Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Jag har inte ändrat mitt sätt att posta. Ingen har visat någon ”bluff”. Jag har inte ”anklagat” någon. Jag har läst. Åter skriver du ett inlägg som bara är osanningar och nonsens.
För att återgå till tråden så vill jag att du svarar på de frågor jag har ställt till dig istället för att ljuga och tramsa.
Det är rätt länge sen nu som du försökte dig på att länka till någon officiell källa och sen påstå något felaktigt om vad som stod. Du har fått en hel del kritik för det beteendet, och har slutat göra det. Så från mitt perspektiv verkar du visst ha ändrat ditt sätt att posta.
Nu kräver du istället svar på frågor du själv kan ta reda på om du bara läser länkar du själv har postat i tråden.
Du får ursäkta, men du har fått så otroligt många svar i den här tråden, och ändå fortsätter du som en papegoja att upprepa samma grejer om och åter utan att det går in. Så det är liksom etablerat bortom allt rimligt tvivel att du är oemottaglig för information. Så jag undrar varför ställer du frågorna? Vill du förstå motpartens resonemang, veta mer om ämnet eller uppmana motparten att själv inse en brist i sitt eget resonemang?
Nej, det är tydligt att det inte är din avsikt. Du är inte intresserad av diskussion, utan du bara maler som ett gnisslande hjul, till synes bara för att sprida ovetenskapligt tvivel.
Och det är nog bra att förtydliga en sak här, det är du som så att säga argumenterar emot vetenskapen här, och det är följaktligen alltså du som måste bära bördan att förklara dig. Att du inte förstår hur eller varför man gör justeringar av dataset är inte ett bevis för att det är något fel som görs.
Är du på riktigt nyfiken så är det bara att förkovra dig, inte konstigare än så. Ett plus med att lära sig mer om ett ämne är att då blir eventuella invändningar mer kvalificerade, vilket du kan ha nytta av så du kanske slipper framstå som ett envist litet barn. En "nackdel" med mer kunskap är väl att då kanske du känner dig mindre benägen att fortsätta shitposta trams i tråden.
https://climate.nasa.gov/ask-nasa-climate/3071/the-raw-truth-on-global-temperature-records/