2012-08-31, 17:27
Medlem
b.ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Det är klart att det finns en risk för det, men läget ser bra mycket bättre ut idag än vad det gjorde igår! Dessutom har dom haft en mycket jämnare nivå i år än tidigare, mycket tack vare sin monstruöst breda trupp.

Jag har dålig koll på Häcken i år. Att de får behålla Waris är ett stort plus för dem i en ev. guldstrid. Men att de inte klappar ihop lika ofta har jag både sett/läst. Det blir onekligen en intressant allsvensk höst i toppen! För oss i botten blir det ångest och magsår..

Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Fast samtidigt, att få 20 Mkr för en 28 åring, som tidigare inte presterat något vidare i Europa, i det här läget är rätt bra. Mycket möjligt dock att man hade hållit honom säsongen ut om klausulen inte funnits, om priset nu nådde den.

edit: och där var det officiellt, Ranegie till Udinese
http://www.mff.se/Aktuellt/Nyheter/2012-08-31_Ranegie_till_Udinese.aspx

Det är sant. Jag hade inte hans ålder med i beräkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Också tveksamt om det är en spelare som går att säljare vidare med vinst som är exemplet med många andra spelare MFF har sålt.

Nu är det i varje fall officiellt...vi får se vad som händer mer. Jag tror att David Löfquist tas in på lån, men inget mer.

Köptes han inte för 13-14 Mkr? Jag kanske minns fel. Har Malmö några intressenter/investerare bakom som är med och finansierar spelarvärvningar?
Citera
2012-08-31, 17:40
Medlem
traskes avatar
Är det någon som vet vilka ligor vars transferfönster inte stänger ikväll? Jag har för mig att jag hört något om att Rysslands fönster stänger senare än vårat? Jag har googlat som en dåre utan att hitta något.
Citera
2012-08-31, 17:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Är det någon som vet vilka ligor vars transferfönster inte stänger ikväll? Jag har för mig att jag hört något om att Rysslands fönster stänger senare än vårat? Jag har googlat som en dåre utan att hitta något.
Frankrike stänger 4 september och Ryssland 6.
Citera
2012-08-31, 18:17
Medlem
Förbannad på vår idiot till sportchef. Det blir ingen El Kabir.
Citera
2012-08-31, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Förbannad på vår idiot till sportchef. Det blir ingen El Kabir.
Källa?
Citera
2012-08-31, 18:38
Medlem
Helter Skelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Källa?
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ingen-el-kabir-i-malmo-vi-har-varvat-fardigt/
Citera
2012-08-31, 18:39
Medlem
AIK kommer värva en till spelare innan fönstret stänger nu när vi är i EL finalen. Det kommer bli en anfallare som varit och testat våran klubb innan och gjort väldigt bra ifrån sig i en stor internationell tävling.

Jag kan säga detta med 99% säkerhet, vi kommer värva honom för knappt några pengar för han tycker det är sjukt stort att spela för AIK det är det som är bra när man är bäst i norra europa att alla spelare bara kommer till oss.
Citera
2012-08-31, 18:46
Bannlyst
Lär väl inte hända så mycket mer nu. Vi kan väl alla enas om att AIK var silly seasons vinnare.

Goitom - Bangura
Borges
Quaison - RÅP - Atakora
Backman - Majstorovic - Milosovic - Karlsson
Turina

Det vattnas i munnen.
Citera
2012-08-31, 18:55
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKY
Lär väl inte hända så mycket mer nu. Vi kan väl alla enas om att AIK var silly seasons vinnare.

Goitom - Bangura
Borges
Quaison - RÅP - Atakora
Backman - Majstorovic - Milosovic - Karlsson
Turina

Det vattnas i munnen.
Nog för att jag är partisk men jag tycker fast DIF är vinnarna i årets silly. Man har fått in exakt det man behövde, en stabil målvakt och en anfallare som kan göra mål. aik har väl värvat bäst sett till pappret och profiler men samtidigt har man tagit en mycket större risk och fått in den tyngsta spelaren i form av Majstorovic.
Citera
2012-08-31, 18:59
Medlem
eternussermos avatar
Trots den storm av nyregistrerade hybrisgnäggare vill jag påstå att Bajen är vinnare, att få in en kille från La Liga, en spelare från regerande mästarna och flera andra starka spelare är imponerande.
Citera
2012-08-31, 19:08
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrace
AIK kommer värva en till spelare innan fönstret stänger nu när vi är i EL finalen. Det kommer bli en anfallare som varit och testat våran klubb innan och gjort väldigt bra ifrån sig i en stor internationell tävling.

Jag kan säga detta med 99% säkerhet, vi kommer värva honom för knappt några pengar för han tycker det är sjukt stort att spela för AIK det är det som är bra när man är bäst i norra europa att alla spelare bara kommer till oss.

Bullshit, du tänker förmodligen på han som spelar i div 2. Va med i något världslag och möte barca. Varför skulle AIK välja att värva en anfallare som är 22 år och helt oprövad?
Att han mött barca och dylikt säger ju inget alls. Han kan lika bra ha mött deras Pojkar födda 99 lag.
Citera
2012-08-31, 19:28
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrace

AIK kommer ej att värva mer. Sluta trolla din jävla mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in