Citat:
Frustration? Nejdå snarare rejäl skadeglädje. I stort sett allting som "experterna" tidigare påstått har man nu fått ta tillbaka. http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2013/10/ipcc_catastrophe_table.png
Om den senaste tidens artiklar hade kommit med i AR5 hade det inte blivit någonting kvar av klimatbluffen.
Citat:
blablabla... Klimatforskningen är i sin linda, vi vet inte tillräckligt för att kunna säga med säkerhet hur det kommer att bli.
Så lät det inte 2007. Hade du sagt det då hade du blivit betraktad som klimatförnekare, vad det nu är för något.
Citat:
Om jag inte minns helt fel, så har det länge pratats till och från om att Golfströmmen kan komma att ändra riktning.
n försöker några av oss här argumentera med vetenskapliga argument. Du platsar inte med dina vetenskapsanekdotiska utläggningar av dina hågkomster av kvällspressens rubriker.
Citat:
Nu har man studerat Grönlandsisen smältning underifrån och kommit fram till att det troligen beror på Golfströmmen.
Då kanse du kan komma med en länk till dessa studier, eller är det något du läst i Aftonbladet?
Citat:
Samtidigt som man konstaterat att vi oftare får vindar från norr här i Sverige på vintern. Ingen påstår bestämt att det beror på uppvärmningen, men det anses möjligt att det är så.
Då har du säkert statistik över detta.
Citat:
Vi värmer upp världen med våra utsläpp och effekterna kommer att bli många och omvälvande, det är i alla fall jag säker på.
En truism vars innebörd du har missuppfattat. Det finns säkert en lång rad saker du är säker på som är fel. Jag drar den slutsatsen av att du är fullständigt oförmögen att ta till dig logisk argumentation och vetenskapliga rapporter.
Citat:
Det är förvånande att du som säger att du sysslar med vetenskap är så låst vid det du tror dig veta. Vetenskapare, forskare brukar ha ett öppet sinne, de är nyfikna.
Varje dag studerar jag vetenskapliga rapporter, klimatforskningsbloggar mm. Vad gör du? Tittar på TV? Om du vill lära dig något nytt rekommenderar jag att du börjar läsa sådant som inte bekräftar din världsbild.
Citat:
Och du måste lära dig skilja på teorier och fakta.
Du kanske kan tala om vad du tror om detta? Det kan vara underhållande.