2009-12-20, 22:44
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Ja hur blev det nu?

Kommentera gärna mina poster med något substansiellt. Du bara ordbajsar om att du behärskar "aktuell forskning" och "biologi". Du hävdar att det råder en "vetenskaplig konsensus" angående AGW men nu vill du plötsligt "argumentera".

Du länkar till fullständigt korrupta wikisidor och säger samtidigt att "du inte litar på massmedia".

L-O-L

Skärpning.
Citera
2009-12-20, 22:46
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men du har ju inte läst det läckta materialet...
Har jag sagt så? Försök hitta inlägget där jag säger att jag inte har läst det.
Citera
2009-12-20, 22:47
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Har jag sagt så? Försök hitta inlägget där jag säger att jag inte har läst det.

Jag frågar om du har läst de läckta mejlen. Du svarar:

Citat:
Ärligt talat så är jag är inte så intresserad av mejl.

På förra sidan.

edit länk: https://www.flashback.org/showpost.php?p=20425181&postcount=4537
Citera
2009-12-20, 22:53
Bannlyst
Citat:
Är det det här diagrammet han menar? http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/IMAGES/global.daily.ice.area.withtrend.jpg
Jag tror det är det diagrammet han menar, inte helt säker men det är ju från University of Illinois och sidan heter ju The Cryosphere Today som han säger i filmen.
Citera
2009-12-20, 22:56
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Kommentera gärna mina poster med något substansiellt. Du bara ordbajsar om att du behärskar "aktuell forskning" och "biologi". Du hävdar att det råder en "vetenskaplig konsensus" angående AGW men nu vill du plötsligt "argumentera".

Du länkar till fullständigt korrupta wikisidor och säger samtidigt att "du inte litar på massmedia".

L-O-L

Skärpning.
Försök också hitta inlägget där jag påstår att "jag behärskar aktuell forskning", där jag "tjatar om hur viktigt det är med konsensus", där jag "ojar mig över svininfluensor", etc. etc. Fattar du inte att det där är dina antaganden?
Citera
2009-12-20, 23:00
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Jag frågar om du har läst de läckta mejlen. Du svarar:

Ärligt talat så är jag är inte så intresserad av mejl.

På förra sidan.

Vilket då nödvändigtvis betyder att jag inte har läst dem?
Citera
2009-12-20, 23:04
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Försök också hitta inlägget där jag påstår att "jag behärskar aktuell forskning", där jag "tjatar om hur viktigt det är med konsensus", där jag "ojar mig över svininfluensor", etc. etc. Fattar du inte att det där är dina antaganden?

Citat:
aktuell forskning inom biologi, vilket är det ämne jag någorlunda behärskar.

Citat:
Säga vad man vill om IPCC. Det förändrar inte att det råder konsensus bland de sanna experterna, dvs. aktiva klimatologer, om att jordens klimat är inne i en period av förändring, och att människan kan anses ligga bakom en betydande del av de förändringarna.

Citat:
Kalla det "90 procents samstämmighet" då, om det är ordet "konsensus" du stör dig på. För nog måste väl även du anse att de sanna experterna på klimat och klimatförändringar är klimatologerna själva? Som sagt: http://tigger.uic.edu/~pdoran/012009_Doran_final.pdf

Citat:
Att politiska skulle fattas på konsensusbasis tror jag knappast att du själv sitter och inbillar dig. Att vetenskap inte i grund och botten är konsensusbaserat betyder inte att konsensus inte kan förekomma. http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_consensus

Det råder konsensus i denna tråden att du tjatar om konsensus.
Citera
2009-12-20, 23:05
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Vilket då nödvändigtvis betyder att jag inte har läst dem?

Ja, du har inte läst dem. Menar du att du har läst ca 5000 mejl som du finner "ointressanta"?

Lägg ner nu... du skämmer ut dig.

Sen undrar jag om du fortfarande står fast vid din tilltro till wiki vad gäller konsensus och AGW?
Citera
2009-12-20, 23:19
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
aktuell forskning inom biologi, vilket är det ämne jag någorlunda behärskar.
Inom biologi, ja. Hurså? Tror du att jag trollar?

Citat:
Det råder konsensus i denna tråden att du tjatar om konsensus.
Det är helt och hållet din tolkning att jag "tjatar" om det.

Jag använde ordet i ett inlägg, och ändrade mig sedan till att kalla det för "samstämmighet" (i en diskussion med SubPrime).

Senare var det ju faktiskt du som tog upp ordet igen, och jag svarade bara på ditt inlägg. Du skrev sedan tre insinuanta inlägg som jag valde att ignorera, där du fortsätter att mala på om att konsensus inte hör till vetenskapen och det ena med det andra. Nog verkar det snarare som att det är du som tjatar om konsensus?
Citera
2009-12-20, 23:25
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Ja, du har inte läst dem. Menar du att du har läst ca 5000 mejl som du finner "ointressanta"?

Sen undrar jag om du fortfarande står fast vid din tilltro till wiki vad gäller konsensus och AGW?
Självklart har jag inte läst alla 5000. Har du?

Och nej, redan innan du kom in i diskussionen gick jag med på att inte kalla det för konsensus, eftersom det tydligen är så jävla känsligt. Det var som sagt du som valde att ta upp det igen.
Citera
2009-12-20, 23:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Inom biologi, ja. Hurså? Tror du att jag trollar?

Det är helt och hållet din tolkning att jag "tjatar" om det.

Jag använde ordet i ett inlägg, och ändrade mig sedan till att kalla det för "samstämmighet" (i en diskussion med SubPrime).

Senare var det ju faktiskt du som tog upp ordet igen, och jag svarade bara på ditt inlägg. Du skrev sedan tre insinuanta inlägg som jag valde att ignorera, där du fortsätter att mala på om att konsensus inte hör till vetenskapen och det ena med det andra. Nog verkar det snarare som att det är du som tjatar om konsensus?

Vi kan fastslå några saker:
  • Du hämtar din kunskap om AGW via wikipedia
  • Wikipedia's AGW-artiklar kontrollerades av en admin som blivit avsatt pga AGW-bias
  • Du har inte läst CRU-mejlen, du har heller inte studerat källkoden och reamefilen
  • Du anser att det råder konsensus om AGW men kan inte hänvisa till några grundkällor

Ja, jag är jävligt trött på ignoranta personer som dig. Öppna ögonen.

Är ditt förtroende för wikipedia (gällande AGW och scientific_consensus) lika grundmurat fortfarande? (Undvik gärna frågan för sjätte gången om du vill lilla fegis )
Citera
2009-12-20, 23:28
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Självklart har jag inte läst alla 5000. Har du?

Och nej, redan innan du kom in i diskussionen gick jag med på att inte kalla det för konsensus, eftersom det tydligen är så jävla känsligt. Det var som sagt du som valde att ta upp det igen.

Hur många har du läst? Vilka? Vad var det som gjorde att du fann det lämpligt att beteckna dem som "ointressanta"?

Var det något speciellt mejl du tyckte var lite intressant? Eller var alla lika ointressanta?

Vad tycker du om harry_read_me?

Vet du om att din wiki-admin-som-avsattes, Connelly, omnämns i flera mejl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in