2012-02-07, 22:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quasy
Deras bäste skulle de vara Engblom? haha
Det kunde han ju mycket väl vara? 13 mål och endast Holster som låg före med ett mål..
Citera
2012-02-07, 22:45
Medlem
Quasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det kunde han ju mycket väl vara? 13 mål och endast Holster som låg före med ett mål..
Är ju knappast bara mål som gör en bra spelare. Kan hålla med med om att Engblom är duktig, men jag personligen som följer Gif, rankar jag Skulason, Brink, Forsberg och Walker högre än båda du nämnde.
Citera
2012-02-07, 23:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quasy
Är ju knappast bara mål som gör en bra spelare. Kan hålla med med om att Engblom är duktig, men jag personligen som följer Gif, rankar jag Skulason, Brink, Forsberg och Walker högre än båda du nämnde.
Du är nog mer insatt i Sundsvall än vad jag är fast dom matcher jag har sett så har Engblom varit bäst och så visste jag att han hade gjort många mål för klubben och att giffarna ville ha kvar honom så därför utgick jag ifrån att han var bäst men du vet nog bättre än vad jag gör på den punkten!
Citera
2012-02-08, 00:09
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Fast om han kan kliva in redan nu så fattar jag inte varför man väntar? Är det Kasper som skulle få flytta på sig? Visst, han kanske är en av dom bättre men den stabilitet en gammal DIF-ikon kan få in i startelvan kan ju inte underskattas. Men nej, man kastar sig över spelare som Chibsah istället.

Jaja, jag kan DIF och era spelare för dåligt för att säga för mkt.. men jag tycker det är konstigt.

Vad säger Showtime...?

Haha, smickrande.
Jag tyckte att det lät strålande att Kasper flyttar i sommar och Adde ersätter men i och med att dom släpper honom gratis redan nu öppnas helt andra möjligheter...

Självklart ska Adde hit direkt om det går att lösa rent ekonomiskt. Han kommer isåfall konkurrera med Kasper och Daja främst. Chibsah har fått en sån utpräglad defensiv roll som städgumma (vilket jag inte tror många utanför DIF har greppat) att han troligtvis inte berörs i lika hög grad ifall Adde anslöt.

Jag har inte sett Adde spela på ett tag nu men det sägs att han fått gå ett steg bakåt i banan senaste säsongen i Danmark och skulle därmed ev kunna peta Daja. Känns dock otroligt att en frisk Daja skulle bli bänkad. Troligtvis är det alltså Kasper som ryker från startelvan isf, inte mig emot för jag tycker han är grymt överskattad, men det skulle kunna bli en konstig sits eftersom han redan gått ut med att han gärna lämnar i sommar...Nu är det visserligen ett tight spelschema i år så det kanske skulle kunna funka ändå samt att man ev skulle kunna alternera uppställningen, för jag tror nog att MP gärna skulle se alla 4 på plan.

Det finns en hel del att tänka på kring just detta, bla att Dajas kontrakt går ut i vinter osv. Men det skulle bli en helsida med för- och nackdelar om jag fortsatte raljera. Så jag nöjer mig nog med att konstatera att han ska hit NU och att jag hoppas ekonomin tillåter det. Om något låter konstigt kan jag utveckla det...
Senast redigerad av showtime 2012-02-08 kl. 00:12.
Citera
2012-02-08, 00:54
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Skillnaden den här gången är att vi värvat fem förväntade flippar på en gång. Floppar tre av dem är det ändå två som lyckas. Och så länge ekonomin är i ordning är det mer än gärna en utdelning jag tar om den leder till något bättre än ännu en jävla sjundeplats...

/feldgrau

Javisst, men då får vi hoppas att det för harmonins skull är rätt gubbar som bänkas. Jag har fått intrycket av att både Sobra och Gerzic gärna låter käften gå. Om vi skall vara "Real" innebär det att massa bra gubbar kommer vara petade, då gäller det att var proffsig och knipa igen.

Tror att det fanns betydligt mer än sjundeplats i truppen 2010 och -11, JO borde lämnat redan försommaren 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Att tro att Gerzic aldrig varit aktuell att lämna örebro ÄR väldigt naivt att tro.
Och det är nog ingen som tror att han ska kunna bära blåvitt till ett sm-guld. Han är bara en viktig bricka i spelet. Jag har gärna velat sett Nordin i Blåvitt under några säsonger nu då han tillhört toppskiktet av kreativa mittfältare. "Ja men har var ju usel i Örebro förra säsongen". Förvisso men det var hela det övriga laget oxå......lixom blåvitts.
Jag vet att det är en del som ogillar Gerzic för hans gnällande på planen, precis som om aldrig Sella gör det

Faktum är att han blivit kvar i ett halvdant lag, vilket för mig säger en del om hans kapacitetsbrist. Med den slanten han kostar så förväntar jag mig att han är en ledande figur, det är ingen Stiller-lön/övergångssumma i detta fallet.

Sella har gnällt alldeles för mycket de senaste säsongerna, och han gick över gränsen när han klagade på sina egna supportrar förra våren. Han är slut.

För övrigt, sluta mata det förbannade trollet!! För helvete, så fort det visar sig så fylls tråden av en sida trams. Moderator?
Citera
2012-02-08, 08:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Fast om han kan kliva in redan nu så fattar jag inte varför man väntar? Är det Kasper som skulle få flytta på sig? Visst, han kanske är en av dom bättre men den stabilitet en gammal DIF-ikon kan få in i startelvan kan ju inte underskattas. Men nej, man kastar sig över spelare som Chibsah istället.

Jaja, jag kan DIF och era spelare för dåligt för att säga för mkt.. men jag tycker det är konstigt.

Vad säger Showtime...?

Nu var denna riktad tilL Showtime, men känner för att svara ändå!
Jag tror det fetstilta är det man främst tänker på om man inte tar in Adde, han var allt annat än en lagspelare och ingen spelare som tog på sig någon papparoll när han spelade i DIF så är skeptisk till en sådan lösning.
Bra på fotboll men lätt socialt utmanande.

Men men, vi får se.
Citera
2012-02-08, 11:08
Medlem
Casabas avatar
Nu är det här inte aktuellt för stunden, men det är alltid roligt att läsa liknande:
Citat:
Markus Rosenbergs kontrakt med Werder Bremen är på väg att löpa ut. Den svenske anfallaren hoppas att klubben vill behålla honom - samtidigt som han öppnar dörren för en comeback i Malmö FF.

- Om jag återvänder till Skandinavien så finns det bara ett alternativ och det är Malmö FF. Men inte ännu. I framtiden, om min kropp är okej, då skulle jag vilja spela för Malmö igen.
http://www.fotbollskanalen.se/1.2528331/2012/02/07/markus_rosenberg_vill_till_em_men_tror_att_han_pet as_av_john_guidetti

Har inte enorm koll på Rosenbergs status nu för tiden, förutom att han väl inte direkt har någon formtopp just nu, men har svårt att se att han inte skulle vara en fin tillgång särskilt om han skulle komma som bosman och inte påverka spelsystemet eller konkurrens negativt.
Citera
2012-02-08, 11:34
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Nu är det här inte aktuellt för stunden, men det är alltid roligt att läsa liknande:
http://www.fotbollskanalen.se/1.2528331/2012/02/07/markus_rosenberg_vill_till_em_men_tror_att_han_pet as_av_john_guidetti

Har inte enorm koll på Rosenbergs status nu för tiden, förutom att han väl inte direkt har någon formtopp just nu, men har svårt att se att han inte skulle vara en fin tillgång särskilt om han skulle komma som bosman och inte påverka spelsystemet eller konkurrens negativt.
Hade varit jävligt episkt att få tillbaka Rosenberg i Malmö. Dock tycker jag inte att det hade varit en bra deal i nuläget. Med DL, Ragge, Dardan, Alex och även Dino bakom så behöver vi i nuläget inte en Rosenberg. Då bör vi lägga pengarna på andra lagdelar istället. När DL:s kontrakt går ut däremot (Han kommer dessvärre nog inte skriva nytt) då vill vi ha Rosenberg tillbaka.
Citera
2012-02-08, 11:54
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Haha, smickrande.
Jag tyckte att det lät strålande att Kasper flyttar i sommar och Adde ersätter men i och med att dom släpper honom gratis redan nu öppnas helt andra möjligheter...

Självklart ska Adde hit direkt om det går att lösa rent ekonomiskt. Han kommer isåfall konkurrera med Kasper och Daja främst. Chibsah har fått en sån utpräglad defensiv roll som städgumma (vilket jag inte tror många utanför DIF har greppat) att han troligtvis inte berörs i lika hög grad ifall Adde anslöt.

Jag har inte sett Adde spela på ett tag nu men det sägs att han fått gå ett steg bakåt i banan senaste säsongen i Danmark och skulle därmed ev kunna peta Daja. Känns dock otroligt att en frisk Daja skulle bli bänkad. Troligtvis är det alltså Kasper som ryker från startelvan isf, inte mig emot för jag tycker han är grymt överskattad, men det skulle kunna bli en konstig sits eftersom han redan gått ut med att han gärna lämnar i sommar...Nu är det visserligen ett tight spelschema i år så det kanske skulle kunna funka ändå samt att man ev skulle kunna alternera uppställningen, för jag tror nog att MP gärna skulle se alla 4 på plan.

Det finns en hel del att tänka på kring just detta, bla att Dajas kontrakt går ut i vinter osv. Men det skulle bli en helsida med för- och nackdelar om jag fortsatte raljera. Så jag nöjer mig nog med att konstatera att han ska hit NU och att jag hoppas ekonomin tillåter det. Om något låter konstigt kan jag utveckla det...

Intressant läsning. Hur ser det ut med Kaspers kontraktssituation? Känns inte som någon jättespelare direkt, men då har han å andra sidan presterat helt OK i en rätt bedrövlig miljö. Han kanske har haft en lite mer framträdande roll i landslaget? Hoppas själv att Adde hittar tillbaka till DIF då det vore en förstärkning för Allsvenskan. Kasper? not so much.

För övrigt kommer alla mina frågor om DIFs sportsliga verksamhet riktas till dig sen du körde rain man när bajen-jänkaren kom på tal. Mycket imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu var denna riktad tilL Showtime, men känner för att svara ändå!
Jag tror det fetstilta är det man främst tänker på om man inte tar in Adde, han var allt annat än en lagspelare och ingen spelare som tog på sig någon papparoll när han spelade i DIF så är skeptisk till en sådan lösning.
Bra på fotboll men lätt socialt utmanande.

Men men, vi får se.

Hmm, ok, det visste jag inte. Fast han är väl ändå väldigt uppskattad inom supporterleden. Om jag hade varit Djurgårdare hade jag valt Adde framför Kasper alla dagar i veckan. Rutin och hjärta är ju precis vad klubben tappat i Dembo och Jonson och än så länge inte riktigt lyckats ersätta, va?
Citera
2012-02-08, 11:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Han har gjort fem ligamål den här säsongen. Det är väl inte så jättebra, men han har trots allt fått spela rätt mycket. Jag tror att han skulle bli en jättetillgång i MFF.
Citera
2012-02-08, 12:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mittfältsfrågan i DIF är av typen angenäm huvudvärk, om vi nu kan fånga Adde J på retur. Jag vill inte kalla Kasper "grymt överskattad", men det är helt klart en spelare som har väldigt svårt att få ut max ur sitt spel; och man kan inte vara lovande hur länge som helst. Han gjorde ett gäng bra matcher förra säsongen, men outbytbar är han inte. Daja är inte den världsspelare som somliga påstår heller, men han är trots allt snäppet bättre och mer värdefull än Kasper i det totala perspektivet. Sjölund-Johansson skulle kunna vara en fin mitt-axel.

Addes personlighet vet jag inget om, men vi kan vara säkra på att MP känner honom väl, och därmed kan man förlita sig på hans beslut. Som jag nämnt tidigare så gick jag igenom lite statistik från guldåren och konstaterade att Adde var en av våra absolut mest värdefulla spelare, med mängder av mål och stort antal spelade matcher. Som jag minns det fick han kanske inte full credit för detta, utan det blev mycket spotlights på Kongo resp strikern längst fram dvs El Mandero, Geerten, Larsen...

Intressant läge!

- F.G
Citera
2012-02-08, 13:37
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Hade varit jävligt episkt att få tillbaka Rosenberg i Malmö. Dock tycker jag inte att det hade varit en bra deal i nuläget. Med DL, Ragge, Dardan, Alex och även Dino bakom så behöver vi i nuläget inte en Rosenberg. Då bör vi lägga pengarna på andra lagdelar istället. När DL:s kontrakt går ut däremot (Han kommer dessvärre nog inte skriva nytt) då vill vi ha Rosenberg tillbaka.
Jo, exakt, det var det jag var inne på i sista meningen. Förutom möjligtvis kontraktsituationer så sitter vi på ett kvalitativt och bra kombinerat anfall just nu, så att t.ex. försöka få in Rosenberg nu utan att kunna sälja av D.L eller Ranegie hade inte direkt varit önskvärt. I valet mellan D.L, Ranegie och Rosenberg hade jag, trots dålig koll på M.R nu, nog dock valt Rosenberg först alla gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in