2012-03-03, 04:07
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Den 22/3 släpps bomben! Var beredda på något gigantiskt och boka in detta datum redan nu!

DIF presenterar nya matchtröjan såvitt jag vet. Har det varit sån här jävla hype över såna saker förut att man gör ett event runt det eller är det här något jävla reklamjippo? Om inte Adde ansluter med den nya matchtröjan känns det rätt tamt att försöka göra en grej av det.
Nejdå, det är väl knappast ovanligt. Vi lanserade våra nuvarande(som vi haft i ca 2 år) i samband med Skål för Gnaget som får ses lite som en upptaktsträff. Dessutom så har jag hört att Adidas kör på något kampanjande för oss inom den närmsta tiden. Inte omöjligt att man gör detsamma hos Dif.

Dock släpps matchtröjorna ovanligt sent i år. De har släppts i slutet av Februari/början av Mars tidigare år.
Citera
2012-03-03, 14:48
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Åbeng?

Aybunn var det väl dom kallade honom?
Citera
2012-03-03, 15:09
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Aybunn var det väl dom kallade honom?
Han måste varit lagom nöjd säsong 2010..
Citera
2012-03-03, 16:11
Medlem
traskes avatar
Det är helt sjukt vad bra Blåvitt spelar nu! Alla vi som håller på något annat lag kan nog lägga ner våra drömmar om guld i år.... Inget annat lag har vare sig spetsen eller den bredden som dom förfogar över.
Citera
2012-03-03, 17:53
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Det är helt sjukt vad bra Blåvitt spelar nu! Alla vi som håller på något annat lag kan nog lägga ner våra drömmar om guld i år.... Inget annat lag har vare sig spetsen eller den bredden som dom förfogar över.

Men skämtar du? De vinner en TRÄNINGSmatch i början av mars med 3-0 och du tycker att kampen om guldet är avgjord?

IFK har varken Allsvenskan bästa målvakt eller försvar. Mittfältet ser bra ut (men håller Gerzic anno 2011 nivå är jag inte särskilt rädd, 0 mål och 5 pass), anfallet står och faller med Hysén.

IFK är givetvis bland favoriterna, men jag håller både Elfsborg och MFF högre då de i stort har fått behålla lagen från i fjor och spetsat till det där det behövts.
Citera
2012-03-03, 18:15
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Men skämtar du? De vinner en TRÄNINGSmatch i början av mars med 3-0 och du tycker att kampen om guldet är avgjord?

IFK har varken Allsvenskan bästa målvakt eller försvar. Mittfältet ser bra ut (men håller Gerzic anno 2011 nivå är jag inte särskilt rädd, 0 mål och 5 pass), anfallet står och faller med Hysén.

IFK är givetvis bland favoriterna, men jag håller både Elfsborg och MFF högre då de i stort har fått behålla lagen från i fjor och spetsat till det där det behövts.

Jag har sett alla Blåvitts matcher på försäsongen och dom har legat på en nivå som är långt högre än vad något lag i allsvenskan gjort under hela 2000-talet. Dom vinner allsvenskan med 15 poängs försprång till tvåan i år. Och du snackar om Gerzic, han kommer inte vara den viktigaste spelaren i Blåvitt utan det kommer Farnerud vara! Jag har alltid varit skeptisk till hur bra han egentligen är men han kommer dominera mittfältet fullständigt i år.
Citera
2012-03-03, 18:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag har sett alla Blåvitts matcher på försäsongen och dom har legat på en nivå som är långt högre än vad något lag i allsvenskan gjort under hela 2000-talet. Dom vinner allsvenskan med 15 poängs försprång till tvåan i år. Och du snackar om Gerzic, han kommer inte vara den viktigaste spelaren i Blåvitt utan det kommer Farnerud vara! Jag har alltid varit skeptisk till hur bra han egentligen är men han kommer dominera mittfältet fullständigt i år.

Real Göteborg ska så klart jogga hem serien. Allt annat är ett fiasko av storslagna mått.
Citera
2012-03-03, 18:37
Medlem
Tycker HIF smyger i vassen i år igen. Nämns inte riktigt bland guldfabriken, trots att de vann allsvenskan ifjol helt överlägsen. Underskatta inte det lagets förmåga att vinna jämna matcher.
Citera
2012-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tycker HIF smyger i vassen i år igen. Nämns inte riktigt bland guldfabriken, trots att de vann allsvenskan ifjol helt överlägsen. Underskatta inte det lagets förmåga att vinna jämna matcher.

... Hur många träningsmatcher har de lirat i år? Hur många har de vunnit....? Spelar lika mot Öster idag, tror inte Heif blir något hot.
Citera
2012-03-03, 18:47
Medlem
optimalcosmoss avatar
Handlar inte denna tråd om nyförvärv och förlorade spelare!
Citera
2012-03-03, 19:04
Medlem
snillet_1s avatar
Exakt vad i Elfsborg tyder på att de vinner Allsvenskan i år? Visst är det intressant med Jörgen Lennartsson men truppen känns något tunn, speciellt på backsidan.
Citera
2012-03-03, 19:31
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Spelade inte IFK lika mot typ både Fredrikstad och Utsikten? Nivå långt högre än något under 2000? Spontant känns det inte som att de två resultaten slår DIF i mitten av -00 eller Malmö mot Rangers borta / Zagreb hemma. Nu vet jag ju inte om du trollar men...

edit: aha... såg nu att du rankade Häckens trupp bättre än MFFs, HIFs och IFEs , samt att HBK har bäst anfallsbesättning i AS och ett likvärdigt mittfält med IFK..
Senast redigerad av Casaba 2012-03-03 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in