2012-08-15, 12:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Ah, den klassiska "men vafan, vi värvar någon billig utlänning i åldern 23-30 i sommar, på korttidskontrakt, bara så att truppen inte är för tunn"-spelaren. KFF har faktiskt haft ett par rätt duktiga sådana spelare som hade kunnat bli bra spelare om de hade fått mer tid på sig, men oftast blir det bara ett par matcher utan att de tillför ett skit.
Citera
2012-08-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Ser att bajen har värvat Lucho, intressant. Han var riktigt skön i DIF. Nästintill katastrofal i defensiven och kanske dom värsta pingislungor jag någonsin sett, men det vägde han upp med sin offensiv. Kunde t.ex. vara längst upp vid motsatt hörnflagga för att slänga iväg en tvåfotsglidtackling på sin kollega i motståndarlag. Hade gärna velat haft kvar honom i DIF, fast som yttermittfältare. Frågetecken på killens status dock, han ser fan tjockare ut än sist man såg honom.

Var det inte Lucho som gick till Kaknäs och nästintill bad att få fortsätta spela i Djurgårn? Har för mig att han bad om en väldigt låg lön, bara han fick spela?

Sen tyckte jag också att han var en skön spelare som visade mycket hjärta i sitt spel.
Citera
2012-08-15, 13:10
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Var det inte Lucho som gick till Kaknäs och nästintill bad att få fortsätta spela i Djurgårn? Har för mig att han bad om en väldigt låg lön, bara han fick spela?

Sen tyckte jag också att han var en skön spelare som visade mycket hjärta i sitt spel.

Ja jag gillade också Lucho, en av få spelarna den jävla pissäsongen som visade hjärta. Tyckte att det var oerhört tråkigt att han inte fick förlängt, man hade ju kunnat göra sig av med någon totalt oduglig spelare som aldrig tillförde något, Perovuo t.ex...
Citera
2012-08-15, 13:23
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykeltillbahamas
Är han så dålig? Snacka med en polare som sa att han är bra väldigt ojämn, som back då. Tycker också detta känns som en panikvärvning, lite tveksam till den, varför inte låta Linkan få chansen. Hoppas att lucho kan gå in som vänsterback, eller iaf pressa Figge till att prestera mer.
Alltså det är väl mest hans defensiv som var rent utsagt dålig. Inställning och offensiv var riktigt bra, det var kanske det som bidrog till att han var helt slut efter 30 minuter - han tog många "onödiga" tacklingar och löpningar grundat på inställning. Den här sekvensen säger det mesta om hans positiva egenskaper. http://www.youtube.com/watch?v=ofStQoq119E

Och som sagt, dom flesta ville ha kvar honom efter säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Nej det var Leandro Ortiz.
Citera
2012-08-15, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Alltså det är väl mest hans defensiv som var rent utsagt dålig. Inställning och offensiv var riktigt bra, det var kanske det som bidrog till att han var helt slut efter 30 minuter - han tog många "onödiga" tacklingar och löpningar grundat på inställning. Den här sekvensen säger det mesta om hans positiva egenskaper. http://www.youtube.com/watch?v=ofStQoq119E

Jag är också en av de som ville ha kvar honom, mest pga inställningen. En riktig krigare! Men å andra sidan ville jag ha kvar Tauer också för han hade vilja (oftast).

Tror han kommer göra ett bra jobb i bajen
Citera
2012-08-15, 23:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mjo, visst blev man lite förvånad när Lucho inte fick förlängt, såg ut som en spelare av god allsvensk kvalité i de blårandiga matcher jag såg honom. Kommer säkert göra nytta i Brajen. Antar att det är Banda som råddat den här dealen.
Citera
2012-08-15, 23:55
Medlem
cykeltillbahamass avatar
Citat:

Nej det var Leandro Ortiz.
Haha vilka jävla minuter! Men han verkar vara en riktigt skön spelartyp, påminner lite om Lallet som kubbar runt över hela plan allt som oftast, men kanske inte känns som en startman om han har så jävla dålig kondis.
Citera
2012-08-16, 00:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men å andra sidan ville jag ha kvar Tauer också för han hade vilja (oftast).
Alla ville ha kvar Tauer.
Citera
2012-08-16, 01:21
Medlem
Kan avslöja en bomb som är klar för AIK! (Goitom är ingen bomb..) 5 ledtrådar:

1. Tobias Hysén

2. Feyenoord

3. Martin

4. 26

5. 25
Citera
2012-08-16, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0872

1. Tobias Hysén

2. Feyenoord

3. Martin

4. 26

5. 25
Men stick ditt förbannade jävla hortroll.
Citera
2012-08-16, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0872

1. Tobias Hysén

2. Feyenoord

3. Martin

4. 26

5. 25

Vet inte om du är medveten om att dina inlägg sparas och att du har ca 100% fel hittills.
Citera
2012-08-16, 09:52
Medlem
a.e.gs avatar
Två spelare kommer att presenteras och signa sina kontrakt på medlemsmötet ikväll, dessutom kommer viktig info angående en riktigt fet kampanj avslöjas, vi ses där.

(Någon som vill ta en öl och snacka lite skit efteråt, PMa isåfall.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in