2012-02-08, 14:58
Medlem
ZlatanManias avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.2528929/2012/02/08/funderar_pa_att_lamna_aik_men_vill_bita_ihop

Skulle vara synd att se honom lämna AIK så han är en väldigt bra back men tyvärr så har vi oturen att ha för många bra mittbackar just nu.. Men jag skulle nog välja Milosevic framför Karlsson alla dagar i veckan så det är ju bra att man har en sån stark reserv i alla fall!
Citera
2012-02-08, 16:04
Medlem
Ni MFF supportrar därute, är det inte dags för Alexander Nilsson att antingen blomma ut eller skeppas iväg någonstans snart? Om man hade lite koll på pojkallsvenskan för ett par år sedan såg det ut som han skulle bli nästa storspelare. Har det varit skador eller för hård konkurrens eller något annat som gjort att han inte fått speltid?
Citera
2012-02-08, 16:08
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jejjk
Ni MFF supportrar därute, är det inte dags för Alexander Nilsson att antingen blomma ut eller skeppas iväg någonstans snart? Om man hade lite koll på pojkallsvenskan för ett par år sedan såg det ut som han skulle bli nästa storspelare. Har det varit skador eller för hård konkurrens eller något annat som gjort att han inte fått speltid?
Killen fyllde ju nyss 19 år, aningen svårt att i den åldern peta två landslagsmeriterade spelare.
Citera
2012-02-08, 17:07
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Tror aldrig han varit skadad någon särskilt lång tid i alla fall, men som du säger, ofta konkurrens som stått i vägen; Agon, Daniel Larsson, Rexhepi, Ranegie. Nu är ju Agon borta och det snackas lite om att Alex kommer ta mer plats i år och att han ser vassare ut än Rexhepi som tidigare oftast ansetts vara snäppet ovanför. Vi får se hur det blir om Larsson sticker, om Rexhepi eller Alex klarar fylla den platsen direkt, de gånger man sätt Alex har han varit väldigt säker i sina avslut, lite som Guidetti, men i övrigt kanske lite osynlig och ensam under en hel match.

edit: faktiskt jäkligt lik Guidetti i både kroppsbyggnad och speltyp när jag tänker på det, här är två mål mot BP och en assist till 2-1 mot Milan
http://www.youtube.com/watch?v=dH8Wy-VIXTI
http://www.youtube.com/watch?v=Cf7htNtoQlo
Senast redigerad av Casaba 2012-02-08 kl. 17:14.
Citera
2012-02-08, 17:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det känns som han är äldre än vad han är eftersom han kom upp i A-laget väldigt tidigt. Det är först nu som han börjar växa in som A-lagsspelare. Har hört att han kan vara lite omotiverad och sakna lite träningsdisciplin, men hoppas han kommer över det för talang finns där.

Jag tror nog att han kommer få mer speltid den här säsongen och konkurrerar med Rexhepi om att vara tredjeforward. Jag har annars en idé om att skola om honom som högerytter. Inte typen som slickar kanten utan en ytter som skär in i banan och går direkt på mål. Jag tror han skulle funka i den rollen.
Senast redigerad av mishima 2012-02-08 kl. 17:50.
Citera
2012-02-08, 19:53
Medlem
a.e.gs avatar
Agent Mörk på twitter:
Citat:
Däremot till Freetown, Sierra Leone, i morgon med en AIK-delegation. Spännande se vad det mynnar ut i.

Någon som vet mer om detta?
Citera
2012-02-08, 22:05
Medlem
Citat:

Han har enligt mig fått väldigt mycket speltid på träningsmatcherna i USA.
Dock så skadade sig Daniel Larsson, det var nog därför Alex fick så mycket speltid.. men om jag förstod rätt enligt rapporteringen så spelade han rätt bra. Han är dock ingen startspelare än, men han kommer nog få hyfsat med speltid under allsvenskan 2012.
Citera
2012-02-08, 22:24
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Borde inte du veta det?

Har faktiskt inte hört om detta. Kan det röra sig om det där laget som AIK sägs vilja starta upp i Afrika?
Citera
2012-02-09, 02:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Wikström till Mjällby?: http://www.fotbollskanalen.se/1.2529492/2012/02/08/wikstrom_nara_mjallby_de_vill_satsa_pa_mig
Citera
2012-02-09, 07:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Wikström till Mjällby?: http://www.fotbollskanalen.se/1.2529492/2012/02/08/wikstrom_nara_mjallby_de_vill_satsa_pa_mig
Känns som ett bra alternativ. Gjorde det tydligen bra förra säsongen..
Men denna meningen känns lite sådär: "Till dess ska klubben värva minst två backar och en anfallare. "
Pode är precis inköpt och Ekenberg är där sen tidigare och dessutom finns Fejzullahu i truppen. Det är inte på den positionen det saknas kvalitet. Eller är det bara fotbollskanalen som gissar vilt och dåligt?
Citera
2012-02-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Känns som ett bra alternativ. Gjorde det tydligen bra förra säsongen..

Ja, han var bra i Norrköping. Man hade nog värvat honom om det inte varit för kostnaden.

Han krävde över 2mille sign-on samt en orimligt hög lön och 3års kontrakt. (enligt officiella källor i Norrköping (kommer inte ihåg om det var Tonna eller Janne som sa det i en intervju).
Citera
2012-02-09, 08:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C00RN
Han har enligt mig fått väldigt mycket speltid på träningsmatcherna i USA.
Dock så skadade sig Daniel Larsson, det var nog därför Alex fick så mycket speltid.. men om jag förstod rätt enligt rapporteringen så spelade han rätt bra. Han är dock ingen startspelare än, men han kommer nog få hyfsat med speltid under allsvenskan 2012.

Igår mot Columbus så spelade han drygt 70 minuter och var en av de bästa plus att han gjorde ett jättejobb i värmen (10.30 lokal tid). Alla fick spela t.o.m Sudic ca 20 minuter.

Matchen spelades 3x45 minuter. MFF vann 2-1 (2-1,0-0,0-0). Mål: Ranegie och Durmaz.

Gustavo Rivera lägg det namnet på minnet, bara 18 år men en kille som kommer att låt höra tala om sig. Tyvärr spelar han inte i MFF men vem vet vad Ågren hittar på.
Senast redigerad av bagarn29 2012-02-09 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in