2017-06-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Borde man känna till något mer om Molyneux än att han uppenbarligen är väldigt okunnig?

Han är en anarkokapitalistisk "sanningssägare". Jag skulle nog själv sortera mig under den filosofin men just Molyneux måste betraktas lite som ett driftkucku utan någon som helst akademisk kredibilitet. Som om han själv fastnat i en förstärkande feedbackloop där han blir allt galnare för varje Youtubevideo eller podcastavsnitt han släpper.
Citera
2017-06-01, 19:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Om IPCC skulle ha en alarmistisk agenda som vilade på ideologi snarare än vetenskap, är det då inte anmärkningsvärt att de exempelvis har ett så pass stort intervall för klimatkänsligheten? Är det inte dessutom anmärkningsvärt att de justerat den nedåt? Om de fick mynta vilka ovetenskapliga ohederligheter de än kom på, varför inte en klimatkänslighet på låt säga dubbla den de har idag?

Jag frågade dig vilka krav du har på klimatmodeller och du svarar "mina krav är enkla: de ska vara trovärdiga". Låt mig då omformulera frågan. Hur ser en enligt dig hypotetisk trovärdig modell ut? Samma fråga med annan formulering.

Angående bloggar. Du kan finna "stöd" för precis allt på bloggar. Tillochmed chemtrails och att antivaccinpropaganda. Ja, tom att jorden är platt.
Nu läser du inte mina inlägg ordentligt. Modeller anser jag vara instrument med vilka du kan få vilket utslag som helst beroende på vad du matar in. De är varken trovärdig eller inte. Det är de s.k. klimatforskare jag har problem med och de är inte trovärdiga. Så mycket högre studier har jag så jag kan avgöra det utan att för den skull ha någon kunskap om klimat. IPCC är ett politisk organ som pushar för AGW, inte ett vetenskapligt. För då skulle de hantera materialet på ett helt annat sätt.
Citera
2017-06-01, 19:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unheard-of
Du kan inte komma dragandes med en video av Molyneux och hålla den som mer trovärdig än klimatforskare. Klimatmodellerna lämnar en hel del att önska men de är helt enkelt de bästa vi kan åstadkomma i dagsläget givet att beräkningskraften i våra datorer fortfarande är relativt begränsad.
Lika trovärdig som IPCC. Jag menar verkligen utan att vara spydig. Jag tror du lider av svår kognitiv dissonans så du inte kan se det som jag gör och det är synd. Men det har du gemensamt med alla andra. Fan, tråden kan man använda med råge om man ämnar föreläsa om sådana fenomen i människan psyke.
Citera
2017-06-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lika trovärdig som IPCC. Jag menar verkligen utan att vara spydig. Jag tror du lider av svår kognitiv dissonans så du inte kan se det som jag gör och det är synd. Men det har du gemensamt med alla andra. Fan, tråden kan man använda med råge om man ämnar föreläsa om sådana fenomen i människan psyke.

Det är okej, jag betraktar det inte om spydighet att hålla Molyneux som trovärdigare än IPCC, utan enfald. IPCC har flera brister, liksom de flesta överstatliga, mellanstatliga eller statliga institutioner har och det finns även stora brister i modellerna vilket redogörs för i rapporterna. Trist att alla inte är lika bildade som du och kan falsifiera dem utan någon klimatologisk kunskap.
Citera
2017-06-01, 20:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är okej, jag betraktar det inte om spydighet att hålla Molyneux som trovärdigare än IPCC, utan enfald. IPCC har flera brister, liksom de flesta överstatliga, mellanstatliga eller statliga institutioner har och det finns även stora brister i modellerna vilket redogörs för i rapporterna. Trist att alla inte är lika bildade som du och kan falsifiera dem utan någon klimatologisk kunskap.
Din hallucination är noterad. Jag har inte falsifierat IPCC:s rapporter. Jag har bara sagt att de är lika trovärdiga som de källor jag har lagt fram, ur min lekmannasynvinkel vilket borde var viktigt för er som försöker övertyga allmänheten om att just ni har rätt. Ni är verkligen dåliga på det. Jag ber om ursäkt men ni är det. Riktigt urusla.
Citera
2017-06-01, 21:31
Medlem
Citat:
Din hallucination är noterad. Jag har inte falsifierat IPCC:s rapporter. Jag har bara sagt att de är lika trovärdiga som de källor jag har lagt fram, ur min lekmannasynvinkel vilket borde var viktigt för er som försöker övertyga allmänheten om att just ni har rätt. Ni är verkligen dåliga på det. Jag ber om ursäkt men ni är det. Riktigt urusla.
Visst, problemet är naturligtvis inte att du har svårt att förstå eller är så fast i dina förutfattade meningar att du inte vill förstå, utan att ingen klarar av att förklara. Har du försökt med den metoden på tentor också, att skylla på läraren?

Här har du förresten en grupp andra organisationer som yttrat sig, alla med större trovärdighet än dina källor:
https://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change
Citera
2017-06-01, 21:42
Medlem
arbetets avatar
Now It's Dark!

Trump tar USA ut ur klimatskojarsektens Paris-avtal och de känns lättare att andas. Han vill förhandla fram ett bättre. Uppriktigt sagt så hoppas jag nu på en mer balanserad offentlig debatt om AGW och att fler röster får tillfälle att höras utan att de blir behandlade som paria. Vidare hoppas jag på att man börjar fokuserar på verkliga problem som vi kan lösa som vattenförsörjning, nödvändig medicinsk forskning och framförallt att vi får fred på vår jord.

Och så här är min förmåga att förutsäga framtiden:

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Något bättre än klimatmodellerna, inte sant?
Citera
2017-06-01, 21:43
Medlem
Citat:
Now It's Dark!

Trump tar USA ut ur klimatskojarsektens Paris-avtal och de känns lättare att andas. Han vill förhandla fram ett bättre. Uppriktigt sagt så hoppas jag nu på en mer balanserad offentlig debatt om AGW och att fler röster får tillfälle att höras utan att de blir behandlade som paria. Vidare hoppas jag på att man börjar fokuserar på verkliga problem som vi kan lösa som vattenförsörjning, nödvändig medicinsk forskning och framförallt att vi får fred på vår jord.

Och så här är min förmåga att förutsäga framtiden:

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Något bättre än klimatmodellerna, inte sant?

Ja det är bra. För om USA fortsatt har de kunnat göra mer skada för miljön. Så det är bra att idioten drar sig undan.
Citera
2017-06-01, 21:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Visst, problemet är naturligtvis inte att du har svårt att förstå eller är så fast i dina förutfattade meningar att du inte vill förstå, utan att ingen klarar av att förklara. Har du försökt med den metoden på tentor också, att skylla på läraren?

Här har du förresten en grupp andra organisationer som yttrat sig, alla med större trovärdighet än dina källor:
https://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_opinion_on_climate_change
Jag kan inte fatta att du efter alla mina inlägg misslyckas med att förstå det jag säger. Jag har inte förnekat AGW eller på annat sätt kritiserat fysiken eller kemin bakom det, även om det även där finns tvivelaktiga slutsatser som borde debatteras. Det jag har sagt är att era modeller inte håller måttet varken i att förutsäga klimatet eller vilka konsekvenser det varmare klimatet får. T.o.m. du måste väl erkänna att bland de hundratal klimatmodeller som har tagits fram är de flera som har misslyckats i att följa den verkliga utvecklingen. Varför skulle just de som ni hänvisar till vara korrekta?

Herre Gud även du hallucinerar och verkar befinna dig i total kognitiv dissonans när du påstår saker som jag aldrig hävdat.
Citera
2017-06-01, 21:52
Medlem
Neroxxs avatar
Däremot så menar Trump inte att de inte kommer att fortsätta att arbeta med miljön utan att de vill göra det på sina egna vilkor. Sen hur resultatet av det blir är en annan fråga.
Citera
2017-06-01, 21:55
Medlem
Citat:
Jag har förstått att du håller Molyneux som trovärdig, det drabbar i slutändan bara dig själv.
Citera
2017-06-01, 22:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har förstått att du håller Molyneux som trovärdig, det drabbar i slutändan bara dig själv.
Jag har förstått att du har svårigheter att ta till dig skriven svenska. Vad jag har sagt är att det jag har lagt fram är för mig som lekman lika trovärdigt som rapporterna från IPCC. Det borde ni ta fasta på om ni ska övertyga någon som inte är klimatforskare, för jag är övertygad om att jag inte är ensam i att observera detta utan tvärtom finns det nog en hel del människor som upplever det så.

Herre Gud, jag försöker ju hjälpa er här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in