Citat:
Ursprungligen postat av Quantilho
Fortfarande mycket mycket litet i jämförelse med atmosfärens tjocklek så vi har ändå fullständig absorption i båda fallen. Tre fjärdedelar av all massa i atmosfären ligger ju på runt 15 km höjd.
Sedan tillkommer ju givetvis konvention och sådana fenomen, men CO2 utgör ju 0.037% av atmosfären så det skulle ju vara spännande att se hur den lilla andelen ska radikalt påverka konvektion och liknande.
Synd att du inte förstod vad jag menade, jag trodde på dig från början. Känner mig lite dum som gick på din lögn om att du var fysiker
Citat:
... 90% visar ju bara att det är en godtyckligt vald siffra man dragit till med som saknar vetenskapligt stöd.
Nej, det gör det inte. Det är en sammanfattning av forskare för politiker. Väntar du dig att världens politiker skall utbilda sig till klimatforskare och sen läsa 100-tals rapporter för att förstå vad frågan handlar om? Det behövs en översättning.
Citat:
Med mer forskning och mer utveckling så kan ju mycket hända. Peakar oljan så kan vi ju avblåsa hela spektaklet.
Jag håller med dig här, det vet du om. Jag skall följa utvecklingen noga. Kom bara ihåg, oavsett om du har rätt eller fel i din fråga om Peak-Oil så skall vi sluta bränna kolväten.
Citat:
Sedan är ju en rad solcykler på nedgång också vilket bör ge sig till märka.
Ha, ha. Vad dåligt. Du vet att solen inte ligger bakom förändringen. Sluta tramsa dig.
Citat:
Det sattes ju nyligen ett köldrekord i Blekinge. So much for global warming

Kul med väder?