Citat:
Ursprungligen postat av
Joltino
Du diskuterar olika saker.
Jag tror på klimatförändringarna men är emot politiken och ljugandet om den av politiska skäl då.
Det är flera i tråden som blandar dessa inklusive dig själv men media och politikernas grepp om folk i gemen är mycket stark.
Väldigt svårt att slå hål på för det är så verkligt för folk i allmänhet.
Jag tror klimatförändringarna främst beror på att antalet människor har ökat i världen väldigt mycket på 100 år. Det var inte som när våra föräldrar växte upp på 50 talet och kunde köra på utan att tänka på konsekvenser. Vi är liksom 8 miljarder nu och kommer bli runt 10 miljarder innan 2050.
Dessutom har vi idag en betydligt högre levnadsstandard än för 50-100 år sedan, på gott och ont, vi förbrukar betydligt mer vatten idag. Alla dessa människor kräver mat varje dag, djur, vatten och natur för att överleva.
Är rätt orolig själv att allting kommer kollapsa inom en 20 års period, när det går fort finns det ingen återvändo, folk kommer svälta och dö av vattenbrist, i vissa regioner av världen.
Kanske måste vi i framtiden bli ännu bättre på att fördela resurser över hela världen.
Jag är iaf inte direkt optimistisk inför framtiden, vi håller på att sakta men säkert förstöra klimatet tack vare att människan förökar sig för mycket och väldigt få dör i olika sjukdomar. Vi har förmodligen redan utrotat nästa digerdöd med vacciner.
Sedan kommer det alltid finnas platser där vi kan bo på jorden, men kanske inte på platser där vi har kunnat bo i flera hundra år. Tror att redan om 20-25 år kommer Kalifornien bli obeboeligt.