Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Du verkar vara ute och cykla i hur du ser på saker och ting, men det får du göra. Jag tror att du har missuppfattat ett ganska normalt, lättsamt samtal.
Som jag skrev kan aldrig enskilda väderhändelser vetenskapligt bestämmas bero på klimatförändringarna, utan man kan bara säga om de har blivit sannolikare eller osannolikare till följd, typ: "på grund av uppvärmningen var stormen förra veckan var x% mer sannolik att ha ägt rum". Detta borde man nog kunna utgår från att vetenskapsjournalisterna vet mycket väl. De skojade nog bara. No harm no foul.
Lägg sannolikheter och konfidensintervall åt sidan för det är inte det det handlar om.
Det jag hör i ljudfilen är att en statsradioanställd anklagar en annan för bristande lojalitet.
Den anklagade ägnar sedan ett antal minuter åt att minimera skadan.
Du däremot hör inget ovanligt och hävdar att det är ett normalt journalistsamtal de ägnar sig åt.
Eftersom du är tvärsäker på det, måste du ha en massa belägg.
Allt som har sänds i SR, SVT och UR finns på nätet flera månader bakåt i tiden.
Kan du, vänligen, ge bara tre exempel på liknande ”normala, lättsamma” samtal under de tre senaste månaderna?
Samtal som innehåller litet ”skoj” som kan sammanfattas som:
”JOBBAR DU PÅ PUBLIC SERVICE ELLER JOBBAR DU INTE PÅ PUBLIC SERVICE?”, följt av en avbön/lojalitetsförklaring?