2012-10-31, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vilket jävla skämt. Jag vill inte ha Kennedy i AIK.

Vad fan är det som pågår?

Jag ställer mig helt jävla oförstående till det här. Ska vi alltså återigen skita i att låta supertalangen Christian Kouakou få chansen, för att istället ta in en spelare, känd för att skippa träningar/matcher och vara allmänt grinig?

håller med. man får väl försöka se det positivt ifall det stämmer. det kunde ha varit värre: vi kunde haft 100 % av djurgårdens trupp istället för en spelare

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är inte en anfallsuppsättning för att vinna SM-guld. Ni behöver en riktigt vass striker som är väldigt allround. Det kostar dock. Karikari har egenskaper som är intressanta, men de övriga är antingen överskattade eller oprövade. Det är helt otroligt att Viktor Lundberg får spela i ett Allsvenskt lag.

nu finns det fler än ett sätt att vinna SM-guld; man måste inte ha en daniel larsson på topp . sen har vi ju faktiskt snittat ganska bra med mål sedan goitom och bangura kom in, svårt att se varför detta inte skulle kunnat räcka för guld ifall vi haft dessa spelare tillgängliga hela säsongen.
Senast redigerad av M.S 2012-10-31 kl. 12:20.
Citera
2012-10-31, 12:40
Medlem
Förstår inte allt hat mot Viktor Lundberg, är han verkligen genuint dålig eller har han bara spelat kasst i anfallet? Fick för mig att han var helt okej på mittfältet och har en bra bössa.
Citera
2012-10-31, 12:44
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipskalle
Förstår inte allt hat mot Viktor Lundberg, är han verkligen genuint dålig eller har han bara spelat kasst i anfallet? Fick för mig att han var helt okej på mittfältet och har en bra bössa.

Han har en grym bössa, duglig teknik och grym arbetskapacitet. Ska verkligen spelas på innermittfält eller släpande anfallare.

Förstår inte heller hatandet, stått för många viktiga poäng för AIK och är en egen produkt med genuina känslor för klubben. Är fortfarande ung och har stor utvecklingspotential.

Skulle gärna se honom längre ner på planen, men där är det som bekant ganska överbefolkad. Hjälper ju inte heller att Moro varit riktigt bra trots sin ringa ålder och erfarenhet av svensk fotboll.
Citera
2012-10-31, 12:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
nu finns det fler än ett sätt att vinna SM-guld; man måste inte ha en daniel larsson på topp . sen har vi ju faktiskt snittat ganska bra med mål sedan goitom och bangura kom in, svårt att se varför detta inte skulle kunnat räcka för guld ifall vi haft dessa spelare tillgängliga hela säsongen.

Får ni Bangura på en hel säsong blir ni klart farliga. Då får ni en bra offensiv kraft. Goitom tycker jag inte har bidragit så mycket i höst och jag skulle inte ställa så mycket hopp till honom nästa år.

Bara för att jag har dissat Lundberg gör han väl två mål på söndag. Jag kan faktiskt inte se vad ni ser i honom annars.

Daniel Larsson har stundvis varit rätt kass i år, men då räddades vi av att vi hade Ranegie i anfallet. Larsson passar faktiskt bättre att spela ihop med en annan snabb och målfarlig anfallare. Det är då hans egenskaper kommer fram. Larsson var som bäst i Malmö när han spelade med Mehmeti.
Citera
2012-10-31, 12:53
Medlem
Lisa1891s avatar
[quote=mishima]Får ni Bangura på en hel säsong blir ni klart farliga. Då får ni en bra offensiv kraft. Goitom tycker jag inte har bidragit så mycket i höst och jag skulle inte ställa så mycket hopp till honom nästa år.
[quote]
Känns inte riktigt rättvist att såga Goitom i detta skede, nästa säsong med en försäsong i kroppen kan vi börja disskutera. förövrigt tycker jag han varit helt OK, han blir grymt viktig nästa år om jag får titta lite i spåkulan.

Edit: Sorry, fuckade up citeringen där lite grann .
Senast redigerad av Lisa1891 2012-10-31 kl. 12:55.
Citera
2012-10-31, 12:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Fair enough!

Bo Hansson är det du?

Nabil vore ett grymt tillskott, allt jag hört om honom utstrålar professionalism. Lite oroväckande att MFF är med i leken, snuvade oss på Albornoz från BP som bekant. Hoppas Nenads roll som agent kan avgöra i vår fördel.

Nästa vecka blir det väl klart vart Nabil går. Tar MFF guldet så tror jag att det blir dit han går annars blir det väl AIK om de inte missar europaspel.

Vill han utvecklas som spelare är det väl dessa två som gäller, är pengar så ligger väl änglarna bra till?
Citera
2012-10-31, 13:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nästa vecka blir det väl klart vart Nabil går. Tar MFF guldet så tror jag att det blir dit han går annars blir det väl AIK om de inte missar europaspel.

Vill han utvecklas som spelare är det väl dessa två som gäller, är pengar så ligger väl änglarna bra till?

Det borde väl finnas utländska intressenter också kan man tycka...?

Iaf Holland. Kanske Frankrike.
Citera
2012-10-31, 13:06
Medlem
Lisa1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det borde väl finnas utländska intressenter också kan man tycka...?

Iaf Holland. Kanske Frankrike.
Hertha Berlin och Kaiserslautern ryktas det om.

Hittade en länk också: http://www.fotbollskanalen.se/superettan/jagas-av-aik-och-mff--har-avslojas-tyska-klubbar/
Senast redigerad av Lisa1891 2012-10-31 kl. 13:10.
Citera
2012-10-31, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
Modou Barrow är inte med i truppen borta mot Kalmar idag och det är sedan tidigare sagt att hans framtid kommer att avgöras på dagens styrelsemöte. Jag räknar alltså kallt med att hans kontrakt kommer att brytas. Någon som är sugen på en svart kvinnomisshandlare? Gnaget?
Väldigt tråkigt att en sådan talang ska riskera sin karriär på det viset. Å andra sidan är man inte speciellt förvånad när det kommer till dessa importerade apor. Man kan ta en neger ur djungeln, men man kan inte ta djungeln ur negern.

För övrigt har han Chris Brown som en av sina favoritartister. En inspirationskälla månne?
Citera
2012-10-31, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Väldigt tråkigt att en sådan talang ska riskera sin karriär på det viset. Å andra sidan är man inte speciellt förvånad när det kommer till dessa importerade apor. Man kan ta en neger ur djungeln, men man kan inte ta djungeln ur negern.

För övrigt har han Chris Brown som en av sina favoritartister. En inspirationskälla månne?
Var tvungen att citera dig.
Citera
2012-10-31, 14:42
Medlem
Ajberts avatar
Kennedy ska ha varit klar sen i somras tydligen, möjligtvis endast muntligen, men han är i alla fall klar nu och har så varit ett tag. Varför djurgårdare sen tycker att det är trevligt har jag svårt att förstå. Visst har han haft lite problem med disciplin och så under sin sejour i klubben, men det är trots allt en riktigt vass anfallare som jag tror kan blomma ut ännu mer i AIK. Vi får väl se hur kul det känns när det är han som sänker Djurgården nästa säsong.

Med eller utan Bangura så tycker jag att vi ha en stark anfallsuppsättning, och jag kan väl egentligen inte se att det är speciellt många lag som skulle ha så värst mycket bättre. Så det är klart att det kan räcka till guld ändå. Nu tror jag i och för sig att den anfallsuppsättningen vi har idag inte kommer att vara helt samma när nästa säsong startar. Det är för den säsongen som det satsas stort, och jag tror inte att det är helt uteslutet att det bombas en del under vintern.

Edit: Och bara för att klargöra så är jag inte odelat positiv till värvningen av Kennedy.
Senast redigerad av Ajbert 2012-10-31 kl. 14:48.
Citera
2012-10-31, 14:55
Medlem
Och där var det officiellt.
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8032880
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in