2014-09-24, 18:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Det vetenskapliga belägget, tack!
Jag har länkat till minst ett par beskrivningar av förhållandet CO2 - temperatur idag. För den som är läskunnig räcker det.
Svara på min fråga nu! Vet du varför CO2 kallas växthusgas?
Citera
2014-09-24, 18:51
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
WailingJohn och Alienna

Jag blir fundersam över er logik. Ni vet att CO2 är en växthusgas, men ni vet tydligen inte varför CO2 kallas växthusgas. Är det rätt uppfattat?
HAR DU FORTFARANDE INTE LÄST VAD JAG SKRIVIT?!?! HERREJÖSSES
Koldioxid som isolerat fenomen ger ökad temperatur, men om du stoppar in den i klimatsystemet är den INTE ISOLERAD, då är det helt plötsligt ÅTERKOPPLINGSMEKANISMER som tar över. Ditt resonemang fungerar i teorin men har blivit falsifierat av verkligheten!!!

Du har fortfarande inte besvarat mina frågor... kommer du fram till nåt?
Citera
2014-09-24, 18:55
Medlem
WailingJohns avatar
Så länge klimatförändringar sker inom ramen av naturlig variation finns det ingen anledning att tro att det skulle vara nåt annat än just naturlig variation heller. Utsläppen har INTE gett den förutsedda effekten, modellerna har falsifierats och de små klimatförändringar vi emellanåt har fått uppleva faller alla inom ramen av naturlig variation. SÅLEDES ÄR DITT RESONEMANG FALSIFIERAT. Vad är det du inte fattar med det här? Och du babblar om logik...

Koldioxidhalten i atmosfären har stigit med en hundradel på 200 år HOLY COW NU DÖR VI ALLA INOM KORT!!! PASS UPP!!!
Senast redigerad av WailingJohn 2014-09-24 kl. 18:58.
Citera
2014-09-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WailingJohn
Har inte kollat upp specifika källor, har bara jämfört med andra studier som har kommit fram till samma resultat. Så resultaten stämmer och anses vetenskapligt belagda.

Edit. Har skummat igenom källan väldigt snabbt nu (sitter på tunnelbanan), mycket är förklarat i text och det verkar som man måste läsa innantill för att förstå det. Källan verkar således trovärdig.

Jag antar att när du pratar om källa så menar du där din bild kommer från? Då vet jag inte ens vilken källa det är, så du får jättegärna förklara, med egna ord eller kopierat, hur din graf kan anses härröra från den i artikel som angavs som källa. Det borde ju vara enkelt för dig att göra det trovärdigt, tack.
Citera
2014-09-24, 19:18
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Jag antar att när du pratar om källa så menar du där din bild kommer från? Då vet jag inte ens vilken källa det är, så du får jättegärna förklara, med egna ord eller kopierat, hur din graf kan anses härröra från den i artikel som angavs som källa. Det borde ju vara enkelt för dig att göra det trovärdigt, tack.
Källan kan vara trovärdig trots att inte exakt samma bild återges. Det beskrivs och är förklarat i text istället för att vara presenterat i graf-form. Sen får du kolla upp det själv. Tips: C-14. Mer än så säger jag inte
Citera
2014-09-24, 19:26
Medlem
Citat:
Källan kan vara trovärdig trots att inte exakt samma bild återges. Det beskrivs och är förklarat i text istället för att vara presenterat i graf-form. Sen får du kolla upp det själv. Tips: C-14. Mer än så säger jag inte

Nice try, om du påstår att din bild trovärdigt återgett information från den påstådda källan, trots att det är fullständigt uppenbart om man jämför bilderna att så inte är fallet, så får du allt förklara hur du menar.
Citera
2014-09-24, 19:27
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Nice try, om du påstår att källan trovärdigt återgett information från den påstådda källan, trots att det är fullständigt uppenbart om man jämför bilderna att så inte är fallet, så får du allt förklara hur du menar.
Du vet väl att det går att konstruera en graf utifrån värden som är angivna i text?
Citera
2014-09-24, 19:29
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
HAR DU FORTFARANDE INTE LÄST VAD JAG SKRIVIT?!?! HERREJÖSSES
Koldioxid som isolerat fenomen ger ökad temperatur,
Bra, då är vi överens om det.
Citat:
men om du stoppar in den i klimatsystemet är den INTE ISOLERAD,
Förvisso inte isolerad, men effekten av CO2 på temperaturen är densamma. Det är därför den kallas växthusgas i klimatsystemet!
Citat:
då är det helt plötsligt ÅTERKOPPLINGSMEKANISMER som tar över.

Vad menar du med att återkopplingsmekanismerna tar över? Upphör CO2s värmande effekt plötsligt??? Du har uppenbarligen inte förstått det där.
Citat:
Ditt resonemang fungerar i teorin men har blivit falsifierat av verkligheten!!!
Nej, det är du som inte förstår. Växthuseffekten är påtagligt verklig faktiskt, långtifrån bara en teori.
Citat:
Du har fortfarande inte besvarat mina frågor... kommer du fram till nåt?
Vi måste reda ut sambandet CO2 - temperatur!
Senast redigerad av humanlife 2014-09-24 kl. 19:32.
Citera
2014-09-24, 19:35
Medlem
Citat:
Du vet väl att det går att konstruera en graf utifrån värden som är angivna i text?

Skriver du bara ord slumpvis eller finns det någon tanke alls där bakom? Du får använda text, morse, binärt eller vad du vill, bara du kan förklara hur de två graferna hör ihop.
Citera
2014-09-24, 19:49
Medlem
Aliennas avatar
Patrick Moore informerar humanlife:

http://video.foxbusiness.com/v/3801106285001/should-climate-change-be-at-the-top-of-americas-agenda/#sp=show-clips
Citera
2014-09-24, 19:49
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Skriver du bara ord slumpvis eller finns det någon tanke alls där bakom? Du får använda text, morse, binärt eller vad du vill, bara du kan förklara hur de två graferna hör ihop.
Jag gissar på slumpvis. Om man bara kan upprepa teser från klimatskeptikerna kan vi inte vänta oss så mycket mer. Han släckte nog lampan.
Citera
2014-09-24, 19:52
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Förvisso inte isolerad, men effekten av CO2 på temperaturen är densamma. Det är därför den kallas växthusgas i klimatsystemet!

Vad menar du med att återkopplingsmekanismerna tar över? Upphör CO2s värmande effekt plötsligt??? Du har uppenbarligen inte förstått det där.
Ska det vara så förbannat svårt att förstå att ÅTERKOPPLINGSMEKANISMERNA STYR UTFALLET av koldioxidens effekt?? Koldioxiden är värmeabsorberande men det är inte det som AGW handlar om, det är återkopplingseffekten. Du kan det här med vetenskap, verkligen. Du skiter i den viktigaste länken i hela kedjan.

Citat:
Vi måste reda ut sambandet CO2 - temperatur!
Det har gjorts hundar miljoner gånger i den här tråden och i all vetenskap men du lyckas aldrig begripa slutsatsen. NEJ, du ska svara på mina frågor.
Senast redigerad av WailingJohn 2014-09-24 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in