Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det jag säger är uppenbarligen högt över huvudet på dig. Du summerar en naturlig uppvärmning och en naturlig nedkylning över mer än 100 år. Du finner att summan är noll och menar därför att människan orsakat all uppvärmning sedan 1850-1900. Det är givetvis ett närmast infantilt förenklat sätt att se på klimatet. Jag har nu länge på olika sätt försökt att få dig att förstå det. Istället menar du att jag ska ”lära” av dig. Du är mer än lovligt obildad och uppblåst.
Det är detta du själv kommit fram till. Samtidigt som du menar att vi skulle ha en nedkylning (negativ trend) samtidigt som du menar att uppvärmingen bara är en naturlig uppgång efter lilla istiden. Allt finns presenterat i inlägget
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Med länkar till
dina egna inlägg där detta framkommer. Du gör det du alltid gör. Svarar med personangrepp och anklagelser om "tjafs" när du inte har annat. Du är en lögnare. Allt finns där. Dina ord. Svart på vitt.
Citat:
Hur skulle du förklara värmen för en person 1945? Att den orsakas av människan i framtiden?
Värmen ett enskilt år beror främst på stokastiska vädervariabler. Den antropogena trenden har dock sett till att alla år efter ca 1980 varit varmare än 1945. Så med dagens och de drygt senaste 40 åren som jämförelse var 1945 inte särskilt varmt i det globala perspektivet.