Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Men den här snorisen är väl ingen man värvar i akuta lägen?
Jaja, jag ska villigt erkänna att jag kan alldeles för lite om både spelaren och MFFs trupp för att uttala mig om huruvida värvningen vore bra eller inte... och det ska även tilläggas att du verkar vara rätt konsekvent för att vara supporter. Men jag tror nog att Vapendragare och dom andra hade varit rätt nöjda med Krafth i MFF.
På högerkanten har vi Vinzents som gör sin sista säsong, bakom finns Stenström som Norling har 0 förtroende för. Så Emil Krafth hade denna säsongen varit en ersättare för Stenström och spelats in när Vinzents varit skadad (är han nästan aldrig) eller avstängd. För att nästa säsong tagit över fullt efter Vinzents.
FabioAugusto kommer säkert gå i taket nu men Ågren ryktas vara intresserad utav KFFs högerback som var på väg till AZ, har glömt vad han heter. Stämmer detta så vet jag iallafall vem av dessa två jag hade valt.
Klart Krafth hade varit en intressant värvning men det är inget som river upp några sår eller något jag gråter blod över.
HIF har precis tappat Holgersson och var mer i behov utav Emil Krafth samtidigt som de ville knäppa MFF lite på näsan efter Simon Thern affären.
2 miljoner kronor + 25 procent vid nästa försäljning för en 17 årig högerback från superettan? Nej tror nog det var bra Ågren skippade detta.