Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Förnekarnas argument nr 1 är ju att det inte finns någon solklar och färdig forskning som visar hur mycket människans co2 utsläpp påverkar den globala temperaturen.
Om du har någon länk till någon forskning som slår fast exakt hur människans co2-utsläpp påverkar global temp så tar jag tackamt emot den!
Återigen - när temperaturen minskar - är det också människans verk?
Om detta är allt du påstår så har du rätt, det finns ingen forskning som beskriver exakt hur mänskliga co2 utsläpp påverkar klimatet, det är inte ens bevisat att människan påverkar klimatet, däremot är det ett rimligt antagande och den bästa förklaringen vi har.
Jag har aldrig sett någon påstå att detta är bevisat heller, så du menar att förnekarna huvudsakligen snackar om ovidkommande saker? då är vi av samma åsikt även där.
Temperaturen minskar inte, att det var varmare 1998 än flera efterföljande år finns det som du antagligen redan vet en mycket god förklaring på, vidare så förmodar jag att detta har beskrivits åtskilliga gånger i tråden, det finns ingen mening med att dra upp detta igen, jag tänker inte debattera här, du får helt enkelt titta på filmerna.
(Titlarna avslöjar vad de handlar om och de är 10 min styck, du behöver inte se mer än just det du undrar om. Nu vet visserligen både du och jag att du inte undrar alls, att du "vet" och att ingenting kan få dig att ändra på din "sanning" och att det därför vore helt meningslöst och ett slöseri med tid för dig att titta på detta, det är därför jag redan från början gjorde klart vilka jag riktar mig till och inte)