Kennedy ska ha varit klar sen i somras tydligen, möjligtvis endast muntligen, men han är i alla fall klar nu och har så varit ett tag. Varför djurgårdare sen tycker att det är trevligt har jag svårt att förstå. Visst har han haft lite problem med disciplin och så under sin sejour i klubben, men det är trots allt en riktigt vass anfallare som jag tror kan blomma ut ännu mer i AIK. Vi får väl se hur kul det känns när det är han som sänker Djurgården nästa säsong.
Med eller utan Bangura så tycker jag att vi ha en stark anfallsuppsättning, och jag kan väl egentligen inte se att det är speciellt många lag som skulle ha så värst mycket bättre. Så det är klart att det kan räcka till guld ändå. Nu tror jag i och för sig att den anfallsuppsättningen vi har idag inte kommer att vara helt samma när nästa säsong startar. Det är för den säsongen som det satsas stort, och jag tror inte att det är helt uteslutet att det bombas en del under vintern.
Edit: Och bara för att klargöra så är jag inte odelat positiv till värvningen av Kennedy.