2012-04-11, 16:54
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Troligtvis inte, ledningen verkar inte gilla honom.

Hade gärna sett honom i AIK-tröjan, dels har han fotbollskvalitéer även om han förmodligen fått spendera mestadels av sin tid på bänken.
Men främst för att han är en vinnare, en spelare som lyfter laget i motgång. Han har även rutinen och vet hur han hanterar media. Skulle det gå dåligt för AIK står han till svars för hela laget.

Nu när Daniel Tjernström ser ut att lägga skorna på hyllan (för vilken gång i ordningen?) och Kenny Pavey har lämnat skulle han bli viktig.

Är lite delad i frågan av de anledningar du nämner. Karaktär, rutin och ledarinstinkter skulle han tillföra laget i stora mängder.

Men spelmässigt ser jag inte alls vart han ska spela. Med vårat ganska långsamma och defensiva innermittfält bygger mycket av spelet på fart längs kanterna. Mutumba agerar nästan stoppkloss i dagsläget och Bojan är bra mycket långsammare. Räcker inte med hans fantastiska vänsterfot då laget redan saknar en del fart. På andra kanten har vi redan Atakora, DG och Özkan.

Innermittfältet känns överbefolkat och killar som Quaison och Maripuu knackar på dörren, här kan vi inte slänga in mer folk bara av nostalgiska skäl.

Hade dock gärna sett honom i organisationen på något sätt när han lägger skorna på hyllan. Han är en härlig karaktär och uppskattad i våra led.
Citera
2012-04-11, 18:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Bojan har brytit sitt kontrakt med Antwerpen, tränar med BP nu tydligen. Kan det innebära en återförening med AIK till sommaren?

Varför till sommaren? utan kontrakt är han väl fri att skriva på för en klubb vilken dag som helst. Tveksamt om det blir allsvenskan för Bojan dock.
Citera
2012-04-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Varför till sommaren? utan kontrakt är han väl fri att skriva på för en klubb vilken dag som helst. Tveksamt om det blir allsvenskan för Bojan dock.

fungerar det verkligen så? gäller inte det bara om spelaren i fråga inte spelat för en annan klubb under samma period (dvs sedan senaste transfer-fönstret)? verkar ju ganska konstigt annars, känns som det hade missbrukats på något vis redan nu ifall det gått att "övertala" en klubb att bryta kontraktet med en spelare och sen signa spelaren själv mitt under pågående säsong
Citera
2012-04-11, 18:30
Medlem
Igloons avatar
Citat:

Troligtvis något med att han spelat för Antwerpen under detta fönstret.. Men Bojan skrev såhär själv på sin twitter:
Bojan Djordjic ‏ @BojanDjordjic7
@PerLedin Kommer vila huvudet nu. Hålla igång med BP och om ett par veckor ta semester. 1juli blir jag spelklar igen kompis.
Citera
2012-04-11, 18:32
Avslutad
Har för mig att man bara får representera ett visst antal klubbar under en viss tid.
Citera
2012-04-11, 18:33
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:

Bojan till Bajen? Då får han ett nytt smeknamn: Bojen
Citera
2012-04-11, 18:37
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Eller Bajan
Citera
2012-04-11, 18:47
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:

Kan inte svära på att det är så här, men tämligen säker. Om Bojan bröt sitt kontrakt INNAN transferfönstret stängde för Antwerpen är han fri att skriva på. Men om han bröt efter det att transferfönstret stängde får han vänta till nästa transferfönster. Var ett spelarfall (kommer ej ihåg vilket) där den regeln blev aktuell.

Om inte den regeln hade funnits hade man ju kunnat kringgå reglerna och göra transfers utanför fönstret och sen skicka över lite pengar till förra klubben på ett snyggt sätt.
Citera
2012-04-11, 19:31
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Har för mig att man bara får representera ett visst antal klubbar under en viss tid.
Man får väl bara representera två klubbar under ett år?
Citera
2012-04-11, 19:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Eller Bajan

Med tanke på hans attityd så borde Blöjan passa bättre.
Citera
2012-04-11, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Eller Bajan

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Med tanke på hans attityd så borde Blöjan passa bättre.
Fyndigheten är slående.
Citera
2012-04-12, 20:48
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Det är helt sjukt vad bra Blåvitt spelar nu! Alla vi som håller på något annat lag kan nog lägga ner våra drömmar om guld i år.... Inget annat lag har vare sig spetsen eller den bredden som dom förfogar över.

Citat:
Ursprungligen postat av traske
Jag har sett alla Blåvitts matcher på försäsongen och dom har legat på en nivå som är långt högre än vad något lag i allsvenskan gjort under hela 2000-talet. Dom vinner allsvenskan med 15 poängs försprång till tvåan i år. Och du snackar om Gerzic, han kommer inte vara den viktigaste spelaren i Blåvitt utan det kommer Farnerud vara! Jag har alltid varit skeptisk till hur bra han egentligen är men han kommer dominera mittfältet fullständigt i år.

Förlåt traske, men jag var tvungen. Nu måste de vara 19 poäng före AIK,20 före Elfsborg och 18 före HIF kommande 27 matcher för vinna ligan med 15 poäng. Nu är min fråga till dig (som tydligen kollar extremt mycket fotboll), tycker du fortfarande man ska dra stora växlar på träningsmatcher? Spelar IFK Göteborg bättre fotboll än vad något annat allsvenskt lag presterat under 2000-talet?

PS. Cred för att du verkar rätt ute angående Häcken och Waris.
Senast redigerad av IdaAmin 2012-04-12 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in