2012-10-31, 15:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Och där var det officiellt.
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8032880

Den där killen har dragit i sig både det ena och det andra i sitt liv, ingen hemlighet och ingen större förlust.
Citera
2012-10-31, 15:14
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Hehehe, kennedy till solna. Dagen kunde ha startat sämre.

Måste säga att ett sardoniskt leende spred sig även på Fula Gubbens läppar när denna "chock-transfer" meddelades.

Ingen seger med våran neger!
Citera
2012-10-31, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Kennedy ska ha varit klar sen i somras tydligen, möjligtvis endast muntligen, men han är i alla fall klar nu och har så varit ett tag. Varför djurgårdare sen tycker att det är trevligt har jag svårt att förstå. Visst har han haft lite problem med disciplin och så under sin sejour i klubben, men det är trots allt en riktigt vass anfallare som jag tror kan blomma ut ännu mer i AIK. Vi får väl se hur kul det känns när det är han som sänker Djurgården nästa säsong.

Med eller utan Bangura så tycker jag att vi ha en stark anfallsuppsättning, och jag kan väl egentligen inte se att det är speciellt många lag som skulle ha så värst mycket bättre. Så det är klart att det kan räcka till guld ändå. Nu tror jag i och för sig att den anfallsuppsättningen vi har idag inte kommer att vara helt samma när nästa säsong startar. Det är för den säsongen som det satsas stort, och jag tror inte att det är helt uteslutet att det bombas en del under vintern.

Edit: Och bara för att klargöra så är jag inte odelat positiv till värvningen av Kennedy.

Hade ni varit mer positiva till värvningen av antilopen om han hade tex spelat i Mjällby istället för DIF?
Citera
2012-10-31, 15:22
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Hade ni varit mer positiva till värvningen av antilopen om han hade tex spelat i Mjällby istället för DIF?

Naturligtvis inte. Jag vill inte ha någon i laget som skippar träningar och grinar om han inte får spela. Men tydligen ser Alm något i honom.

Jag ställer mig helt oförstående och gråter inombords. Avgå alla.

Vi kommer tappa Christian Kouakou när hans kontrakt går ut. Då kommer han gå till annan storklubb i Sverige, och sedan säljas för stora pengar. Bra att Alm vägrar satsa på honom. Vansinne.
Citera
2012-10-31, 15:59
Medlem
Lisa1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Naturligtvis inte. Jag vill inte ha någon i laget som skippar träningar och grinar om han inte får spela. Men tydligen ser Alm något i honom.

Jag ställer mig helt oförstående och gråter inombords. Avgå alla.

Vi kommer tappa Christian Kouakou när hans kontrakt går ut. Då kommer han gå till annan storklubb i Sverige, och sedan säljas för stora pengar. Bra att Alm vägrar satsa på honom. Vansinne.

Kouakou är 17 år, hans tid kommer. Tyvärr blir jag mer och mer övertygad om att Kennedy värvningen innebär att Karikari försvinner.

Jag tror inte någon gnagare är jublande glad över att Kennedy kommer men de flesta har stort förtroende för vår sportsliga ledning. Jag måste även erkänna att tanken på att Kennedy gör succé och säljs med god förtjänst är kittlande, mina vänner som är gårdare kommer få ett helvete då.
Citera
2012-10-31, 16:12
Medlem
Woffeltoffels avatar
Om KKK skulle försvinna pga Kennedy så väljer jag att behålla KKK istället. Alla dagar i veckan.
Citera
2012-10-31, 16:24
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvNisse.
Var tvungen att citera dig.

Verkligen jättegammalt uttryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Om KKK skulle försvinna pga Kennedy så väljer jag att behålla KKK istället. Alla dagar i veckan.

Nu är det ju självklart inte så att KKK ska skeppas iväg för att göra plats åt Kennedy. Snarare att Kari lockat till sig intresse och man vill smida medan järnet är varmt och ser Kennedy som en potentiell ersättare.
Citera
2012-10-31, 17:43
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Verkligen jättegammalt uttryck.

Nu är det ju självklart inte så att KKK ska skeppas iväg för att göra plats åt Kennedy. Snarare att Kari lockat till sig intresse och man vill smida medan järnet är varmt och ser Kennedy som en potentiell ersättare.
Jag hoppas inte det. KKK är ung och jag hoppas AIK har is i magen och tackar nej till bud på 10-15 miljoner och släpper honom senare för kanske ännu mer pengar istället.
Citera
2012-10-31, 18:12
Medlem
Speytos avatar
Usch, Kennedy till AIK... Förstår mig heller inte riktigt på denna värvning. Han kommer knappast vara den bästa anfallaren i laget, har inte den bästa historian inom sin disciplin, och spelar i DIF. Tycker inte det är nödvändigt att värva in en spelare från rivalerna som knappast kommer förbättra truppen avsevärt.

Kennedy kommer i alla fall inte få ett varmt välkomnande från mig.
Citera
2012-10-31, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Usch, Kennedy till AIK... Förstår mig heller inte riktigt på denna värvning. Han kommer knappast vara den bästa anfallaren i laget, har inte den bästa historian inom sin disciplin, och spelar i DIF. Tycker inte det är nödvändigt att värva in en spelare från rivalerna som knappast kommer förbättra truppen avsevärt.

Måste faktiskt ge en stor eloge till dig. En mer sympatisk gnagare får man leta efter!
Citera
2012-10-31, 22:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto

Man kan säga att vi skeppar pesten dit den hör hemma... Hos råttorna
Citera
2012-10-31, 23:16
Medlem
Rodimusprimes avatar
Daniel Sjölund på väg bort tydligen, är ganska förvånad. Känns konstigt att tänka sig ett djurgården utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in