Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, det är bara ditt påstående. Du förstår uppenbart inte vad saken handlar om och din argumentation är på absoluta botten av pyramiden i Paul Grahams "Hierarchy of Disagreement":
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument#/media/Fil:Graham's_Hierarchy_of_Disagreement-en.svg
Ha! Säger du, som alltid, utan undantag undviker sak, utan alltid går på person. Så även nu. Jag har ingenting emot att kasta in en spydighet ibland, men otrevligheterna är liksom inte stommen i min argumentation som de är för dig.
Istället för att argumentera för hur du föreställer dig att konspirationen ser ut - (En konspiration som är praktiskt absolut nödvändig för att din bild av forskningen som fundamentalt korrupt ska hänga ihop) - så backar du som en paranoid eremitkräfta in i din överdimensionerade vuxenblöja och ropar "ad hominem ad hominem", precis som vanligt. Aldrig sak, alltid känslor och förvirrade anklagelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bunsofsteel
Ditt svar får underkänt.
Svaret skulle vara ja eller nej, inte mitt livs novell.
Du pratar om att forskningen bara råkat få fel i hundra år, och att en krass "bransch" bara råkat slå mynt på detta med en PR-maskin, men att det inte är någon konspiration, och du vill inte göra skillnad mellan exempelvis grundforskning utförd av universitet på sjuttiotalet eller greenwashande bolag på 2020-talet.
Jag säger det igen. Om du inte fattar diskussionsämnet så blir det bara skit, vad du än säger. Så tona ner den där översittarattityden och försök begripa vad jag säger, annars kommer allt du bidrar med fortsätta att vara meningslöst, och du kommer inte lära dig någonting.