Citat:
Ursprungligen postat av
Belowmepls
Jag konstaterar bara att du gör bort dig stenhårt efter att ha förolämpat och spridit dynga omkring dig samt kallat folk "farliga" medan du själv verkar totalt oförmögen till att se det mest uppenbara.
Det är först när du kan ge stöd för vad du konstaterar det kan bli intressant och värt att diskutera.
Just nu är det ju bara en massa osammanhängande text och det som faktiskt går att tolka, som att exxon skulle ha finansierat studien, är ju felaktigt. Och slutsatsen du drar, vilken var något oklar, följer inte alls från dina felaktiga premisser, ens om de vore sanna.
Ja, exxon visste om att växthusgasitsläppen via förbränning av deras produkt påverkar klimatet. Men har lurat allmänheten med klimatdesinformation. Sådant som sprids på varje sida i denna tråd. Sedan verkar du också invända mot något så trivialt som att lögner och en missledda människor i grupper kan vara farliga.
Du verkar liksom vara lite upp i det blå.
Det är en del i tråden som är bättre på härskartekniker som tilltalat de som inte kan skilja mellan otrevlighet och den pondus som kunskap kan medföra. Jag har svårt att tänka mig att du har förutsättningar att lyckas med detta, men jag får väl kanske se.