2012-01-10, 15:09
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
FabioAugusto kommer säkert gå i taket nu men Ågren ryktas vara intresserad utav KFFs högerback som var på väg till AZ, har glömt vad han heter. Stämmer detta så vet jag iallafall vem av dessa två jag hade valt.
Det var något liknande rykte för ett år sedan, då vill jag minnas att Johansson bara skrattade och sa "på allvar?". Två år kvar på kontraktet och för de summorna KFF kräver... Nej, det funkar liksom inte så.
Citera
2012-01-10, 15:21
Medlem
showtimes avatar
BOMB i DIF, Oremo tränar med Tromsö.
Citera
2012-01-10, 17:29
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
BOMB i DIF, Oremo tränar med Tromsö.

Fan!!! Jag som gillade Oremo.
Citera
2012-01-10, 17:55
Medlem
Successions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Inget att säga "Fan!!!" åt, en spelare som kallar sig forward och endast gjort 7 st mål på 57 matcher är inget vi behöver. Dessutom har Johan, säkerligen en hyfsat saftig lön.
Mika Ääritalo som provspelar för oss, verkar betydligt mer intressant och målfarligare än Oremo.
Så tycker MP & DIF gör helt rätt!
Citera
2012-01-10, 18:02
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve

Det gör alla lag som möter Dif också! Kommer sakna honom stort i gårdarelvan!
Citera
2012-01-10, 18:23
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det gör alla lag som möter Dif också! Kommer sakna honom stort i gårdarelvan!
Lustigt att han hängt 2/7 mot just er då.
Citera
2012-01-10, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det var något liknande rykte för ett år sedan, då vill jag minnas att Johansson bara skrattade och sa "på allvar?". Två år kvar på kontraktet och för de summorna KFF kräver... Nej, det funkar liksom inte så.

Det som står skrivet i sten är att en ny högerback måste in nästa säsong (gärna denna) och då har den gode Johansson bara 1 år kvar på kontraktet.

Det jag tycker är konstigt är att Stenström inte alls gjort bort sig när han fått spela men Norling ser inget speciellt i han och det är ju Norling som bestämmer.

På tal om MFF och värvningar så ser jag gärna en ny mittback och en ytter ansluter. Gärna rutinerade för det börjar bli ett lite orutinerat lag nu när en del äldre har lämnat.

Hallenius ryktas bort från sydligare breddgrader och kan tänka sig Sverige igen. Någon klubb som kan tänka sig vara intresserade?
Citera
2012-01-10, 19:55
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Det som står skrivet i sten är att en ny högerback måste in nästa säsong (gärna denna) och då har den gode Johansson bara 1 år kvar på kontraktet.
Då är Johansson redan såld, det är bara en tidsfråga innan AZ kommer med ett tillräckligt bra bud.
Citera
2012-01-10, 22:31
Medlem
roligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
http://www.fotbollskanalen.se/1.2492667/2012/01/10/krafth_har_bestamt_sig_nobbar_malmo_for_helsingbor g

"nobbar malmö".

För en vecka sedan lät det att Malmö inte ville betala tillräckligt som HeIF.

Du har en väldigt passande avatar iom att du är mffare.

Citera
2012-01-11, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roligt
Du har en väldigt passande avatar iom att du är mffare.

Citat:
Krafth har bestämt sig – nobbar Malmö för Helsingborg

Citat:
Vi har faktiskt inte hört något från Malmö, säger han.

Någon som får detta att gå ihop?
Citera
2012-01-11, 01:58
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Någon som får detta att gå ihop?

Välkommen in i Djurgårdens silly.
Citera
2012-01-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
ASBO/

Fast det är ju just det, man erbjuder 3-4 åriga avtal till rätt många spelare. Om ni åker ur kommer ni få det jäkligt jobbigt. Dessutom är det tunga löner ni har hostat ut till Ajdarevic och Frempong, det vet de andra spelarna (både nya och gamla) om, så det lär trissa upp även deras löner. Titta bara på Kalmar FF, när Rydström fick veta att Moström skulle tjäna 80 000/månad (vilket dels inte stämde, dels inte ligger så långt från hans egna lön) gick han i taket. Om inte annat lär ni få problem när ni ska förlänga kontrakten med de nuvarande spelarna.

Därmed inte sagt att lönerna (Ajdarevic och Frempong) som nämns i media är helt korrekta, men de har klart högre än vad man kan förvänta sig av spelare i ett bottenlag.

Jo, det är ju några få löner som definitivt bygger på att man klättrar i tabellen och inte faller.

Men jag tror personligen att man måste ta de stegen, så länge man håller det på rätt nivå, och låt säga att det till slut landar på att man sitter på ~22 spelare inför säsongen (vilket man gått ut och sagt att man har som mål) och kanske 4-5 av dessa har något dyra löner för SE (även om vissa av dessa säkerligen betalas till viss del av PSI och antagligen också säljs vidare (det är trots allt de unga utvecklingsbara spelarna som sitter på längre kontrakt just nu) så tror jag inte att man är i så stor fara.

Det handlar såklart i första hand om vad Morten har i lön nu, samt vilka nyförvärv som gör honom sällskap inom närmsta månaderna. Men en nedflytt i SE i år (peppar peppar) och förväntad mängd "dyra spelare" skall nog inte vara någon större fara, med den ekonomiska planering man har idag.

Jag litar nästan blint på Hunts ledning när det kommer till ekonomi.
Är det någon som inte missar det ekonomiska så är det han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in