2012-01-10, 10:59
Medlem
MrBlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tidningarnas vinkling i den här affären har varit väldigt konstigt.

Jag tycker det var bra att MFF inte gick med på Östers krav. Spelaren har hypats upp rätt mycket. Det är ingen kris på den positionen och vi kan behöva transferpengarna till annat.

Absolut, men media är som media är och det stör mig på att han nu "nobbar" Malmö när Malmö inte ville lägga två miljoner på denna spelare som är precis som du säger överhypad.
Citera
2012-01-10, 11:07
Medlem
Karatepungs avatar
... och om MFF hade lagt miljonerna och fått spelaren hade det varit en GRYM värvning. Eller hur var det nu med Ranegie?
Citera
2012-01-10, 11:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
... och om MFF hade lagt miljonerna och fått spelaren hade det varit en GRYM värvning. Eller hur var det nu med Ranegie?

Jag vet inte riktigt helt ärligt. Ranegie fanns det ett behov av. Vi skulle behöva en anfallare så han ville jag ha. Hade vi inte köpt honom hade vi stått med en urusel anfallsuppsättning till den här säsongen. En högerback känns inte så akut och inte för det priset.
Citera
2012-01-10, 11:23
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag vet inte riktigt helt ärligt. Ranegie fanns det ett behov av. Vi skulle behöva en anfallare så han ville jag ha. Hade vi inte köpt honom hade vi stått med en urusel anfallsuppsättning till den här säsongen. En högerback känns inte så akut och inte för det priset.

Men den här snorisen är väl ingen man värvar i akuta lägen?

Jaja, jag ska villigt erkänna att jag kan alldeles för lite om både spelaren och MFFs trupp för att uttala mig om huruvida värvningen vore bra eller inte... och det ska även tilläggas att du verkar vara rätt konsekvent för att vara supporter. Men jag tror nog att Vapendragare och dom andra hade varit rätt nöjda med Krafth i MFF.

Men, om det nu var så att bara HeIF la bud så kan man ju fråga sig varför det blev så mycket mer än den miljon eller vad det var det snackades om först.
Citera
2012-01-10, 11:29
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjernkraften
Fan ville ha honom i AIK... Grym talang! (åtminstone på fm)

E: Tog en titt på AIKs trupp,måste ju värva ytterbackar! När kommer mr 100% hem?!

Tydligen inte alls! Tyvärr.

http://bloggar.expressen.se/fothttp://bloggar.expressen.se/fotbollssilly/2012/01/ingen-mr-100-procent-i-aik/bollssilly/2012/01/ingen-mr-100-procent-i-aik/
Citera
2012-01-10, 11:58
Medlem
FabioAugustos avatar
ASBO/

Fast det är ju just det, man erbjuder 3-4 åriga avtal till rätt många spelare. Om ni åker ur kommer ni få det jäkligt jobbigt. Dessutom är det tunga löner ni har hostat ut till Ajdarevic och Frempong, det vet de andra spelarna (både nya och gamla) om, så det lär trissa upp även deras löner. Titta bara på Kalmar FF, när Rydström fick veta att Moström skulle tjäna 80 000/månad (vilket dels inte stämde, dels inte ligger så långt från hans egna lön) gick han i taket. Om inte annat lär ni få problem när ni ska förlänga kontrakten med de nuvarande spelarna.

Därmed inte sagt att lönerna (Ajdarevic och Frempong) som nämns i media är helt korrekta, men de har klart högre än vad man kan förvänta sig av spelare i ett bottenlag.
Citera
2012-01-10, 12:17
Medlem
feldgraus avatar
Synd att IFK tappat på mittbackssidan, tidigare har vi alltid haft en given mittback och en ny som kunnat spelas in tillsammans med denne. Fredrik Risp skolade in Karl Svensson. Karl Svensson skolade in Mattias Bjärsmyr. Mattias Bjärsmyr skolade in Ragnar Sigurdsson. Ragnar Sigurdsson skulle ha skolat in Mikael Dyrestam men så åkte han på en jävla korsbandsskada. Där fuckades mycket upp tyvärr. Hade det inte skett är jag relativt säker på att Dyrestam varit en stabil mittback just nu och att vi hade kunnat nöja oss med att köpa ett halvosäkert kort, precis som vi gjort tidigare med Svensson, Bjärsmyr och Sigurdsson. Nu måste vi köpa in en rutinerad mittback, annars kommer det inte bli så mycket bättre än en sjundeplats i år heller.

Nu är visserligen Håkan och ledningen på det klara med detta och det kommer säkerligen att presenteras ett nyförvärv på mittbacken, men ju längre 2012 går innan detta sker desto kortare tid att spela samman en backlinje har vi.

/feldgrau
Citera
2012-01-10, 13:51
Medlem
xabiits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Svensk klubblagsfotboll suger sur balle - finns inte mycket positivt i denna...! Nu är detta sagt...

Men ni som är insatta - hur ser svensk fotbolls framtid ut? Vilka är påläggskalvarna och intressanta för framtiden och proffsspel? Vilka kommer dominera i svenska landslaget framöver? Har vi några intressanta målvakter alá Ravelli eller Asp? Någon ny Zlatan? Någon ny mittfältsmotor? Någon ny backhjälte?

Shoot!

Niklas backman, han är bra fotboll spelare (han är back) Vi har dålig försvar i Landslaget så detta kommer bli intressant att se om han kommer lyckas i Landslaget
Senast redigerad av xabiit 2012-01-10 kl. 13:55.
Citera
2012-01-10, 13:58
Medlem
Då har Morten Morisbak Skjönsberg som väntat presenterats.
Citera
2012-01-10, 14:06
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Då har Morten Morisbak Skjönsberg som väntat presenterats.

Ja, nu är det bekräftat. Morisbak Skjönsberg presenterades
Citera
2012-01-10, 14:08
Medlem
paddyspubs avatar
- Fast jag tror att en flytt till Djurgården skulle vara bra för mig landslagsmässigt. Det skulle kunna öka mina möjligheter att ta en plats, säger Mika.

http://dif.se/2012/01/10/forsta-traningen-for-mika/

Ääritalo måste ändå ses som en bra värvning ifall han kommer. Jag har hört bra om honom och är en spelare jag känner igen sedan innan, plus att han verkar positiv till att komma till Djurgården själv.
Citera
2012-01-10, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Men den här snorisen är väl ingen man värvar i akuta lägen?

Jaja, jag ska villigt erkänna att jag kan alldeles för lite om både spelaren och MFFs trupp för att uttala mig om huruvida värvningen vore bra eller inte... och det ska även tilläggas att du verkar vara rätt konsekvent för att vara supporter. Men jag tror nog att Vapendragare och dom andra hade varit rätt nöjda med Krafth i MFF.

På högerkanten har vi Vinzents som gör sin sista säsong, bakom finns Stenström som Norling har 0 förtroende för. Så Emil Krafth hade denna säsongen varit en ersättare för Stenström och spelats in när Vinzents varit skadad (är han nästan aldrig) eller avstängd. För att nästa säsong tagit över fullt efter Vinzents.

FabioAugusto kommer säkert gå i taket nu men Ågren ryktas vara intresserad utav KFFs högerback som var på väg till AZ, har glömt vad han heter. Stämmer detta så vet jag iallafall vem av dessa två jag hade valt.

Klart Krafth hade varit en intressant värvning men det är inget som river upp några sår eller något jag gråter blod över.

HIF har precis tappat Holgersson och var mer i behov utav Emil Krafth samtidigt som de ville knäppa MFF lite på näsan efter Simon Thern affären.

2 miljoner kronor + 25 procent vid nästa försäljning för en 17 årig högerback från superettan? Nej tror nog det var bra Ågren skippade detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in