Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag väljer att inte kommentera övergångar förän de läckt ut hädanefter för att inte upprepa debaclet med Vaagen Mooen. Hörde rykten om Majsan men också att han troligtvis skulle välja Malmö som också ville ha honon p.g.a att han erbjöds betydligt bättre ekonomiska ersättningar där.
Detta tycker jag var väldigt intressant!

Hur säker är du på ryktena att MFF ryckte i honom också? Att värva en 35-årig, skadad mittback har ju inte varit MFF:s melodi sedan Borg var sportchef. Den äldste vi värvat sedan dess är troligen Ranegie, som var 27 när han kom.
(Jag hade gärna sett Maestro i MFF igen)
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Antar att du menar att Goitom är den mer trolige? För Rosenberg finns det bara en klubb i Sverige. Han är troligtvis den största MFF anhängaren som spelar elitfotboll tillsammans med Pontus Jansson.
Förövrigt, att Maestro gick till AIK var väl mer en tidsfråga än något annat. Han har mer eller mindre sagt att han ska gå till en Stockholmsklubb (av familjeskäl) sen dagen han lämnade MFF. Och när Bajen lirar i Superettan och Djurgården är på dekis fanns det inte så mycket att välja på.
HBK-produkten Rosenberg kommer att spela i MFF igen men inte förrän om ett par år. Han är dock dum om han går till Grekland nu.
Angående Maestro så har du helt rätt, han byggde hus i Stockholm för flera år sedan och det har väl mer eller mindre varit en sanning att han skulle spela i huvudstaden den dagen han vände hemåt?
Gamla MFF:are som är utomlands idag och vars karriärer passerat zenit och kan bli aktuella för klubben inom en snar framtiden är väl i dagsläget bara Concha och Mackan? Om Durmaz sticker i sommar tror jag att Concha flyttar hem och Albornoz spelar ytter.
Om 7-8år kanske Toivonen, Safari eller Gische är tillbaka...