Citat:
Ursprungligen postat av traske
Nu var det iofs U-21 som mötte Utsikten så det känns fullständigt irrelevant? Första halvlek mot Fredrikstad var inte mycket att komma med men någon dålig halvlek här och var kommer alla lag att göra. Visst hade DIF ett hyfsat lag ett par år men en stor anledning till att dom vann två raka guld var att de allsvenska storklubbarna var mer eller mindre under isen den perioden. DIF var ju aldrig riktigt nära CL, vilket däremot MFF var förra året mycket tack vare en väldigt gynnsam lottning. Så jag tror inte att man ska höja dessa klubbar för mycket till skyarna för det kommer komma svenska klubbar som kommer prestera bra mycket mer de närmaste åren och just nu är min känsla att Blåvitt är den klubben som kommer göra det först.
Först och främst får du skilja på HBK och BKH, blir lite rörigt om man slänger ut fel förkortningar. Och kollar man på så mycket fotboll som jag gör får man en ganska bra uppfattning om hur lagen står sig gentemot varandra, det får man inte om man enögt följer sitt egna lag. Häcken har utan tvekan bäst anfallsbesättning och tvivelsutan den bäste anfallaren i Waris Majeed. Sedan skrev jag aldrig att deras mittfält är likvärdigt IFKs utan "nästan i klass med". Viss skillnad.....
Nu blir man ju seriöst orolig att du inte trollar. Rangers och Zagreb gynnsamlottning? Jo tack. En match med Waehler, Gerzic, Farnerud, Hysén, med flera, på plan är U-21? Jo tack.
Men som du säger så har du ju en sådan pass bra uppfattning om hur lag står sig mot varandra, inte enögt eller så, att jag får nog ta att sluta här..
Ber dock helhjärtat om ursäkt rörande HBK och BKH.
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Om folk tror att dessa två prestationer som DIF och MFF stått för kommer vara höjdpunkten för svensk fotboll i överskådlig framtid så förstår jag inte varför man ens fortsätter intressera sig?
Fast det är väl inte det vi diskuterat? Det vi diskuterat är att du påstår dig kunna läsa ut utifrån IFKs högst medelmåttiga försäsongsresultat att de just nu är på en högre nivå än något lag har varit under 00-talet.