Citat:
Ursprungligen postat av hammermill
Den studie som du länkar till handlar ju om uppmätta temperaturer. Det är ju visserligen viktigt, men det säger ju inget om koldioxidens påverkan.
Så du menar att det är nåt annat än våra koldioxidutsläpp som orsakat den uppvärmningen man klart kan utläsa från den bifogade grafen? Är det solen, kanske? Vilka belägg har du i så fall att stödja dig på?
Citat:
Ursprungligen postat av hammermill
Grafen du visar verkar visa temperaturavvikelse inom intervall, inte temperatur.
Jag förstår inte vad du dillar om ärligt talat. Men hursomhelst måste du väl nu ändå acceptera att jorden faktiskt håller på att värmas upp? Allt pekar på det, ingenting pekar vad jag vet mot det. Det finns bevis för att koldioxiden via växthuseffekten värmer upp vårt klot, men vad finns det för bevis som pekar på att man kan härleda uppvärmningen vi sett under 1900-talet till t.ex. solaktivitet, vulkanism eller någon annan form av naturlig process? Om du inte har några sådana så föreslår jag att du går efter den samlade kunskapen som den vetenskapliga metoden hittills har frambringat om ämnet i fråga. Gör du det kommer du nå slutsatsen att AGW är på riktigt, det kan jag garantera. Vad sägs, är det inte hög tid att överge din gamla, ingrodda felaktiga uppfattning?