2012-03-07, 21:49
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Mervan Celik har sagt upp sitt kontrakt med Glasgow Rangers tydligen. Jag hoppas att han hamnar i MFF dels för att han är en jävla bra spelare och i en position där MFF behöver förstärka och dels för att Bornet med bestämdhet hävdade att han aldrig kommer spela för MFF.

Så skriv på nu Mervan.

Ni kan ta Mervan!! Den näst mäktigaste mannen inom FN (Jan Eliasson) är grönsvart sedan barnsben! Detta faktum kommer självklart att ge Gais många pinnar i år! Bästa "värvningen" på åratal! Av FN!
Citera
2012-03-07, 22:01
Medlem
nomadics avatar
Förutom Celik återfinns ju även en viss Ale Bedoya i Rangers, ska bli intressant att se var han tar vägen nu. Att han skulle återvända till Allsvenskan och ÖSK finns dock (tyvärr) inte i min värld. Vad värre är dessutom att man nu från ÖSK:s håll har bekräftat att den sista delbetalningen från Rangers fortfarande återstår... snacka om osäker kundfordran....
Citera
2012-03-07, 22:54
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Vad värre är dessutom att man nu från ÖSK:s håll har bekräftat att den sista delbetalningen från Rangers fortfarande återstår... snacka om osäker kundfordran....

Trodde att allt var klart i den affären innan jag läste om det. Tråkigt att det är så men ÖSK kommer få sina pengar för eller senare och fram tills dess kommer det inte ha någon större betydelse. Det är som tur är (eller otur kanske) inte 20-30 miljoner det handlar om.
Citera
2012-03-07, 22:59
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Trodde att allt var klart i den affären innan jag läste om det. Tråkigt att det är så men ÖSK kommer få sina pengar för eller senare och fram tills dess kommer det inte ha någon större betydelse. Det är som tur är (eller otur kanske) inte 20-30 miljoner det handlar om.

Betalningar för köpa spelare är väl prioriterade? Om Rangers inte betalar de så stängs de av från allt UEFA-spel.
Citera
2012-03-07, 23:27
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Betalningar för köpa spelare är väl prioriterade?
Stämmer bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Om Rangers inte betalar de så stängs de av från allt UEFA-spel.
Är de inte redan det?
Citera
2012-03-07, 23:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Mervan Celik har sagt upp sitt kontrakt med Glasgow Rangers tydligen. Jag hoppas att han hamnar i MFF dels för att han är en jävla bra spelare och i en position där MFF behöver förstärka och dels för att Bornet med bestämdhet hävdade att han aldrig kommer spela för MFF.

Så skriv på nu Mervan.

Har svårt att se att Mervan skulle vara intresserad av att spela i en annan svensk klubb än GAIS. Troligast är nog att han försöker hitta en annan klubb utomlands.
Senast redigerad av Steff83 2012-03-08 kl. 00:25.
Citera
2012-03-08, 00:20
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har svårt att se att Mervan skulle vara intresserad av att spela i en annan svensk klubb än GAS. Troligast är nog att han försöker hitta en annan klubb utomlands.

Stammer. Star pa fotbollskanalen att de bara ar GAIS i skandinavien han kan tanka sig. Ge de en manad sa passar nog diverse danskt lag.
Citera
2012-03-08, 00:25
Medlem
Bornets avatar
Eller typ länken jag skickade för typ 12 timmar sedan?
Eftersom jag tydligen har så fel i min bestämdhet...

...och Mervan gör som han vill, mycket tyder väl på att hamn kommer få dispens utav UEFA. Då lär han hamna i West Ham.
Citera
2012-03-08, 10:33
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article14489697.ab

Djurgården, vilken pisseklubb. Fortsätt sug, Kennedy.
Citera
2012-03-08, 10:39
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article14489697.ab

Djurgården, vilken pisseklubb. Fortsätt sug, Kennedy.

Det är lite märkligt hur dom behandlar sina spelare. Lyyski var väl också lite av en publikfavorit har jag fått för mig.
Citera
2012-03-08, 11:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Det är lite märkligt hur dom behandlar sina spelare. Lyyski var väl också lite av en publikfavorit har jag fått för mig.

Vadå behandlar illa? Man har berättat för dom att dom inte är några man kommer satsa på, är det konstigt? Ska man ändra U19's träningar så det passar 2 spelare, eller ska man behålla så det passar talangerna som tränar där?
Och Kennedy känns som den evige gnällspiken. Lyyski däremot trodde jag bättre om, men känns inte heller som han klagar särskilt mycket.

Lite höna av en fjäder känns artikeln som. Skånepågen som skrev den kan flytta hem till Höör och skriva om sin favoritklubb Malmö igen.
Citera
2012-03-08, 11:33
Medlem
Karatepungs avatar
Jag tycker nog att DIFs beslut att springa ut till media och berätta vilka spelare som inte längre var önskvärda var rätt trist. Fast jag vet ju å andra sidan inte riktigt hur vanligt det är bland klubbar, men det jag vill minnas att det ändå väckte lite uppståndelse när dom gjorde så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in