2012-10-23, 17:07
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Det där var väl givet på förhand att misslyckas?...Den enda klubb Grahn har fungerat i hyggligt utan skandaler eller kontroverser verkar vara Mjällby..Troligen därför att han fick vara "stjärna" där. I andra klubbar när han ska inordna sig lag har det oftast slutat med praktfiaskon....Han är en bra spelare i grunden..men det har fattats ett och annat där uppe för att han skulle vara en "stor" spelare. Jag menar..12 klubbar på 12 år...skulle inte förvåna mig om CV:n ser ut så..Orkar ej kolla. Men spel i Spanien och Tyskland samt en och annan landskamp visar att potentialen har funnits.

Jo fast man hade förväntat sig en kontroversiell spelare som trots allt håller någorlunda regelbunden hög allsvensk klass, det är ju så han har sett ut i Mjällby tidigare. I år har han verkligen inte presterat på någon hög allsvensk nivå och utöver det obligatoriska tjattrandet på planen samt de tvåsiffriga gula korten har han knappt ens varit speciellt kontroversiell. Det största misslyckandet är helt enkelt att han har varit för dålig rent fotbollsmässigt snarare än att han skulle ha varit för mycket bråkstake.
Citera
2012-10-23, 17:22
Medlem
IdaAmins avatar
Varför går Waris Majeed till Spartak Moskva när han kunde valt Man City, Chelsea eller varför inte Barcelona? Kommer att bli svårt att vinna CL i Spartak, och känner jag de ryska fansen rätt så kommer han få både burop och bananer kastade på sig.
Citera
2012-10-23, 17:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Varför går Waris Majeed till Spartak Moskva när han kunde valt Man City, Chelsea eller varför inte Barcelona? Kommer att bli svårt att vinna CL i Spartak, och känner jag de ryska fansen rätt så kommer han få både burop och bananer kastade på sig.

Troligen för att dom var den största klubben som var genuint intresserade..och där han kan få speltid....Övriga klubbar du nämner är fullständigt orealistiska.
Citera
2012-10-23, 20:37
Medlem
traskes avatar
Citat:

Jag förstår vart du vill komma med ditt inlägg, men om det nu blir Spartak för Waris så lutar mycket åt att han blir den dyraste spelaren från allsvenskan sen Zlatan.
Senast redigerad av traske 2012-10-23 kl. 20:45.
Citera
2012-10-23, 23:18
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Jag förstår vart du vill komma med ditt inlägg, men om det nu blir Spartak för Waris så lutar mycket åt att han blir den dyraste spelaren från allsvenskan sen Zlatan.

Sorry, jag var tvungen

Jag har faktiskt svårt att se hur de skulle ge 50 milj kr för Waris när de gav 27 milj kr för Kongo-Kim och 60 milj kr för Rômulo som är en 22 årig brasilianare som är på väg att slå sig in i landslaget, och som var med och tog OS silver i somras bl.a.

Allt över 35 milj kr är bonus.
Citera
2012-10-23, 23:42
Medlem
Tobias Grahn lämnar ÖSK
Finns väl bara 3 allsvenska lag han kan hamna i?
1:Mjällby
2:Öster
3:IFK Göteborg
Citera
2012-10-23, 23:55
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tobias Grahn lämnar ÖSK
Haha hoppas han drar till IFK, kommer bara ge den klubben mer problem
Citera
2012-10-24, 00:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tobias Grahn lämnar ÖSK
Svårt att se att han hamnar i IFK Göteborg, varför skulle dom vilja ha en 32 årig anfallare på nedgång? Hans säsong har varit riktigt medioker, minns hans uppvärmning på Råsunda där han fick psykningar för sina misstag och var rent utsagt usel i den matchen, däremot känns hans gamla klubb Mjällby och hans ännu äldre klubb nykomlingen Öster som mycket mer rimliga alternativ.

Måste säga att det både är bra för Alexander Axén och Örebro att dom kommit överens, kanske blir en snabb comeback för dom i allsvenskan.

"Ryktet" kring Waris Majeed stämmer nog, då är det bara synd för svensk fotboll om Häcken vinner och tar sej till CL-kvalspelet då han är deras viktigaste spelare, lutar åt ett eventuellt fiasko.
Citera
2012-10-24, 00:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Tobias Grahn lämnar ÖSK

IFK Göteborg??? Inte en chans i världen...Däremot..Öster är inte helt otänkbart. Där har han spelat förut för många, många år sen..och det är väl lite som att "komma hem".
Citera
2012-10-24, 00:59
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
IFK Göteborg??? Inte en chans i världen...Däremot..Öster är inte helt otänkbart. Där har han spelat förut för många, många år sen..och det är väl lite som att "komma hem".

Undrar verkligen om Öster är intresserade. Kan inte Djurgården vara ett alternativ? Men överlag tror jag inte Grahn är särskilt eftertraktad av de Allsvenska klubbarna, både man tanke på hans historik och ålder.
Citera
2012-10-24, 01:44
Medlem
Aleopas avatar
Några funderingar om GAISbacken som varit nere i Malmö å hälsat på?
Vi har Jansson-Helander som lirar redan. Sudic på bänken och Malm utlånad till Trelleholla. Dessutom Danne som tränare om de kniper (även om jag ser honom som tränare sen Helander spelade upp sig).
Behövs GAISkillen?

Pratade med en GAISpolare som sa att han funkar som central mittfältare och/eller anfallare med. Å andra sidan har vi väl ganska tajt på mittfältet med? Bara Wilton med utgående, Halsti kan man ju räkna på alla positioner bakom anfallarna.
Citera
2012-10-24, 02:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Undrar verkligen om Öster är intresserade. Kan inte Djurgården vara ett alternativ? Men överlag tror jag inte Grahn är särskilt eftertraktad av de Allsvenska klubbarna, både man tanke på hans historik och ålder.
Nej för i helvete. Vad ska vi med den uppblåsta sopan till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in