Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Mest svammel
Om du prompt ska svara kan du väl åtminstone försöka förstå vad jag skriver. Jag tolkade dina inlägg som:
Eftersom forskarna säger att uppvärmningen av jorden på senare tid är orsakad av människan, så är det sant!
Mitt svar i klartext: Stora delar av klimatforskningen är kidnappad av aktivister; flera "forskare" men framförallt av Klåfinger och journalister. Pseudoforskarna och forskarna har nu hållit på i ca 30 år och har ännu inte presterat ett enda bevis för AGW! Och ändå försöker somliga av dem och Klåfinger tvinga på oss en vetenskapligt ogrundad minskning av CO2-utsläpp.
Visst påverkar människan klimatet. Dock mest inomhus med avsikt. Sedan lokalt i städer (urbana värmeöar), via dammar (varmare) och avverkade områden (odling och skogsbruk ger mer varierande temp, jämfört om det vore skog). Global påverkan och pga koldioxid är däremot oerhört tveksamt. Den som ser seriöst på frågan har en annan inställning än ICPP m.fl. Vi vet inte ens tecknet (plus/minus) på vår påverkan!
Kolla en seriös forskare här!
Skogsdöden vara bara ett sidospår, angående att "miljöhot" fått starkt "forskarstöd" och från ovetande politiker förr (på 70-talet var det). Den "skogsdöd" som då avsågs hände i centraleuropa. Orsaken ansågs vara aluminium. Den verkliga orsaken var en sträng vinter, så träden där dog av kyla! Tyckte det passade bra i sammanhanget, eftersom nu ska vi gå under av lite värme... De övriga två exemplen är andra dåliga vetenskaper!
All vetenskap är inte bra, finns mycket skit och onödig. Dock litar jag till stor del på vetenskap i mitt yrke (praktiskt tillämpning) och det går bra!