Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är du som glider undan frågorna som vanligt, Q!
Klimatforskarna har studerat möjliga naturliga faktorer under åtskillig tid. Men de blir mer och mer övertygade om att
den här snabba temperaturhöjningen inte kan förklaras som naturlig.
Så jag tycker att det är du som har bevisbördan här. Vilken är den naturliga drivkraften bakom uppvärmningen, enligt dig? Jag hoppas du har förstått att det inte duger att kalla den naturlig, om man inte ens vet orsaken! Hur vet du att den är naturlig annars? Det är ju bara en gissning från dig.

Nej. Jag har bemött dina påståenden flertalet gånger. Något patetiskt försök att projicera undan din bristande debattförmåga på din motståndare kommer du inte så långt med...
Du däremot flyr alltid undan diskussionen. Nu senaste i
detta inlägg.
Kan du inte förtydliga hur du tror att de historiska klimatförändringarna gick till? Det är nog många här som är nyfikna. Eller är det för krävande? Annars kan du gärna få försöka så smita undan igen och göra bort dig ännu mer med din bristande kunskapsgrund och tunna argument. Om du hade haft något att komma med så hade du ju inte behövt fly undan hela tiden
Vilka klimatforskare då egentligen? Jag har refererat till en lång rad artiklar av klimatforskare som menar att det inte finns något ovanligt med det som händer nu utan att det är fullt inom det naturliga beteendet hos jordens klimat. Du däremot hänvisar till någon osynlig hord av "alla klimatforskare". Kan du inte säga varifrån du fått denna uppgift istället för att smyga med din källa? Antar nog att det är IPCC men man kan ju inte veta eftersom du inte vill lägga dina kort på bordet. Så den mest sannolika förklaringen till din ovilja att hänvisa till källor är ju att de inte håller vad du utger dem för att göra
Bevisbördan ligger alltid hos den som för ett nytt påstående. Jag har ju visat flertalet artiklar och studier som visat att abrupta klimatförändringar förekommer naturligt. Däremed kan den förändring vi ser nu också ses som naturlig.
Du, däremot, vill framhärda att människan har en roll i det hela, trots att människan aldrig tidigare påverkat klimatet (vilket jag lagt fram flertalet artiklar som understödjer). Så eftersom det är du som gör ett dramatiskt påstående så är det du som bör lägga fram underlag för din åsikt...