2012-05-16, 09:39
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men om din källa är så bra och om du inte hade nån lyckträff gällande Borges, hur kommer det sej att du var knäpptyst angående Majstorovic?

En sådan meriterad och erfaren back som han är tacka nog ingen klubb nej till i Sverige, även om det nu råkar vara så att man har seriens bästa försvar. Nu gäller det bara att göra en bra offensiv värvning om nu inte Borges/Lundberg/Engblom börjar prestera riktigt bra i dom sista matcherna och av nån konstig anledning så tror inte jag att Karikari kommer göra så mycket skillnad när han kommer tillbaka.

Nej! nu får herr Harbuzi skriva på så blir alla gnagare nöjda
Jag väljer att inte kommentera övergångar förän de läckt ut hädanefter för att inte upprepa debaclet med Vaagen Mooen. Hörde rykten om Majsan men också att han troligtvis skulle välja Malmö som också ville ha honon p.g.a att han erbjöds betydligt bättre ekonomiska ersättningar där.

Disco rapporterar idag om att Lyon vill ha Milosevic och Ajax Backman. Jag kan inte länka då jag sitter på telefonen så alla länk-mongos får leta upp artikeln själv.
Citera
2012-05-16, 09:44
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tycker AIK kan strunta i Labbe och köpa 2 anfallare jag har 2 intressanta namn jag skulle vilja se i AIK en av dem är mer troligt än den andra dock. Goitom och Markus Rosenberg. Rosenbergs kontrakt går ju ut nu så. men troligtvis kommer han ju gå till Mellbergs klubb

Antar att du menar att Goitom är den mer trolige? För Rosenberg finns det bara en klubb i Sverige. Han är troligtvis den största MFF anhängaren som spelar elitfotboll tillsammans med Pontus Jansson.

Förövrigt, att Maestro gick till AIK var väl mer en tidsfråga än något annat. Han har mer eller mindre sagt att han ska gå till en Stockholmsklubb (av familjeskäl) sen dagen han lämnade MFF. Och när Bajen lirar i Superettan och Djurgården är på dekis fanns det inte så mycket att välja på.
Citera
2012-05-16, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Antar att du menar att Goitom är den mer trolige? För Rosenberg finns det bara en klubb i Sverige. Han är troligtvis den största MFF anhängaren som spelar elitfotboll tillsammans med Pontus Jansson.

Förövrigt, att Maestro gick till AIK var väl mer en tidsfråga än något annat. Han har mer eller mindre sagt att han ska gå till en Stockholmsklubb (av familjeskäl) sen dagen han lämnade MFF. Och när Bajen lirar i Superettan och Djurgården är på dekis fanns det inte så mycket att välja på.
menade att goitom är mer trolig än Rosenberg
Citera
2012-05-18, 10:32
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag väljer att inte kommentera övergångar förän de läckt ut hädanefter för att inte upprepa debaclet med Vaagen Mooen. Hörde rykten om Majsan men också att han troligtvis skulle välja Malmö som också ville ha honon p.g.a att han erbjöds betydligt bättre ekonomiska ersättningar där.
Detta tycker jag var väldigt intressant! Hur säker är du på ryktena att MFF ryckte i honom också? Att värva en 35-årig, skadad mittback har ju inte varit MFF:s melodi sedan Borg var sportchef. Den äldste vi värvat sedan dess är troligen Ranegie, som var 27 när han kom.
(Jag hade gärna sett Maestro i MFF igen)

Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin

HBK-produkten Rosenberg kommer att spela i MFF igen men inte förrän om ett par år. Han är dock dum om han går till Grekland nu.

Angående Maestro så har du helt rätt, han byggde hus i Stockholm för flera år sedan och det har väl mer eller mindre varit en sanning att han skulle spela i huvudstaden den dagen han vände hemåt?

Gamla MFF:are som är utomlands idag och vars karriärer passerat zenit och kan bli aktuella för klubben inom en snar framtiden är väl i dagsläget bara Concha och Mackan? Om Durmaz sticker i sommar tror jag att Concha flyttar hem och Albornoz spelar ytter.

Om 7-8år kanske Toivonen, Safari eller Gische är tillbaka...
Citera
2012-05-19, 01:41
Avslutad
AIK är intresserade av Guillermo Molins. Han är dock under kontrakt.
Vad fan ska AIK med Labinot till. Hoppas man värvar en mittfältare från Sydamerika exempelvis.
Citera
2012-05-19, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alkolisten9
Spännande värvning av gnaget.
Tråkgnaget blev nu ännu tråkigare. Även fast AIK presterat bättre än DIF och ligger före i tabellen skulle jag bli besviken av klubbens fortsatta fegspels-filosofi.
Man ska vilja anfalla och styra, inte vinna på minst insläppa och minst gjorda mål.

Näej, Solna har aldrig varit känt för elegans.
Tänk lite. AIK drar ner kostnaderna och vänder en negativ ekonomi. Tillskillnad mot er som som går 29 miljoner -.
Gnagets defensiva spel beror på att AIK har bra defensiva spelare och dåliga offensiva.
Anledningen att Majsan värvats är att våra mittbackar kommer att säljas och behöver ersättas.

AIK kommer snart att förbättra sin offensiv under sommarfönstret. I vinter får AIK dessutom flera miljoner i sponsorpengar av PEAB direkt till spelarköp. Då värvas antagligen Henok Goitom.
Citera
2012-05-19, 01:51
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
AIK är intresserade av Guillermo Molins. Han är dock under kontrakt.
Vad fan ska AIK med Labinot till. Hoppas man värvar en mittfältare från Sydamerika exempelvis.

Molins har väl knappt varit i Anderlecht ett år och gick i sönder direkt. Hur menar du med intresserad? Har dom tagit kontakt eller?
Citera
2012-05-19, 01:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giacomino
Milosevic känns väl hetast men personligen behåller jag helst Backman. Men att någon av dem, i värsta fall båda, försvinner till sommaren känns helsäkert nu.
Milosevics fotskada kan dock göra att han blir kvar säsongen ut. TX Lyon har ju scoutat Milosevic en hel del men nu kan de ej följa han.

Synd att Milosevic skadat sig. Han och Backman lirar bra ihop vilket skulle kunnat gett ett bättre prisläge...
Citera
2012-05-19, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Molins har väl knappt varit i Anderlecht ett år och gick i sönder direkt. Hur menar du med intresserad? Har dom tagit kontakt eller?
Ja de har hört sig för. Han gick sönder i sin första match och var sedan borta tills i slutet av Mars. Har nu lirat 6 matcher totalt med Anderlecht.
Men AIK lär kunna glömma honom Då Anderlecht lär vilja ge han tid efter skadan.
Citera
2012-05-19, 02:51
Medlem
Igloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ja de har hört sig för. Han gick sönder i sin första match och var sedan borta tills i slutet av Mars. Har nu lirat 6 matcher totalt med Anderlecht.
Men AIK lär kunna glömma honom Då Anderlecht lär vilja ge han tid efter skadan.

Okej, ja kan inte tänka mig att dom säljer redan efter 6 matcher med tanke på hans skada. Hur ser det ut med Henok då? Nån som hört något om honom på sistone?
Citera
2012-05-19, 02:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Okej, ja kan inte tänka mig att dom säljer redan efter 6 matcher med tanke på hans skada. Hur ser det ut med Henok då? Nån som hört något om honom på sistone?
Lär bli svårt att lösa i sommar, han vill fortfarande väldigt gärna till AIK.
Citera
2012-05-19, 03:35
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Angående Borges så avslöjade jag att han var klar samt pinpointade exakt dag när affären offentligjordes.

Angående Farnerud så bör du om du är någotsånär initierad känna till hur turerna gick i den soppan med hans kära fru o.s.v.

Vaagen Moen var klar enligt min källa, där hade hen fel men jag kan garantera dig att intresse fanns från bägges sidor.

De andra jag nämnt är Henok och Hrgota och hur det blir med dem får framtiden utvisa.

Ha det gott annars och håll i hatten imorgon, 3-0 tippar jag, Quaison och Borges gånger två.

Edit: De uppmuntrande ord jag får kommer mest genom PM då de som uppskattar mig vet att de skulle bli hudflängda av de värsta "källa på det"-fascisterna om det gjorde det öppet på forumet.

Kan du sluta sitt och skriva lögner!
Det var inte du som avslöjade Borges-affären. Det stod på GF redan i början av December. Visa inlägget där du meddelade ryktet innan dess, och jag tror dig.

Att skriva "jag kan garantera dig att intresse fanns från bägge sidor" trots att någon affär inte sker mellan någon okänd norrman och AIK är rent skitsnack. Att dra till med "tänkbara" nyförvärv som rykten trots att dom inte är aktuella är fegt och fjantigt.

A.E.G. du har trollat för länge nu. Lägg ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in