Citat:
Ursprungligen postat av traske
Vi får se när det är klart, just nu är det bara gissningar från oss alla men jag tror att det kommer landa mellan 40-60 miljoner. Jag kan ärligt säga att jag inte kan komma ihåg att det varit ett likadant tryck kring en allsvensk spelare någon gång? Jag kan inte heller komma ihåg när det sist såldes en allsvensk spelare till en europeisk storklubb, det enda jag kan komma på är Fredrik Ljungberg till Arsenal för 100 år sedan.
Du får nog lugna ner dig lite. 60 milj kr för Waris finns inte på kartan. Som så många andra i tråden tror jag det landar runt 30 milj kr. Sen ställer jag mig lite frågade till ditt påstående om att Schalke är en storklubb, men inte:
Denni Avdić - Werder Bremen
Rasmus Jönsson - VfL Wolfsburg
De lagen har åtminstone vunnit Bundesliga senaste 10 åren, vilket inte Schalke har gjort på över 50 år.
Citat:
Ursprungligen postat av traske
När Zlatan gick dit så var det absolut en storklubb men jag räknar inte Zlatan som en allsvensk spelare eftersom han bara gjorde 2-3 matcher i allsvenskan. Innan övergången till Ajax blev klar var det nog ganska få utanför Malmö som hade koll på Zlatan eftersom det inte skrevs så mycket om honom innan allt började röra på sig.
Zlatan spelade 14 matcher i Allsvenskan. Och han spelade i semesterlandslaget redan innan övergången. Så det var nog snarare i dina fotbollskunskaper det fanns brister, än att folk inte kände till honom.
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Visste inte att Chelsea visat intresse faktiskt och tror inte att han kommer gå dit. Jag tänkte snarare på Sana än på Zlatan och Ajax är väl egentligen inte så mycet sämre nu än för tio år sedan.
Skämtar du? Holländska ligan är inte i närheten av vad den var för 10 år sen och framförallt inte Ajax. Under Zlatans tid där hade de spelare som Pienaar, Maxwell, de Jong, Litmanen, Sneijder, van der Vaart, Heitinga osv osv. T.ex. hade Holland bara tre spelare från inhemska ligan i startelvan VM 2010 och av de tre har två (Stekelenburg och van der Wiel) lämnar för spel utomlands och van Bronckhorst har slutat.