Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-31, 13:07
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Vi vet det redan idag. 2052 kommer konsekvenserna vara mycket mer långtgående.

Nej det vet vi sannerligen inte.

Bara en idiot eller fanatiker drar så långtgående slutsatser av en enstaka väderhändelse.

Som sagt, återkom 2052 så kan vi diskutera skyfallet i Kentucky.
Citera
2022-07-31, 13:07
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Hur mycket har det ökat?

Den som söker skall finna

LÄNK och LÄNK
Citera
2022-07-31, 13:10
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Bara en idiot eller fanatiker drar så långtgående slutsatser av en enstaka väderhändelse.

Bara en idiot eller klimatförnekare väljer att se återkommande katastrofer som en enstaka väderhändelse.
Citera
2022-07-31, 13:12
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Bara en idiot eller klimatförnekare väljer att se återkommande katastrofer som en enstaka väderhändelse.

Vilka fler väderkatastrofer har drabbat Kentucky dom senaste 30 åren?
Citera
2022-07-31, 13:14
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Så du anser att faktumet att NOAA:s markbaserade temperaturdata är korrupt är en "betydelselös detalj".

OK... Finns nog inget mer att tillägga här... Du är hjärntvättad bortom räddning.

Ja, jag skrev just det, gjorde jag inte? (edit: att NOAAs data genomgick kvalitetsförbättringsarbete, inte att all data var korrupt, för det finns det inget som tyder på) Som diskussionsinlägg från ditt håll är det en helt meningslös sak att komma dragande med. Det bevisar eller styrker inte vad du tror eller hoppas att det ska bevisa eller styrka.

Det bevisar att det för mer än ett decennium sedan fördes en diskussion om att förbättra kvaliteten på temperaturmätningar från mätstationer i USA.
Senast redigerad av anomalign 2022-07-31 kl. 13:18.
Citera
2022-07-31, 13:16
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Vilka fler väderkatastrofer har drabbat Kentucky dom senaste 30 åren?

Om du inte är för lat eller ointresserad, länkarna några inlägg upp.
Citera
2022-07-31, 13:16
Medlem
Citat:
Den som söker skall finna

LÄNK och LÄNK

Du finner det inte konstigt att vi skulle nöja oss med ett tidsspann på 40 år för att ta reda på eventuella frågor gällandes klimatet? Det tycker jag är konstigt. Är du okej med att en person tycker det är konstigt, eller är man då en förnekare?
Citera
2022-07-31, 13:18
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Du finner det inte konstigt att vi skulle nöja oss med ett tidsspann på 40 år för att ta reda på eventuella frågor gällandes klimatet? Det tycker jag är konstigt. Är du okej med att en person tycker det är konstigt, eller är man då en förnekare?

Helt okej att tycka något är konstigt. Vilket tidspann anser du vore lämpligare?
Citera
2022-07-31, 13:19
Medlem
Citat:
Helt okej att tycka något är konstigt. Vilket tidspann anser du vore lämpligare?

Förklara istället varför du tycker 40 år är tillräckligt?
Citera
2022-07-31, 13:20
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Om du inte är för lat eller ointresserad, länkarna några inlägg upp.

Länkarna har inte specifikt med Kentucky att göra.

Återigen, vad för fler väderkatastrofer har just Kentucky drabbats av dom senaste 30 åren?
Citera
2022-07-31, 13:23
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Förklara istället varför du tycker 40 år är tillräckligt?

Det är du som ifrågasätter tidspannet 40 år, inte jag. Konstigt med människor som inte kan förklara sina ståndpunkter.
Citera
2022-07-31, 13:26
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Ja, jag skrev just det, gjorde jag inte? (edit: att NOAAs data genomgick kvalitetsförbättringsarbete, inte att all data var korrupt, för det finns det inget som tyder på)

Självklart att datat är korrupt.
Vad skulle det annars vara som du sätter en väderstation 2 m från utblåset på en AC eller rakt ovanför en stekhet parkeringsplats.

Tycker det räcker nu. Meningslöst att diskutera med en fanatiker. Som att prata med en sektmedlem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in