Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenc0lan
jag skulle iaf inte vara glad för att få "botten-skrapet" .
Han ville mer än gärna gå till AIK i vintras, men AIK nobbade han och tog in Borges istället.
Borges är mycket bättre enligt mig!
Och det där med Kennedy han vill inte lira i superettan så han kommer välja syrianska före Hammarby.
Att Kennedy skulle gå till Syrianska är skitsnack. Spelar han i Sverige blir det Bajen eller Assyriska.
Sen att jämföra Sundin med Borges är väl som att jämföra äpplen och päron. Som jag förstått det är Erik en striker som är väldigt duktig på att springa i djupled och dra isär motståndarnas försvar. Borges är väl mer en släpande anfallare som slår de där avgörande passningarna till spelare som Erik eller håller fast bollen högt upp i banan för att sedan lägga den på framstormande yttrar.
Sen när man tittar på bollkontroll, speluppfattning etc så tror jag nog de är ganska lika, möjligen någon fördel för Borges. Däremot så är den största skillnaden att Borges är en man för framtiden, han har ju antagligen inte nått sin peak i karriären ännu. Sundin däremot anser jag nästan vara en perfekt värvning för oss, en oerhört rutinerad spelare som kan komma in och leverera från start och bidra till att ta oss upp ur skiten igen.
Ska bli väldigt intressant att se hur 08-lagens ''profilvärvningar'' nu i sommar kommer prestera de närmaste åren!