Citat:
Jag dissar den för att den kommer från en sån där glad amatör som inte har en aning om vad han snackar om och aldrig ens försökt förstå hur växthuseffekten fungerar innan han kommer med felaktiga argument om varför den inte fungerar. Det är grunden i kritik mot vetenskap: börja med att visa att du förstår hur den konventionella teorin fungerar och visa därefter vad du ser för fel i den.
Citat:
Istidscyklerna som jag antar är det syftar på, drivs primärt av variationer i jordbanan som påverkar hur is ackumuleras vid polerna och därmed albedo. CO2 fungerar som positiv återkoppling och kommer därmed naturligt förändras med viss fördröjning.MWP var inte så hemskt varm av allt att döma:
https://twitter.com/rahmstorf/status/966314483579834368
Korallöar kan kompensera havsnivåökning i måttlig takt så länge korallerna växer tillräckligt fort och döda korallrester fyller på marken. Exakt hur mycket de klarar utan att spolas bort vet jag däremot inte. Om havet blir varmare och och pH sjunker så korallerna skadas är det däremot kört för öarna.
Nu lär det väl inte dröja mer än en månad innan någon nästa gång kommer och talar om hur "vi" inte kan förklara dessa eller snarlika argument.