Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det tröttsamma ligger i alla osakliga personangrepp och oförskämdheterna mot de som ifrågasätter något som har med ”klimatkrisen” att göra. Påhoppen på MachDiamonds har varit helt onödiga. Nu känns det vidare som att ni håller på att driva tråden OT.
Men klimatförnekare gör exakt sådant. Det kan inte ha undgått dig.
Här är vad en skrev.
Citat:
Jag tänker inte ge mig in i någon evighetsdiskussion om HUR växthuseffekten fungerar med några som uppenbart inte förstår grundläggande fysik
Och jag vet att du inte kallar dig förnekare, men ändå håller du med mcd.
Vi har haft åravis av sådant från folk som talar om vänsterblivna och alarmister. En av deltagarna har ju som sagt själv sagt att hen är här för att trolla.
Om du tar ett steg tillbaka kommer du enkelt att se att invändningarna mestadels har sitt ursprung i vad som skrivs av köpta propagandister, som har plockats upp av konspirationsteoretiker. Du kan inte vara okunnig om att det sägs att klimatkrisen är en bluff för att förslava mänskligheten och införa en sorts NWO.
Men naturvetenskapliga ämnen fungerar inte som något sorts humanistiskt paradigm. Fanns det någon sanning i skeptikernas argument skulle de därför dyka upp på universitet och i artiklar.
Det har skrivits i tråden flera gånger att oljebolagen själva kände till effekterna för 40 år sedan, men att de som tobaksbolagen valde att strunta i det. Att sälja olja är ju vad de lever på.