Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Gammalt dokument. Det finns ingen vetenskaplig konsensus, tillräckligt många av olika åsikter finns för att det inte ska kunna bli det. Även f.d. forskare i IPCC avviker från den klimatalarmistiska tillåtna åsikten. Googla lite på John R. Christy t ex.
Någon som såg klorofyll igår (Lördag)? Kom tyvärr i mitt i programmet. Men av det jag såg så handlade det om hur exxon har sponstrat forskare (som vägrar erkänna det dessutom).
Många "forskare" som skall vara duktiga utåt och skriver om hur det är, bedriver inte ens någon forskning. Dom KANSKE har gjort något slags doktorsarbete för 30-40 år sedan. På sin höjd alltså.
Det mesta kan liknas vid ett PR-jippo. Stämmer ju även ganska bra in på jippot på flashback där en del påstår självsäkert att dom vet hur det ligger till. Stora frågan är ju om dom har granskat vart artiklarna kommer ifrån.
Som jag sagt tidigare så är jag inte på någons "sida", 1. Ingen vet. 2. Det finns många andra orsaker till varför det arbete som inleds och är i sin linda. Komplex fråga som både "klimatbluff-anhängare" och "falska forskare" försöker simplifiera...
Bara det att påstå att det inte finns några skäl för att stoppa klimatdebatten , bevisar ju en hel del.
Att dom sedan har missat "the big picture" får man ju bara på köpet. Låt föreställningen fortsätta. Tar fram chipsen...