Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vi har ju redan två nya som antagligen kommer starta, totalt har vi 5 mittbackar på lönelistan. Man kan tycka att det räcker bra så.
Japp nu räcker det med backar. Tack men nej tack till Laxen.
Theorin och Schleebrugge som mittbackslås med Thörnstrand, och Monday som backup är definitivt tillräckligt. Ytterbackarna räcker också med Billy Berntsson som startare. Där kan ju också Jose Monteiro spela men jag tycker man ska ge Robin Tranberg chansen. Han verkade riktigt pigg mot Gefle. Vänsterbacken är väl svag i och med Malkes skada men Figueroa är kompetent och man kan också skicka ut någon av Max Forsberg, Jose eller Tranberg på den positionen.
Nej det som behövs är en till anfallare. Sinan Ayranci är definitivt tänkt som förste anfallare, Schuler ser spännande ut men där bakom är det för tunt. Sinan som dessutom ofta är skadad och vi har ett problem waiting to happend. Nej vi behöver en anfallare till, denne kan dock vara lite av en chansning.
Jag skulle gärna se att man plockar upp någon egenprodukt men det verkar finnas för få duktiga anfallare i juniorlagen. Jag ser gärna att Runa stannar eller att Christer Gustafsson skulle stannat. Till och med Nathan Paulse hade behövts...