Citat:
Ursprungligen postat av
100tears
Läs denna tråd då kanske? Verkar som om du/ni inte ens kikar på det vi andra länkar. Hela tiden är det bara trams och fel enligt er..
Jag har läst de flesta sidorna i tråden sedan någon gång under 2016.
Citat:
Ni är inga forskare! Ni kommer få se att ni haft fel hela tiden, det är en tidsfråga. Då ska ni skämmas.
Du tror verkligen på bloggarna. Titta bland vetenskaplig litteratur. IPCCs rapporter är bra sammanfattning över forskningsläget. Vissa detaljer kan vara fel såklart. Men som helhet är dessa den bästa sammanfattningen du kan hitta av forskningsläget.
Citat:
Ni länkar bloggar med. Sen IPCC är ej sant den kan ni sluta med direkt. Massor där som ej stämmer samt flera forskare som ej håller med och som ej får föra fram sina framsteg om klimaforskningen. Snacka om vänstervridet.
Visst händer det att även jag länkar till bloggar. Jag har dock börjat försöka undvika detta pga denna invändning. En blogg, i synnerhet i detta ämne, måste förtjäna sin pålitlighet. Många saker från exempelvis klimatupplysningen är ju "debunking for beginners". Du tror att ipccs rapporter är opålitliga, eftersom du läst det på någon konspiratorisk blogg. På en blogg kan vem som helst publicera vad som helst.
Virrvarr: Ena tror att det är solen som orsakar uppvärmningen, en annan tror att det är planetbanor och att växthuseffekten inte existerar, en annan tror att vi har uppvärmning och att den är antropogen, men av godo eftersom koldioxidkoncentrationen är så låg att den hotar livet. En tror att det masseras data för att manipulera temperaturkrurvor i en önskad riktning osv osv. Allt från bloggar. Din typ tror säkert på allt, bara det talar emot den vetenskapliga förklaringen om AGW. Trots att de inte bara saknar vetenskapligt stöd, de är även inbördes motsägande.
Några bloggar som jag tycker förtjänar tillit:
realclimate.org
skepticalscience.com
carbonbrief.org