett begränsat antal våldsblattar på Östermalm. Förhoppningarna i tråden att GM skulle vara utlänning är osannolika.
Citera
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Om det är pågrund av att förövaren är hemmahörande på ö- malm som du avfärdar " kulturberikare" så snabbt, låt mig då bara upplysa dig om att ö-malm geografiskt även innefattar områden som ruddammem, värtahamnen, samt den " fattiga" sidan av banergatan mot Gustav Adolfs parken. Kryllar av asiater ( ej adopterade ) och andra nationaliteter. Därmed naturligtvis inte sagt att det inte kan vara en svensk.

Angående kulturberikar-teorin. Jag blev intresserad och har gjort lite efterforskningar. Jag säger inte att din teori är fel, men jag skulle vilja justera dina fakta lite. Nu generaliserar jag en aning. Avvikelser finns precis som du så riktigt påpekar. Vi kan lämna den här filen öppen när fler fakta kommer in.

Det finns en liten population av invandrare på Östermalm. De är i regel extremt skötsamma höginkomsttagare. Mängden hyresrätter på Östermalm är liten. Asiater brukar inte vara problem. Vi har sett att problembarn kan födas i precis vilken typ av socialgrupp som helst, men att det naturligtvis statistiskt sett är överrepresentation inom socialgrupp 3. Det finns en handfull grova brottslingar som vuxit upp på Östermalm i förmögna hushåll och när det gäller våldsbrott så vet vi att en stor mängd av "östermalmare" frekventerar träningsfasciliteter för boxning och kampsporter om man nu kan dra en parallell mellan kunnande och vilja.

Gällande kvarteren vid nedre delen av Banergatan: Faktum är att just den delen av Östermalm historiskt sett har den högsta medelinkomsten i Sverige. Högre än Strandvägen och högre än Djursholm etc. Om man tittar på de fastigheter som ännu inte ombildats så ser man generellt att det inte bor familjer med utländsk-klingande namn med yngre män i hushållet där. Det är små lägenheter med ensamhushåll och äldre personer med svenska namn. På Wittstocksgatan har de flesta fastigheter omvandlats. Just den delen av Östermalm är helt problemfri enligt de personer jag talat med.

Värtahamnen är också fri från problem, och enligt uppgift även Hjorthagen. Ruddammen är jag osäker på. Jag ska sätta mig och gå igenom alla fastigheter.
Citera
2011-11-06, 10:59
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Värsta scoopet va? skit samma. Varför handlar så många bilder om heroin? http://www.google.se/search?hl=sv&sugexp=kjrmc&cp=7&gs_id=q&xhr=t&q=eri k+reinfeldt&safe=off&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_ gc.r_pw.,cf.osb&biw=1360&bih=659&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

smutskastning

Varför? ... För att folk tycker det är kul att smutskasta dem? Eller påstår du att det skulle vara anledningen till att grabben blev misshandlad?
Citera
2011-11-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooltRomersktNamn
Vad härligt med alla sossar som visar sin rätta sida när de svänger sig med sitt favoritord empati och i samma andetag njuter av att en 16-åring blivit misshandlad bara för att hans far han annan politisk åsikt än er. Arvssynd kallas det och är bara katoliker, muslimer och sossar som tror på.
Hela den borgerliga politiken bygger på arvssynd.
Och nu är det ju inte heller så att alla som skriver här direkt är sossar, hassebanan t.ex. är sossehatare och islamofob.

Sen är inte detta under 'politik' utan under AB&K, vill du diskutera tråden ur ett politiskt perspektiv så får du gärna göra det, men inte här.
Citera
2011-11-06, 11:00
Medlem
Han heter Holmberg på facebook för att hans mamma hette det inte hon gifte sig med Fredrik.

Antar att han fick mycket uppmärksamhet från folk pga att han heter Reinfeldt.
Citera
2011-11-06, 11:04
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Varför? ... För att folk tycker det är kul att smutskasta dem? Eller påstår du att det skulle vara anledningen till att grabben blev misshandlad?

Jag har inte påstått något. Jag hoppas han repar sig.
Citera
2011-11-06, 11:04
Medlem
CooltRomersktNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Hela den borgerliga politiken bygger på arvssynd.
Och nu är det ju inte heller så att alla som skriver här direkt är sossar, hassebanan t.ex. är sossehatare och islamofob.

Sen är inte detta under 'politik' utan under AB&K, vill du diskutera tråden ur ett politiskt perspektiv så får du gärna göra det, men inte här.
Sosse har inget med vad man röstar på att göra. Det är mer en attityd, hur man är, ungefär som fjortis. Hassebanan är en sosse. Du också.

OnT, hur lång tid ska det ta innan vi får reda på vem GM är? Flashback har ju helt tappat stinget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in