Citat:
Du skrev om bussar och att tejpa på sig kläder. Jag blev mållös. Du kanske fick en stroke?
Citat:
Ja men då vet vi att du inte har en aning om vad värme är, och ganska typiskt valde du något stolligt att anklaga andra för.
Jag kan inte avgöra om du är helt bakom eller om du gaslightar.
Jag tror jag är ensam om att ha postat definitionen av värme i tråden. Jag verkar vara den enda som vet vad värme är.
” I fysiken definierar man(förenklat) värme som: ”energi som flödar från ett varmare ställe till ett kallare”
https://studerasmart.nu/kurser/fysik-1/lektioner/varme/
Citat:
Kanske dags att inse att Melange resonerar utifrån en praktisk utgångspunkt, och att hen ser skillnaderna, och att Xenonen och Artur inte framför något annat än normal vetenskap, och Anomalign är en sammanfattare.
Den här vetenskapen beskrivs med ekvationer i värmelära. Jag har inte sett något sådant från er.
Citat:
Du och din filt. Det är en metafor, men du säger att om man går ut en kall natt kan man lika gärna tejpa fast skjortan på kroppen. Det spelar ingen roll. Inte undra på att du blir förbannad.
En metafor ska inte beskriva motsatsen.
Citat:
Alla andra kan läsa kurvorna och kan se att du slåss för en helt ointressant sak, för co2-halterna ökar snabbare än någonsin. Det är inget du kan påverka.
Att koldioxidhalten har ökat hag jag inte sagt emot.
Citat:
De flesta ser också att vi kommer uppleva dessa framtida scenarion med högre halter, gas of life, eller vad du kallar det. Tja, på Mars finns det 96 % co2 i atmosfären, så då borde det väl vara ca. 2285 gånger så mycket liv på Mars?
Är det det?
Är det det?
Finns inget vatten på mars.