2012-05-22, 18:41
Medlem
Dertyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
För vilka pengar då?
Är dem kontraktslösa kostar väll inget? Sen så lär väll Mervan säljas
Senast redigerad av Dertyu 2012-05-22 kl. 18:45.
Citera
2012-05-22, 18:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Sålde inte Ellos Jon Jönsson för mer än 25 miljoner kronor?
Inte enligt artikeln jag länkade..

Och efter att ha kollat upp de så verkar det inte så, Johan Elmander såldes för 20 miljoner kronor och ligger därmed på en elfte plats över dom dyraste övergångarna från Allsvenskan, alla som ligger före honom är inte dom heller backar så artikeln har nog rätt i Alex Milosevic
Citera
2012-05-22, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte enligt artikeln jag länkade..

Och efter att ha kollat upp de så verkar det inte så, Johan Elmander såldes för 20 miljoner kronor och ligger därmed på en elfte plats över dom dyraste övergångarna från Allsvenskan, alla som ligger före honom är inte dom heller backar så artikeln har nog rätt i Alex Milosevic

Ska han inte säljas först innan du börjar med att han kommer bli dyraste backen? Minns AIKare som trodde att ni skulle få 50 miljoner+ för Mohammed Bangura.

Vad jag minns så såldes Jon Jönsson för iallafall mer än 20 miljoner kr.
Citera
2012-05-22, 18:56
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ska han inte säljas först innan du börjar med att han kommer bli dyraste backen? Minns AIKare som trodde att ni skulle få 50 miljoner+ för Mohammed Bangura.

Mig veterligen såldes Jon Jönsson för drygt 10 miljoner
Citera
2012-05-22, 19:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Nej han såldes från Elfsborg till Toulouse för 15 795 317,3 kronor så du minns nog fel om nu inte euron har sjunkit som fan i värde dom senaste åren... Men det verkar som att han såldes för mindre än 20 miljoner i varje fall.

Och vad gäller Mohammed så såldes han väl för runt 20 miljoner kronor och det tycker jag var lite ovärt men dom som trodde 50 miljoner trodde det antagligen säsongen 2010 för 2011 hamnade han faktiskt lite i skuggan av Tetteh..

Dessutom så känns det som ett öppningsbud från AIKs sida när dom säger 20 miljoner för det är nog det han är värd som minst!
Citera
2012-05-22, 19:04
Bannlyst
Mikael Nilsson sparkas från Bröndby.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/danmark/article14859614.ab
Citera
2012-05-22, 19:14
Medlem
Låter väldigt mycket med 20 miljoner. Vilken liga tror ni skulle passa Milosevic bäst, rent sportsligt?

OT. Det är härligt att a.e.g fortsätter skriva inlägg, trots att trollbarometern slagit hårt i taket för länge sedan. Det är fint att alla låter honom hållas och låtsas tro att han har någon koll. Påminner lite om Russell Crowe i A Beautiful Mind, där han tror att han arbetar för CIA och får ta del av sekretessbelagd information innan det visar sig att han är schizofren och att allt bara utspelar sig i hans huvud.

Ni får vara försiktiga med honom, så hans bubbla inte spricker.
Senast redigerad av W.Kipketer 2012-05-22 kl. 19:20.
Citera
2012-05-22, 19:22
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dertyu
Är dem kontraktslösa kostar väll inget? Sen så lär väll Mervan säljas
Löner skall fortfarande betalas, i många fall även sign-onbonusar. Celiks kontrakt går ut efter säsongen, så det inbringar inga jättepengar om ens några då det kan bli så att han går som bosman efter.
Citera
2012-05-22, 19:35
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kipketer
Låter väldigt mycket med 20 miljoner. Vilken liga tror ni skulle passa Milosevic bäst, rent sportsligt?

OT. Det är härligt att a.e.g fortsätter skriva inlägg, trots att trollbarometern slagit hårt i taket för länge sedan. Det är fint att alla låter honom hållas och låtsas tro att han har någon koll. Påminner lite om Russell Crowe i A Beautiful Mind, där han tror att han arbetar för CIA och får ta del av sekretessbelagd information innan det visar sig att han är schizofren och att allt bara utspelar sig i hans huvud.

Ni får vara försiktiga med honom, så hans bubbla inte spricker.

Hörruduru, det har dessvärre eskalerat så till den grad att den mesta av kommunikationen mellan mig och de som gillar mig här tvingas skötas genom Pm. En del av mina största antagonister här skickar t.o.m uppmuntrande Pm i lönndom och upprätthåller en avvisande och nedsättande ton i sina öppna meddelanden. Det är helt ok för mig, jag bryr mig inte i någon större utsträckning om popularitetspoäng här på detta forum.

Angående din fråga så skulle jag gärna se Alex i Bundesliga med en fet vidareförsäljningsklausul.
Citera
2012-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Löner skall fortfarande betalas, i många fall även sign-onbonusar. Celiks kontrakt går ut efter säsongen, så det inbringar inga jättepengar om ens några då det kan bli så att han går som bosman efter.
Rätta mig om jag har fel, men är det inte värre än så? Är väldigt säker på att Celiks kontrakt går ut redan i sommar
Citera
2012-05-22, 20:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Mig veterligen såldes Jon Jönsson för drygt 10 miljoner

20 var tidningsuppgifterna då.
Citera
2012-05-22, 23:05
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedacious
Rätta mig om jag har fel, men är det inte värre än så? Är väldigt säker på att Celiks kontrakt går ut redan i sommar
Han skrev ett kontrakt på åtta månader, blev klart nån dag innan fönstret siste mars. Så november ut borde kontraktet gälla.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/mervan-celik-klar-for-g-ais-i-atta-manader/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in