Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Artikeln ger sken av att vi befinner oss i en klimatkatastrof. Människor tror på sådana här artiklar.
Frågar du alla världens klimatforskare så finns det kanske en handfull som skulle hålla med om påståendet att vi befinner oss i en klimatkatastrof.
Alltså är artikeln oärlig i sin presentation av den samlade forskningen kring ämnet.
Forskare är inte domedagsprofeter, hur gärna du än vill tro det.
Jag har aldrig sagt att forskare är domedagsprofeter. Du får därför gärna bevisa det.
Vad du diskuterar är inget som någon bryr sig om. Ingen har frågat dig om huruvida vi är i en journalisternas klimatkatastrof.
Nu har du använt orden klimatkatastrof, skrämselpropaganda, och även sagt att jag tror att forskare är domedagsprofeter.
Du måste förstå att det är något du bara hittar på.
Alla dina viktade ord mynnar bara ut i ett resultat. Du är en total idiot. Du kan inte förstå att det finns forskning som kan hjälpa oss att få bättre energi som jag visade med mitt inlägg om Chalmers och Ekberg.
Dina tankar om skrämselpropaganda är inget som någon bryr sig om.
Och inte heller något av de andra orden. Skall du diskutera här måste du använda dig av korrekta påståenden.
Varför inte bara säga att ditt inlägg inte egentligen handlar om det vi diskuterar i tråden?
Det är en fråga för dig att fundera över.