Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Förstår inte hur det kan anses långsiktigt då de inköpta spelarna, som har ett dyrt inköpspris, knappt har något vidareförsäljningsvärde efter någon säsong. Det är knappast någon hållbar strategi att köpa in äldre dyrt för att få rutin, en 20-åring som säljs till en storklubb kan du köpa in tre nya/fostra ett stort antal egna.
Missförstå mig inte med att man aldrig ska ha någon äldre med rutin i laget, en, två, vilket vi hade 2010 tycker jag är perfekt, att köpa in fem stycken en och samma gång tycker jag bara är för mycket. Jag förstår att alla IFKare på hela FB känner att de måste försvara sig (ärligt talat 5 st enbart på denna sidan, ta det lugnt..), men jag kan inte se något positivt i det alls, jag tror inte det går att bygga långsiktigt eller skaffa rutin på det sättet. Jag tror att ni kommer högt i år och vinner i år eller -13, men sedan kommer ni vara tillbaks i startläget med sämre ekonomi, som det var för oss runt -04.
Missförstå mig inte med att man aldrig ska ha någon äldre med rutin i laget, en, två, vilket vi hade 2010 tycker jag är perfekt, att köpa in fem stycken en och samma gång tycker jag bara är för mycket. Jag förstår att alla IFKare på hela FB känner att de måste försvara sig (ärligt talat 5 st enbart på denna sidan, ta det lugnt..), men jag kan inte se något positivt i det alls, jag tror inte det går att bygga långsiktigt eller skaffa rutin på det sättet. Jag tror att ni kommer högt i år och vinner i år eller -13, men sedan kommer ni vara tillbaks i startläget med sämre ekonomi, som det var för oss runt -04.
Jag förstår inte hur du inte kan förstå att ett antal äldre rutinerade spelare i truppen, varav vissa med erfarenhet från spel på väldigt hög nivå (som vi i princip saknat tidigare), är ett långsiktigt tänk på så sätt att våra yngre spelare har något att luta sig mot. Visst, vi hade säkert kunnat klara oss kvar i Allsvenskan med en trupp bestående bara av spelare under 25, men inte fan hade vi vunnit något och inte fan hade våra spelare utvecklats mer än vad de får göra med rutin vid sin sida.
/feldgrau